Δεν πάει πολύ καιρός από τη στιγμή που συζητούσα με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας Δ. Τεμπονέρα για το μέλλον του λιμένα των Μεστών.
Εξ αρχής αντιλήφθηκα ότι είχα να κάνω με έναν νέο άνθρωπο, σοβαρό, που ήξερε να μετρά τα λόγια του αλλά και τις κινήσεις του. Τον ρώτησα λοιπόν ποια είναι η γνώμη του για το λιμάνι των Μεστών και μου απάντησε το αυτονόητο: «Πρέπει πρώτα η Χίος και οι φορείς να αποφασίσουν τι θέλουν να κάνουν με το λιμάνι των Μεστών και σε ότι αποφασίσουν εμείς ως Υπουργείο Ναυτιλίας θα είμαστε εκεί για να στηρίξουμε αυτές τις αποφάσεις».
Η συζήτηση συνεχίστηκε και τον ρώτησα ποια είναι η γνώμη του για το γεγονός ότι οι φορείς της Χίου ζητούν επιτακτικά σύσκεψη στον Πειραιά και η απάντηση ήταν: «Αν ξέρουν τι ακριβώς θέλουν εγώ δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα. Θεωρώ όμως ότι τέτοιες πρωτοβουλίες προϋποθέτουν πρώτα και κύρια διαβούλευση με τους φορείς και τους κλάδους των επαγγελματιών στο νησί».
Τι μας είπε δηλαδή ο Τεμπονέρας ευγενικά; Ότι παιδιά εδώ η Χίος έφτιαξε ένα λιμάνι, χωρίς να έχει απαντήσει γιατί το έφτιαξε, χωρίς να υπάρχει σχεδιασμός για τη χρήση του, χωρίς να το έχει στηρίξει όποτε χρειάστηκε, χωρίς να έχει γίνει καμία σοβαρή συζήτηση για τη χρήση του τα τελευταία 5 χρόνια.
Επειδή όμως ο εύκολος στόχος είναι η κυβέρνηση και η πολιτεία γενικά και αόριστα, ας αναρωτηθούμε αν έχει άδικο ο Τεμπονέρας. Και η απάντηση είναι ότι, όχι μόνο έχει δίκαιο αλλά και ότι δικαιώνεται σήμερα από τις εξελίξεις.
Και ποιες είναι αυτές; Έφερε τον κόσμο πάνω κάτω ο Δήμος Χίου να γίνει η σύσκεψη στον Πειραιά, ενόχλησε και ξανά ενόχλησε να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τον Ανδρέα Μιχαηλίδη, και όταν ανακοινώθηκε η σύσκεψη στο Υπουργείο, πιάστηκαν λέει οι φορείς εξαπίνης στο ερώτημα του Διονύση Τεμπονέρα αν υπάρχει σαν σκέψη η μεταφορά όλων των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα Μεστά.
Και γιατί πιάστηκαν στον ύπνο; Γιατί άκουσον – άκουσον εκείνοι πήγαν εκεί μόνο και μόνο για να ζητήσουν ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από Πειραιά για Μεστά, χωρίς να έχουν σκεφτεί εδώ και 4 χρόνια μία συνολική αξιοποίηση του Λιμένα της νοτιοδυτικής Χίου.
Πήγαμε δηλαδή να χτυπήσουμε την πόρτα του Τεμπονέρα και του κάθε Τεμπονέρα για να του ανακοινώσουμε ότι θέλουμε να μας βάλει ένα πλοίο 1 φορά την εβδομάδα. Και όταν αύριο μεθαύριο το Υπουργείο δεν θα σε λάβει σοβαρά υπόψη του, γιατί ξέρει ότι έχει να κάνει με φορείς που οι ίδιοι υποσκάπτουν το μέλλον του Λιμένα Μεστών, θα μας φταίει πάλι η κυβέρνηση.
Πριν λοιπόν ξεκινήσουμε τις αστειότητες και τα σενάρια φαντασίας ότι ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα «πολεμούν» τον λιμένα Μεστών να κοιταχτούμε όλοι μαζί στον καθρέφτη και τότε θα δούμε την αλήθεια.
Ότι δηλαδή τον Λιμένα Μεστών τον φτιάξαμε χωρίς να ξέρουμε γιατί, ότι τον θυμόμαστε όποτε οι πάρεδροι των Νοτιοχώρων υψώνουν λιγάκι τη φωνή, ότι ο Χιώτης προτιμά να πληρώσει παραπάνω το εισιτήριο προκειμένου να αποβιβαστεί στην πόλη και όχι στα Μεστά, ότι 4 χρόνια τώρα η παρούσα δημοτική αρχή δεν διαβουλεύτηκε με κανέναν για να προκύψουν τελικές προτάσεις, ότι ο Λιμενικό Ταμείο αγνοεί αυτό το λιμάνι ακόμα και σε επίπεδο εκπόνησης Master Plan και τέλος ότι δεν μπορεί για τα δικά μας μαύρα χάλια να φταίνε συνέχεια κάποιοι που στο κάτω – κάτω ουδεμία σχέση είχαν ποτέ με το νησί.
Υ.Γ.: Για να καταλάβουμε που οδεύουμε, έφθασε στα δημοσιογραφικά γραφεία η πληροφορία ότι όταν ο Βουλευτής Ν. Μηταράκης ζήτησε να αλλάξει η ώρα τη σύσκεψης επειδή δεν προλάβαινε να μεταβεί αεροπορικώς από τη Χίο στην Αθήνα, το αρνήθηκε ο Δήμαρχος Μ. Βουρνούς. Έτσι για να πάρετε μία γεύση για το ποια εικόνα δίνουμε προς τα έξω…
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.