Αρχικά η είδηση ότι η Περιφέρεια χρηματοδοτεί τον Δήμο Χίου με 200.000 ευρώ προκειμένου να ξεκινήσει την εκπόνηση μελετών για τη μετατροπή των Μεστών σε πύλη Σένγκεν, αποτελεί μία ευχάριστη είδηση.
Στα αυτιά βέβαια των πολλών ακούγεται ως μία εξαιρετική είδηση αλλά πριν ξεκινήσουμε τις θριαμβολογίες, ότι κάτι αλλάζει σε αυτό το νησί κλπ. κλπ., να πάμε ένα βήμα παρακάτω.
Δεν θέλω να χαλάσω τη χαρά κανενός αλλά προτιμώ να γίνω δυσάρεστος και ρεαλιστής παρά να χτυπήσω παλαμάκια.
Θριαμβολογούμε για μία διαδικασία, αυτή της εκπόνησης μελετών η οποία θα διαρκέσει το λιγότερο ένα 6μηνο από τη στιγμή που αυτές θα δημοπρατηθούν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πιθανά αυτές οι μελέτες, για τη δημιουργία δηλαδή Τελωνείου, Υπηρεσίας Διαβατηρίων και Λιμεναρχείου, ίσως να μην προλάβουν καν να παραδοθούν στην παρούσα Δημοτική και Περιφερειακή Αρχή.
Αν συνυπολογίσουμε και πιθανή ήττα της σημερινής δημοτικής αρχής – αυτό οι πολίτες το αποφασίζουν- τότε στην καλύτερη των περιπτώσεων οι μελέτες θα καταλήξουν στα συρτάρια του επόμενου προέδρου του Λιμενικού Ταμείου ο οποίος θα κληθεί να τις ξεθάψει και να τις αξιοποιήσει.
Αυτό ως προς το στάδιο των μελετών. Σημαίνει όμως από μόνη της κάτι η μελέτη; Προφανώς αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αλλά μία μελέτη δεν λέει τίποτα. Στη συνέχεια ακολουθεί το στάδιο της ένταξης του έργου κατασκευής των κτιρίων σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Δύσκολο πράγμα; Όχι είναι η απάντηση με δεδομένο ότι το ΕΣΠΑ τρέχει και τα κονδύλια είναι αρκετά.
Εκεί όμως που λες ότι έχεις τελειώσει από την αλλαγή των δημοτικών πραγμάτων, έρχονται οι εθνικές εκλογές. Και καλά να γίνουν Μάιο… Αν γίνουν Οκτώβρη του 2019; Τότε θα περιμένουμε μέχρι τότε και όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αλλαγή κυβέρνησης. Αλλαγή από τον τελευταίο κλητήρα στο Υπουργείο, μέχρι νέους Γενικούς Γραμματείς, Υφυπουργούς και Υπουργούς.
Να θυμίσω ότι η σημερινή Κυβέρνηση δεν είχε τοποθετήσει γενικούς γραμματείς σε σημαντικά Υπουργείο για 1,5 χρόνο μετά την εκλογή της, με αποτέλεσμα πολλά πράγματα να παραμείνουν στάσιμα.
Πάμε όμως στο πιο σημαντικό. Στο υποθετικό σενάριο που ο Λιμένας Μεστών δεν επηρεαστεί από καμία εκλογική διαδικασία έχουμε να αντιμετωπίσουμε το πιο δύσκολο σενάριο, αυτό του κακού μας εαυτού.
Και κακός εαυτός σημαίνει ότι μέχρι σήμερα η Χίος συνολικά, αιρετοί, επιχειρηματίες και πολίτες δεν έχουν αποφασίσει τι θέλουν να κάνουν στα Μεστά. Σε αυτό ας συνυπολογίσει κανείς και τη μηδενική ζήτηση τόσο από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες όσο και από τις εταιρείες κρουαζιέρας. Υπάρχει σχεδιασμός; Υπάρχουν διερευνητικές επαφές με εταιρίες που ενδιαφέρονται για τα Μεστά; Και αν ναι με ποιες προϋποθέσεις.
Με ποιον σχεδιασμό θα βγει η Χίος προς τα έξω να διαφημίσει τα Μεστά; Γιατί να μου επιτραπεί η σκέψη, αλλά ότι κάτι πάρεδροι στα νοτιόχωρα έχουν κάνει επαφές με το πεθαμένο υπεραστικό ΚΤΕΛ και τους οδηγούς Ταξί για καλύτερες τιμές, δεν είναι σχεδιασμός, μία τρύπα στο νερό είναι.
Τι προέχει λοιπόν; Σοβαρός σχεδιασμός. Διαχείριση του λιμένα όχι από συνταξιούχους τεχνοκράτες - διαχειριστές της σημερινής μιζέριας- αλλά από manager, ένα σοβαρό master plan και όρεξη από γνώστες της κρουαζιέρας ώστε να καταστήσουμε αυτό το ακριβοπληρωμένο κουφάρι πλήρως λειτουργική πύλη Σένγκεν.
Τα υπόλοιπα είναι για τα καλοχαϊδεμένα αυτιά των παρέδρων των νοτιοχώρων…
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.