10.3.2023 17:18

Πλώρη προς το λιμάνι Μεστών αλλά με άρση εμποδίων…

Με πολύ ενδιαφέρον διαβάσαμε όπως και όλοι οι αναγνώστες της Χίου, την συνέντευξη του κ. Λιμενάρχη Χίου, ο οποίος αφού εκθέτει τις παθογένειες του κεντρικού μικρού λιμανιού του νησιού μας, θέτει εύστοχα το μεγάλο ζητούμενο που είναι η ασφάλεια όλων των πολιτών είτε είναι επιβάτες, είτε πληρώματα πλοίων, είτε λιμενεργάτες, είτε λιμενικοί, είτε πεζοί ή καταστηματάρχες ή κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής. Μας επεσήμανε ο κ. Λιμενάρχης του τεράστιους κινδύνους που εγκυμονεί η τρέχουσα κατάσταση. Μας πρότεινε την λύση του λιμένα Μεστών ως την πλέον σωστή λύση. Έθεσε ακόμη προ των ευθυνών του την Διαδημοτική Λιμενική Επιτροπή που είναι η μόνη αρμόδια. Ακόμη και το Υπουργείο Ναυτιλίας αποδέχεται, μας είπε, τις προτάσεις αυτού του τοπικού φορέα…

ΜΑΛΙΣΤΑ!! Σωστά κ. Λιμενάρχη μας τα είπατε αυτά και ασφαλώς πρέπει να προληφθεί το όποιο ατύχημα πριν θρηνήσουμε θύματα (όπως θρηνήσαμε και ακόμη θρηνούμε στα Τέμπη). Και είναι ασφαλώς σωστό και ασφαλές τα επικίνδυνα εύφλεκτα εμπορεύματα να ξεφορτώνονται στο λιμάνι Μεστών και όχι μέσα στο κεντρικό λιμάνι που είναι σε επαφή με κόσμο σπίτια, με άλλα πλοία και οχήματα πάσης φύσεως και δεν έχει διαθέσιμο χερσαίο χώρο.

Επομένως τον λόγο τον έχει η Διαδημοτική Λιμενική Επιτροπή, η οποία οφείλει να πάρει οριστικές και σταθερές αποφάσεις (και όχι να τις ανακαλεί κάθε τόσο) για τον παραπάνω σκοπό. Συμφωνούμε στο ότι το λιμάνι Μεστών είναι όντως ένα φυσικό άνετο λιμάνι που «έφαγε» πολλά χρόνια και πάμπολλα εκατομμύρια για να έρθει στην σημερινή του μορφή και είναι αναξιοποίητο. Έγινε με στόχο να υπάρχει δεύτερη πύλη της Χίου προς δυσμάς για να έρχονται γρήγορα επιβάτες από Λαύριο ή Ραφήνα και για να έρχονται πλοία κρουαζιέρας που θα βγάζουν τουρίστες για να βλέπουν εύκολα τα Μεσαιωνικά χωριά Μεστά Πυργί, Μουσείο μαστίχας, Εμπορειός, αφού όντως εκεί κάτω τρέχουν από ετών όλα τα τουριστικά γκρούπ….

Ωστόσο, αν θα πάει οριστικά η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία (Πειραιά - Λαυρίου) και τροφοδοσία του νησιού στο σύνολό της στον λιμάνι Μεστών και να γίνει το κεντρικό λιμάνι μαρίνα για κότερα, αυτό αποτελεί μεγάλο και δύσκολο εγχείρημα γιατί υπάρχουν πραγματικές δυσκολίες.

Ποιες είναι σήμερα οι χερσαίες λιμενικές εγκαταστάσεις του λιμένα Μεστών και πώς να εξυπηρετηθεί ο επιβάτης ή επισκέπτης της Χίου που θα βγει σ΄αυτό; Αυτό είναι το πρώτο ζητούμενο που πρέπει να υλοποιήσει η αρμόδια Διαδημοτική λιμενική επιτροπή αν επιθυμεί να κάνει το λιμάνι λειτουργικό. Γιατί τί υπάρχει τώρα εκεί; Ένα κοντέινερ για το Λιμενικούς, ένα ανοικτό στέγαστρο για τους επιβάτες με δυο προβολείς και γύρω απέραντη ερημιά και σκοτεινιά... Βγαίνεις στο πουθενά!!! Τριτοκοσμική κατάσταση. Αυτές οι επιβεβλημένες υποδομές (ίσως και άλλες) αν δεν γίνουν τάχιστα το λιμάνι Μεστών θα συνεχίζει να είναι δώρο άδωρο για τους Χιώτες. Κι για όποιον δεν καταλαβαίνει το γιατί ας το αναλύσουμε λιγάκι. Ξεκάθαρα, βγαίνεις στα Μεστά στις 3. 00π. μ. από το πλοίο χειμωνιάτικα (ή και καλοκαιριάτικα με καύσωνα) δίχως ΙΧ και βρίσκεσαι στο πουθενά… Ούτε αίθουσα να σταθείς, ούτε τουαλέτα, ούτε ταξί για να φύγεις δεν υπάρχει εκτός κι αν αποβραδίς ειδοποιήσεις αγοραίο ταξί να σε περιμένει και να πληρώσεις ουκ ολίγα χρήματα... Άντε και θα μπεις σε ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ, μεταφορτώνεις από το πλοίο τις βαλίτσες σου για να κατεβείς σε μια ώρα στην πλατεία Βουνακίου... Βάλε-βγάλε τις βαλίτσες πάλι να πάρεις ένα ταξί να φύγεις για άλλη μια ώρα προς Βολισσό-Αμανή ή για Καρδάμυλα- χωριά Πελλιναίου. Δηλαδή καλό ξημέρωμα θα έχεις κάνει επτά ώρες θαλάσσιο ταξίδι κι άλλες δυο τρεις ώρες το λίγο-λίγο οδικό ταξίδι για να φτάσεις στον προορισμό σου αν είναι να μεταβείς βορειότερα της πόλης της Χίου. Και καλά να είσαι υγιής μα αν είσαι ασθενής ή εβδομηντάρης και άνω και δεν μπορείς να κινείσαι άνετα τι ταλαιπωρία θα υποστείς;;; Τι συνάγεται από τα παραπάνω ; Μα ότι στο λιμάνι Μεστών χρειάζονται υποδομές, και δρομολόγια επιβατικών πλοίων ακτοπλοΐας μόνο τρεις συγκεκριμένες φορές την εβδομάδα ώστε να εξυπηρετείται και η αποσυμφόρηση του κεντρικού μικρού λιμένα αλλά και οι ανάγκες των συμπολιτών ή επισκεπτών που έχουν διάφορες δυσκολίες μετακίνησης. Τώρα ως προς τις μεταφορικές εταιρείες τροφοδοσίας του νησιού, είναι αντιληπτό ότι αυτές διαμαρτύρονται γιατί πολύ απλά πρέπει να απασχολούν τα βράδια οδηγούς και οχήματα που να πηγαίνουν τη νύχτα στα Μεστά να βγάζουν από το πλοίο τις νταλίκες τροφοδοσίας του νησιού. Αυτό όμως σημαίνει υπέρογκες πληρωμές νυχτερινής εργασίας σε αρκετούς εργαζόμενους αλλά και προκύπτει αύξηση κατανάλωσης καυσίμων. Είναι αυτά όλα τα κόστη μη αμελητέα στις μέρες μας. Η κάθε εταιρεία θέλει μέγιστο κέρδος και ελάχιστο κόστος και επομένως θα επιβαρύνει όλους μας για να καλύψει τις πρόσθετες δαπάνες της. Επίσης θιγόμενοι είναι και κάποιοι καταστηματάρχες του κεντρικού λιμανιού γιατί πολύ απλά όταν μηδενιστεί η κινητικότητα των πλοίων άρα και των επιβατών, το κεντρικό λιμάνι θα ερημώνει σχεδόν πριν νυχτιάσει. Έτσι ήταν και είναι από πάντα. Μόλις έφευγε ή φεύγει τα βράδια το πλοίο, αλλάζει η εικόνα της ζωντανής προκυμαίας και έρχεται η εικόνα της μουντής-σκοτεινής προκυμαίας.

Εν κατακλείδι η αρμόδια Λιμενική Επιτροπή πρέπει αφενός να σταθμίσει τους λόγους ασφαλείας που επικαλείται ο κ. Λιμενάρχης, αφετέρου να προχωρήσει σε έργα υποδομής και να λάβει σταθερές και αμετάκλητες αποφάσεις λαμβάνοντας υπόψη και τις απόψεις των πολιτών, ώστε το τεράστιο αυτό έργο που λέγεται «Λιμένας Μεστών» να μη μείνει ως ανύπαρκτο για το νησί μας μετά από τέτοια πολυετή και πολυδάπανη εργασία που έγινε εκεί.

 

Υ. Γ. Άριστο σημείο θα ήταν ο κλειστός κόλπος του λιμένα Μεστών να ήταν στην Ελίντα ώστε να είχαμε δυτικό λιμάνι στο μέσο του δυτικού μετώπου του νησιού και όχι στο νότιο άκρο. Αυτόν τον κόλπο ο Θεός δεν μας τον δώρισε... Τώρα, είναι χρέος μας να αξιοποιήσουμε τον νέο νότιο λιμένα Μεστών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έβρεξε... σοβάδες
Πριν 3 ημέρες

Έβρεξε... σοβάδες