Διεξήχθη και σήμερα (σ.σ.: χθες) , παρά τις αντιδράσεις, τις προηγούμενες μέρες, κάποιων Ερειθιανούσων και Αγιομαρκούσων, το έθιμο τού ρουκετοπόλεμου· ελπίζω χωρίς «παρατράγουδα».
Ωραίο πράγματι το έθιμο! Μόνο που έχει ξεφύγει εδώ και κάποια χρόνια από το ΜΕΤΡΟ και προξενεί μεγάλες ζημιές σε αρκετούς συμπολίτες μας. Νομίζω ότι, αν έστω και ένας συνάνθρωπός μας βλάπτεται, - που στην περίπτωση αυτή οι ζημιωμένοι είναι πολλοί - πρέπει ο τρόπος συνέχισης και λειτουργίας τού εθίμου να επανεξετάζεται. Δεν είναι δυνατόν οι πάντες να διασκεδάζουν, - και μάλιστα κάποιοι να βγαίνουν και οικονομικά ωφελημένοι (ξενοδόχοι, τουριστικά πρακτορεία, εστιατόρια κλπ) - κι αυτό να συμβαίνει σε βάρος κάποιων συμπολιτών μας, των οποίων τα σπίτια κυριολεκτικά καταστρέφονται. Αλήθεια, τι χρωστούν κάποιοι Βρονταδούσοι να επισκευάζουν κάθε χρόνο το εξωτερικό μέρος τών σπιτιών τους; Γιατί θα πρέπει να υφίστανται μια τέτοια οικονομική δαπάνη, τη στιγμή που οι ίδιοι δεν την προκαλούν, και μάλιστα σε μια τέτοια εποχή, πολύ δύσκολη οικονομικώς για όλους μας;;; Από το συγκεκριμένο "έθιμο" πολλοί είναι οι κερδισμένοι, εκτός των θιγομένων!!! Στην περίπτωση αυτή μπορούμε να πούμε ότι ισχύει απολύτως η παλαιά παροιμία "Σε ξένο κώλο εκατό ξυλιές!!".
Αν πράγματι ως Χίος θέλουμε αυτό το έθιμο να έχει βιωσιμότητα στο χρόνο, τότε θα πρέπει να επανεξετάσουμε όλοι τη σχέση μας απέναντί του. Διότι, δεν είναι δυνατό να συνεχίζεται η ασυδοσία τών περασμένων ετών. Το μέτρο έχει πλέον χαθεί. Το έθιμο, αν θέλουμε να συνεχίσει να υφίσταται, τότε θα πρέπει οι πρωταγωνιστές του να είναι έτοιμοι για υποχωρήσεις: επαναφορά στο καθεστώς τής περασμένης εικοσαετίας. Δηλαδή ρίψη λογικού αριθμού ρουκετών και από τέτοιες κατευθύνσεις ώστε να περιορίζονται οι ζημιές σε βάρος κατοικιών. Διότι, τι έθιμο είναι ένα έθιμο όταν βλάπτει έστω και έναν συμπολίτη;;
Επίσης, έχω τη γνώμη ότι και το Επιμελητήριο Χίου θα πρέπει να πάρει ξεκάθαρη θέση. Εφόσον κάποιοι επαγγελματίες ζουν από τουριστικές δραστηριότητες και περιμένουν πώς και πώς την έλευση τουριστών οι οποίοι θα δουν το συγκεκριμένο θέαμα και εφόσον το Επιμελητήριο εκπροσωπεί τα εργασιακά συμφέροντα διάφορων επαγγελματικών ομάδων, εξυπακούεται ότι θα πρέπει αυτό να λάβει ξεκάθαρη θέση ως προς τις ζημιές σε βάρος τών περιοίκων τών δύο ενοριών.
Και γίνομαι σαφής: ανάληψη εκ μέρους τού Επιμελητηρίου Χίου πλήρως ολόκληρης τής δαπάνης που θα απαιτείται κάθε χρόνο για την αποκατάσταση τών ζημιών μετά το τέλος τού "πανηγυριού". Αν η Διοίκηση τού Επιμελητηρίου είναι διατεθειμένη να καλύπτει κατ’ έτος εξ ολοκλήρου τη δαπάνη επιδιορθώσεων τών καταστροφών σε βάρος όσων ιδιοκτητών θίγονται, τότε κανείς δεν θα είχε αντίρρηση να συνεχίζεται αυτή η ασυδοσία.
Διατυπώνω τις παραπάνω σκέψεις ως απλός συμπολίτης, ο οποίος μάλιστα δεν έχω καμμία σχέση ούτε με την Ερειθιανή ούτε με τον Άγιο Μάρκο. Απλώς κατανοώ το δράμα κάποιων ανθρώπων, οι οποίοι είναι καταδικασμένοι κάθε χρόνο να ανέχονται την καταστροφή τών περιουσιών τους και υποχρεωμένοι να προβαίνουν σε επιδιορθώσεις χωρίς οι ίδιοι να έχουν φταίξει σε κάτι. Αυτό αγαπητοί μου, δεν λέγεται δημοκρατία. Δημοκρατία είναι να μη στενοχωρείς το διπλανό σου ούτε με λόγια ούτε με πράξεις.
Εύχομαι ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ σε όλους και καλή φώτιση για τις επόμενες χρονιές, ώστε να μη γίνεται η διασκέδαση τών πολλών το μαρτύριο και το βασανιστήριο τών λίγων!
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΥΡΓΑΡΗΣ. - Χίος: Κυριακή τού ΠΑΣΧΑ 2015, Ώρα: 02.00 π.μ.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.