Σε προηγούμενες παρεμβάσεις μας κάναμε εκτενή αναφορά στα πολύ θετικά αποτελέσματα που πέτυχε την τελευταία διετία το νησί της Λέσβου, εκτοξεύοντας τον εισερχόμενο τουρισμό κοντά στις 80 χιλ αφίξεις, ένα νούμερα υπερ-δεκαπλάσιο του ασθενικού τουρισμού μας που με τα βίας ξεπέρασε τις 8000 αφίξεις από την Ευρώπη.
Τι κι αν σε όλους σχεδόν τους τουριστικούς προορισμούς η μια προσθήκη πτήσεων διαδέχεται την άλλη, αποδεικνύεται με βάση τα στοιχεία που θα παραθέσουμε ότι για ακόμα μια φορά δεν μας αγγίζει κάτι τέτοιο. Αποδεικνύεται ότι ακόμα δεν πιάσαμε πάτο, καθώς το 2015 θα ξεπεράσει κάθε όριο πτώσης, τόσο στις εσωτερικές όσο και στις αφίξεις από το εξωτερικό, αποτολμώντας μια εκτίμηση ότι οι συνολικές αφίξεις από το εξωτερικό θα πέσουν κάτω και από τις 7000. Πιο αναλυτικά:
Για το εσωτερικό δίκτυο το θερινό πρόγραμμα ξεκινάει με δύο λιγότερες πτήσεις την εβδομάδα κάθε Παρασκευή και Κυριακή, που θα πραγματοποιούνται μόλις 2 πτήσεις ενώ πέρσι ήταν 3 σε καθημερινή βάση. Σε ότι αφορά την περίοδο αιχμής, αυτή για την Aegean θα διαρκέσει μόλις 1 μήνα, καθώς οι 4 καθημερινές πτήσεις θα ξεκινήσουν από το τέλος Ιουλίου, αντί για το τέλος Ιουνίου όπως συνηθιζόταν τα τελευταία χρόνια. Παρόμοια και η κατάσταση στην… άγονη γραμμή της Θεσσαλονίκης, όπου η Astra Airlines από τη μια δρομολογεί πιο οικονομικά αλλά μικρότερα αεροσκάφη και από την άλλη χρεώνει σχεδόν πάντα τους επιβάτες με 83 ευρώ, τη στιγμή που στη μη άγονη Μυτιλήνη χρεώνει συνήθως με 50 ευρώ σε μια γραμμή που περιλαμβάνονται όλες οι επιβαρύνσεις σε φόρους αεροδρομίων κα. Ενδεικτικό του παραλόγου που εδώ και χρόνια έχουμε επισημάνει είναι το γεγονός ότι η κατώτατη τιμή στη Μυτιλήνη είναι 25 ευρώ με αρκετές πιθανότητες εξεύρεσής της, και στη Χίο 37 ευρώ με μηδενικές πιθανότητες εξεύρεσης σε μια γραμμή που η αεροπορική εταιρία προστατεύεται αναίτια από τον ανταγωνισμό και δεν χρεώνεται με κανένα φόρο. Είναι ένα σημαντικό θέμα που χρίζει του ενδιαφέροντος των τοπικών φορέων, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι η έδρα του Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών είναι στη Χίο.
Αν σε κάποιους οι αρνητικές εξελίξεις στις πτήσεις εσωτερικού φαίνονται πταίσματα, τι να πει κανείς για τις αντίστοιχες του εξωτερικού όπου συνεχίζεται η καταβύθιση των τελευταίων τουλάχιστον 6 ετών. Συγκεκριμένα:
Αναλύοντας αυτή την ιδιαίτερα ζοφερή κατάσταση θα περίμενε κανείς να ληφθούν από τους αρμόδιους παράγοντες, κάποιες πρωτοβουλίες, κάποιες ενέργειες για να σταματήσει αυτός ο κατήφορος. Ο τουρισμός της Χίου, όχι μόνο έχει μειωθεί αλλά ταυτόχρονα έχει αυξήσει την εποχικότητά του. Παρόλα αυτά μέχρι στιγμής όλοι οι φορείς μηδενός εξαιρουμένου παρακολουθούν με παθητική στάση τα γεγονότα. Μήπως θα πρέπει να πάρουμε κι εμείς πρωτοβουλίες; Μήπως θα πρέπει τα πεταμένα λεφτά που δίνουμε στις εκθέσεις να δοθούν για την επιδότηση κάποιες αεροπορικής σύνδεσης; Ακόμα και αν είναι λίγα (που δεν είναι) μήπως να σκεφτούμε να εφαρμόσουμε και στη Χίο την πολύ καλή ιδέα του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Ι. Μπουτάρη να παρακρατείται ένα ευρώ (ας είναι 20 λεπτά) από κάθε απόδειξη τουριστικών υπηρεσιών; Με τη σημερινή κατάσταση εάν δεν επιδοτήσουμε κάποια αεροπορική σύνδεση, δύσκολα θα δούμε κάτι νέο στην εισερχόμενη αεροπορική τουριστική κίνηση.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.