*Καταρχάς να ευχηθούμε σε όλες και όλους καλή κι ευλογημένη χρονιά, με υγεία πρωτίστως και χαρά, δημιουργία και ειρήνη. Η (κατ΄ άμφω) υγεία και η ειρήνη είναι καταστάσεις που ξεκινούν από την ψυχή του ανθρώπου και ακολούθως σωματοποιούνται. Και ειρήνη στην ψυχή και στην καρδιά για να έχει κάποιος πρέπει να "τα έχει καλά" πρώτα με τον Θεό, μετά με τους συνανθρώπους του και -κυρίως- με τον εαυτό του. Εάν δεν υπάρξει η εσωτερική αυτή ειρήνη στις καρδιές και τις ψυχές των ανθρώπων μην περιμένετε ούτε οι πόλεμοι να σταματήσουν, ούτε οι έχθρες και τα μίση, ούτε οι αλαζονείες και οι εγωισμοί, ούτε η ευμάρεια που έχει αποβλακώσει τον κόσμο αναγκάζοντάς τον να "πατήσει επι πτωμάτων" για να την εξασφαλίσει. Ειρήνη, λοιπόν, στην ψυχή και την καρδιά μας και έτσι έρχεται και ευρύτερα στην κοινωνία και τον κόσμο. Η ειρήνη που προέρχεται από τον Θεό είναι αυτή που κυριαρχεί, «πάντα νούν υπερέχουσα».
*Τις ημέρες αυτές πολλά διαβάσαμε σχετικά με τον χώρο στάθμευσης που απαιτείται να υπάρχει κοντά στο αεροδρόμιο, αλλά και για την απαγόρευση στάθμευσης σε πολυσύχναστες οδούς της πόλης μας.
Ξεκινώντας με το θέμα του πάρκινγκ στο αεροδρόμιο θέλω να επισημάνω κι εγώ ότι, θεωρώ υπερβολή την απαγόρευση της στάθμευσης σε έναν δρόμο που έχει εύρος πέραν της γραμμής ολοκλήρωσης της διόδου διέλευσης οχημάτων διπλάσιο κατά πλάτος της ίδιας της διόδου. Δηλαδή πιστεύω ότι, πρέπει να αρθεί η απαγόρευση στο εν λόγω σημείο, εάν και εφόσον αποδειχθεί ότι δεν επηρεάζεται η ομαλή και ασφαλής διέλευση οχημάτων (που, ως φαίνεται, δεν επηρεάζεται, αφού σύμφωνα πάντοτε με τις πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί δεν επιτρέπεται η ανάπτυξη ταχύτητας άνω των 40 χιλιομέτρων σε όλο το μήκος της οδού Λεωφόρος Ενώσεως). Συνεπώς, υπερβολική η απαγόρευση στάθμευσης εκεί.
Επιπρόσθετα, αυτό που πρέπει να απαγορευτεί και να εφαρμοστεί επιτακτικά είναι η στάθμευση υπερμεγεθών νταλικών με ρυμουλκούμενα τμήματα (τράκτορες) στον κοινόχρηστο χώρο έμπροσθεν του κτιρίου πρώην "κέντρου Θεοδώρας". Ο χώρος δεν ενδείκνυται για κάτι τέτοιο, ούτε είναι ορθό να σταθμεύσουν εκεί ιδιωτικά οχήματα δημόσιας χρήσης όπου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, πρέπει να σταθμεύουν σε ιδιωτικό χώρο με μέριμνα των ιδιοκτητών τους. Δεν γνωρίζω εάν ο χώρος εκεί ενοικιάζεται από κάποιο κρατικό φορέα, αλλά εάν κάτι τέτοιο συμβαίνει είναι "ανορθόδοξο". Πιστεύω να αντιλαμβάνονται όλοι το γιατί.
Τρίτον, θα πρέπει να εξωραϊστεί ο κοινόχρηστός αυτός χώρος (έναντι κεντρικής εισόδου αεροδρομίου και έως το κτίριο πρώην "Θεοδώρας", με ασφαλτόστρωση, διαγραμμίσεις, φύτευση νέων δέντρων, επαρκή φωτισμό -με κατεύθυνση από τον κεντρικό δρόμο προς τη θάλασσα-, ώστε να καταστεί λειτουργικός. Το καλύτερο όλων θα ήταν να δημιουργηθούν εντός θαλάσσης (υποθαλάσσια) έργα ανάσχεσης των κυμάτων (όπως αυτά που έγιναν τη δεκαετία του 1980 από τους Τρείς Μύλους Βροντάδου και μέχρι τη Μουριά, με αποτέλεσμα σε όλο το μήκος του κεντρικού δρόμου να μην βγαίνει έξω στο δρόμο η θάλασσα το χειμώνα), αλλά γνωρίζω ότι ζητώ πράγματα που για να γίνουν θα πρέπει να υπάρχει και βούληση αλλά κυρίως "τσαγανό" και διάθεση "τρεξίματος" και δεν ξέρω εάν υπάρχει γενικότερα… Γι΄ αυτό ας γίνουν τουλάχιστον τα αυτονόητα και όσα μπορούν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα…
Από την άλλη, πρέπει να καταστήσουμε σαφή και ορισμένα άλλα θέματα. Με αφορμή τη συζήτηση για το πάρκινγκ του αεροδρομίου, έκανα μια μικρή έρευνα και είδα τι συμβαίνει στα αεροδρόμια Αθήνας (Σπάτων), Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, κ.α. Διαπίστωσα ότι, όπου υπάρχει κοντά στο αεροδρόμιο χώρος στάθμευσης είναι οργανωμένος, υπάγεται στη διαχείριση του αεροδρομίου (και όχι στην τοπική Αυτοδιοίκηση) που το έχει παραχωρήσει σε ιδιωτική εταιρεία εκμετάλλευσης και είναι επι πληρωμή (χρήμασι) η χρήση του. Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι, επιτρέπεται η δωρεάν παραμονή οχήματος σε αυτό μέχρι μισή ώρα και ακολούθως πληρώνει κάποιος για να αφήσει το αυτοκίνητό του εκεί 6 Ευρώ την ημέρα. Δηλαδή, εάν κάποιος νομίζει ότι μπορεί να σταθμεύει το αυτοκίνητό του δωρεάν έξω από το αεροδρόμιο και να το πάρει έπειτα από μια εβδομάδα είναι γελασμένος. Τι του συμφέρει; Να δώσει 10 Ευρώ σε ένα ταξί (να τον πάει αλλά και να τον φέρει στο αεροδρόμιο συνολικά) ή να αφήσει το αυτοκίνητό του εκεί και να πληρώσει 42 Ευρώ για μια εβδομάδα; Συνεπώς, όσοι από τον πληκτρολόγιο του καναπέ τους φωνάζουν για το πάρκινγκ του αεροδρομίου ας δουν τι γίνεται στην υπόλοιπη χώρα και ας κρίνουν. Ωστόσο, θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε τους χώρους πέριξ του αεροδρομίου και κυρίως η ίδια η εταιρεία που διαχειρίζεται τα του αεροδρομίου θα πρέπει να μεριμνήσει και για το ζήτημα αυτό. Είναι δική της ευθύνη. Όπως οφείλουν να μετατρέψουν ένα τμήμα των απαλλοτριωθεισών εκτάσεων εκατέρωθεν του αεροδρομίου σε χώρο στάθμευσης, με δική τους επιμέλεια. Το αυτό συμβαίνει για τους χώρους στάθμευσης σε όλα τα σύγχρονα αεροδρόμια.
*Τώρα, όσον αφορά την επιβολή κλήσεων στην οδό Αγίων Αποστόλων, στην οδό Ριζαρείου και σε άλλες οδούς, που υπάρχουν πλησίον τους δημοτικοί χώροι στάθμευσης, πολύ καλά κάνει η Τροχαία και "γράφει" τα αυτοκίνητα. Ειδικά στην οδό Αγίων Αποστόλων υπάρχουν κοντά τρεις χώροι στάθμευσης και κάποιοι φοβούνται μην περπατήσουν 50-100 μέτρα παραπάνω. Κατ ΄επανάληψη έχουμε φρακάρει στην οδό Αγίων Αποστόλων (από την πρώην κλινική Αυγουστή και έως το πάρκο Θελούδη) διότι όταν είναι σταθμευμένα αυτοκίνητα και από τις δυο πλευρές της οδού δεν μπορούν να διέλθουν ταυτόχρονα δυο αυτοκίνητα (άνοδος-κάθοδος) με αποτέλεσμα να δημιουργείται μποτιλιάρισμα. Δυστυχώς, με άλλο τρόπο ορισμένοι δεν καταλαβαίνουν !
*Μελανό σημείο η στάθμευση οχημάτων και στον χώρο της πλάστιγγας της πρώην Λαχαναγοράς. Από τη στιγμή που υπάρχει μεγάλος δημοτικός χώρος δωρεάν στάθμευσης 100 μέτρα νοτιότερα, η στάθμευση στο χώρο της πλάστιγγας πρέπει να απαγορευτεί αυστηρά και κάποια στιγμή εκεί να δημιουργηθεί μια σύγχρονη πλατεία.
*Άλλη μια οδός που έχει καταστεί άβατη για πεζούς και απροσπέλαστη στα οχήματα είναι η Αγίων Αναργύρων, στο πρώτο τμήμα της. Εκεί, από τη μια πλευρά έχουν τοποθετηθεί πάσσαλοι λόγω επικινδυνότητας των κτιρίων και από την άλλη παρανόμως σταθμεύουν αυτοκίνητα κατά τις πρωινές ώρες, με αποτέλεσμα μετά βίας να διέρχεται ένα αυτοκίνητο. Τι γίνεται, όμως, όταν ταυτόχρονα πρέπει να περάσει ένα αναπηρικό αμαξίδιο ή μια μητέρα με μωρό σε παιδικό καροτσάκι; Χάος… ! Το έζησα πριν λίγες ημέρες. Τουλάχιστον ας απαγορευτεί η στάθμευση εκεί, από την αρχή της οδού (συμβολή με την οδό Καλοπλύτου) και μέχρι τη συμβολή της με την οδό Σγούτα.
*Σωστή η πρόταση του Βουλευτή κ. Ν. Μηταράκη, για μηνιαία συνάντηση των δύο Βουλευτών του Νομού, του Αντιπεριφερειάρχη Χίου και του Δημάρχου Χίου, για την από κοινού αντιμετώπιση, επικοινωνία και συναντίληψη των θεμάτων που αφορούν στον τόπο μας. Όμως, εξίσου σωστή -και βασική- και η τοποθέτηση, τόσο του Αντιπεριφερειάρχη όσο και του Δημάρχου, να τηρούνται πρακτικά των συναντήσεων αυτών και να καταγράφονται όσα λέγονται. Κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν πρέπει να είναι δημόσιες, όμως να προβάλλονται δημόσια. Και τούτο μόνο για πρακτικούς λόγους, αλλά και για λόγους ουσίας, ώστε καθένας να μην πλατειάζει και να μην πελαγοδρομεί… Οι συναντήσεις αυτές πρέπει να γίνονται σε καθαρά θεσμικό πλαίσιο και όχι κάθε πικραμένος πολίτης να προσέρχεται και να καταθέτει τα εσώψυχά του. Διαφορετικά αποτέλεσμα μην περιμένει κανείς… Όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας «όπου λαλούν πολλοί κοκόροι αργεί να ξημερώσει» ! Να βρίσκονται, λοιπόν, οι τέσσερις αυτοί εκλεγμένοι του λαού, αλλά να καταγράφονται οι απόψεις τους και ακολούθως να προβάλλονται δημόσια.
*Ιδιαίτερα χαροποιό το γεγονός ότι, με βάση τα τελευταία στοιχεία από το ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, όπου καταχωρούνται τα δεδομένα που αφορούν το ΕΣΠΑ για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου βρίσκεται -στο κλείσιμο του Προγράμματος- στην 3η θέση απορρόφησης ευρωπαϊκών κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2014-2020 από το σύνολο των 13 Περιφερειών. Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει φτάσει σε ποσοστό 99,97% σε απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων έχοντας -σε επίπεδο Περιφερειών- μπροστά της μόνο τις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Νοτίου Αιγαίου. Παράλληλα, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου βρίσκεται στην 4η θέση στο σύνολο των φορέων (Υπουργείων, Περιφερειών, Οργανισμών κ.λπ.) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου βρισκόταν κατά την ανάληψη καθηκόντων της Περιφερειακής Αρχής του Κώστα Μουτζούρη, το 2019, στην 11η με 12η θέση, φτάνοντας στο σημερινό εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Ακουέτωσαν ταύτα όσοι πριν λίγους μήνες είχαν "αντιρρήσεις" για το έργο της Περιφερειακής Αρχής, την οποία πάλεψαν μανιωδώς στις εκλογές αλλά δεν μπόρεσαν να αλώσουν… Τώρα, τι έχουν να πουν περί απορροφητικότητας και ανάπτυξης;
*Σε λίγες ημέρες κι πάλι μαζί. Μέχρι τότε υγεία και χαρά ! -
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.