Προ ημερών διάβασα στον πρωινό τύπο ότι υπάρχουν σκέψεις, προθέσεις να αναβαθμιστεί ο δρόμος Κιβωτός του κόσμου-τουριστικό χωριό Αίπους-Κυμιών-Σωροί της γριας-Άγιος Ιωάννης Θόλος. Εάν συντρέχουν λόγοι μη ανακοινώσιμοι για πολλούς και διαφόρους λόγους καλό είναι να γίνει εφ’ όσον υπάρχουν χρήματα και περισσεύουν και αφού θα τηρηθούν οι ισχύοντες νόμοι και προϋποθέσεις που αφορούν το περιβάλλον κτλ. Με εκείνο που δεν συμφωνώ είναι ότι θα γίνει παράκαμψη του Βροντάδου και θα εξυπηρετηθούν τα Καρδάμυλα και όλα τα υπόλοιπα χωριά. Αυτό μόνο σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να συμβεί , γι’αυτό διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις για το αν έχουν αποδοθεί δημοσιογραφικά σωστά οι όποιες προθέσεις και σκέψεις. Εάν ισχύει το τελευταίο παραθέτω τους λόγους για τους οποίους δεν πρόκειται να συμβεί:
Από τον Άγιο Μακάριο μέχρι και το Ηρώον είναι 3,45 χιλιόμετρα και έχει 9 στροφές, συν 5-6 χιλιόμετρα μέχρι το Θόλος, πράγμα το οποίο καθιστά αδύνατη την χρησιμοποίηση του δρόμου από βαρέα τροχοφόρα τριαξωνικά και επικαθήμενα που εξηπηρετούν τον Νηρέα, το σκυρόδεμα Ζαννάρα, την επισκευαστική μονάδα του Θόλους που υπάρχει πρόθεση να αναβαθμιστεί. Τα εν λόγω οχήματα είναι επίσης αν όχι αδύνατο αλλά πολύ δύσκολο να ελίσσονται μέσα στους δρόμους του Βροντάδου μέχρι που να φτάσουν στον Άγιο Μακάριο.
Όλοι οι κάτοικοι των χωριών Παντουκειούς, Συκιάδας, Λαγκάδας, Αγρελωπού, Αμάδων, Βικίου, Καμπιών, που πολλοί για επαγγελματικούς λόγους κατεβαίνουν δύο και τρεις φορές την ημέρα στην πόλη, από Θόλος να ανεβαίνουν στο Αίπος , να παίρνουν τις στροφές και να κατεβαίνουν το Αίπος για να φτάσουν στην πόλη.
Ένα όχημα της Πυροσβεστικής ή ένα ασθενοφόρο σε μια επείγουσα περίπτωση να κάνει όλη αυτή τη διαδρομή.
Μπορεί να φανταστεί κάποιος μια οικογένεια ή μια παρέα ή ένα προσκεκλημένο υψηλά ιστάμενο, να πει πάμε για ένα ούζο στο Παντουκειός, στη Λαγκάδα ή στα Καρδάμυλα και να πάει ή να τον πάτε από το Αίπος.
Οι παραπάνω λόγοι αναμφισβήτητα ακυρώνουν μέρος των προθέσεων εάν επαναλαμβάνω έχουν αποδοθεί σωστά. Σύμφωνα με την κοινή λογική, τον κοινό νου, την πρακτικότητα και με γνώμονα την ασφάλεια αυτών που χρησιμοποιούν τον υπάρχοντα δρόμο και την οικονομία, είναι να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις στον δρόμο αυτό. Τολμώ να παραθέσω την πρόταση μου χωρίς να είμαι ειδικός και χωρίς να μου έχει ζητηθεί, πιστεύοντας ότι οι διαφωνούντες έστω και ειδικοί θα είναι ελάχιστοι.
Στην απλή καθομιλουμένη για να γίνω πλήρως αντιληπτός χρειάζεται ένας εκσκαφέας και μία σφύρα για να συγυρίσει λιγάκι το τμήμα της οδού από το Μερσινίδι έως «Της γριας το πήδημα», στο σημείο όπου είναι μια συκιά στους βράχους μέσα. Εν συνεχεία με τη σφύρα γδάρσιμο σε δύο-τρία σημεία από τη μέσα πλευρά, διότι εκείνοι που παρέλαβαν το έργο όταν αυτό έγινε, μέτρησαν το πλάτος του οδοστρώματος αλλά δεν αφαίρεσαν τις υπερκείμενες πέτρες με αποτέλεσμα το πλάτος του οδοστρώματος να μην είναι πλήρως εκμεταλεύσιμο.
Προχωρώντας φτάνουμε στον «Αλμυρό» ή «κάτω Μυλιγκά», που μετονομάστηκε πρόσφατα σε «Κόλπο των Γλάρων» για να είναι περισσότερο ΄΄ΙΝ΄΄. Προχωράμε προς τα πάνω πρώτη στροφή αριστερά άκρως επικίνδυνη και χτυποκαρδώ διότι είναι απολύτως σίγουρο ότι θα συμβεί ατύχημα και σοβαρό μάλιστα. Παραθέτω φωτογραφίες για του λόγου το αληθές. Με ένα καλούπι με τα απαραίτητα σίδερα, μια πρέσσα έκχυσης σκυροδέματος και μερικές μπεντονιέρες σκυρόδεμα, το πρόβλημα λύνεται άπαξ δια παντός με ασφάλεια. Δηλαδή να γίνει κάτι όπως έχει γίνει στο Γούβι (Πετροκάραβο) σε πολύ μικρότερη κλίμακα, μπορεί να γίνει και στην μεθεπόμενη πάλι αριστερή στροφή.
Ελπίζω να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι ανωτέρω σκέψεις μου κι ας μην έχω τις σχετικές γνώσεις.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.