*Μπήκαμε στην άνοιξη, ωστόσο μέχρι τώρα δεν ζήσαμε έντονο χειμώνα. Ευελπιστούμε να μην αποδειχθεί ο Μάρτης "γδάρτης" (κατά το κοινώς λεγόμενο) και να μην χρειαστούν και επιπλέον πετρέλαιο οι συμπολίτες μας, μιας και όλα τα καύσιμα έχουν φθάσει στα …ύψη !
*Διαβάσαμε στον Τύπο για τη δρομολόγηση του πλοίου "Πρέβελης" στην ακτοπλοϊκή γραμμή από Πειραιά προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Βέβαια, έγινε γνωστό ότι θα αλλάξει εταιρία, θα συντηρηθεί και θα αλλάξει και ονομασία. Όμως, ταπεινά και άδολα ρωτώ: Επειδή θα αλλάξει "ρούχα", θα αλλάξει και ηλικία; Εάν δεν κάνω λάθος, το πλοίο αυτό έχει ηλικία 44 ετών (κατασκευάστηκε το έτος 1980). Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε ότι, πλοία μιας τέτοιας ηλικίας, δεν δρομολογούνται πλέον, τουλάχιστον με όσα ίσχυαν στη χώρα μας. Άλλαξε κάτι και δεν το γνωρίζουμε; Γιατί εξακολουθούν να δρομολογούνται πλοία 40ετίας και πλέον; Καλό θα είναι να γνωρίζει και ο απλός κόσμος-χρήστης-επιβάτης-πελάτης των πλοίων.
*Καθημερινά ακούμε και διαβάζουμε για πλειστηριασμούς ακινήτων, μεταξύ των οποίων η κύρια κατοικία συμπατριωτών μας, ευρισκόμενων σε εμπερίστατη θέση, λόγω οικονομικών δυσχερειών. Ποια είναι η μέριμνα της Πολιτείας για τη διαφύλαξη της κύριας κατοικίας των Ελλήνων πολιτών; Πρέπει να καταφεύγουν άπαντες στα δικαστήρια; Γιατί η Πολιτεία δεν δείχνει τόσο ζήλο για τους οικογενειάρχες και εν αδυναμία τελούντες πολίτες της, όσο έδειξε -στο απώτερο αλλά και πρόσφατο παρελθόν- για τη σωτηρία των Τραπεζών; Και να φανταστεί κανείς ότι οι Τράπεζες, που σώθηκαν από την Πολιτεία με χρήματα του φορολογούμενου πολίτη, έρχονται σήμερα να του πάρουν ότι του απέμεινε… Όλα τούτα μου θυμίζουν την παραβολή του Ευαγγελίου, με τον κακό δούλο (Ματθ. ΙΗ΄, 23-35). Διαβάστε την και θα καταλάβετε. Τελικά έχουν δίκιο όσοι φωνάζουν ότι, κάποιοι θέλουν τα δικά τους δικά τους και τα δικά μας (του λαού δηλαδή) πάλι δικά τους !
*Έχουμε πει κι έχουμε γράψει και άλλοτε ότι, καλόν είναι να μην προβαίνουν σε εξαγγελίες ημερομηνίας ολοκλήρωσης έργων τα πολιτικά πρόσωπα, διότι τις περισσότερες των περιπτώσεων δεν τηρούνται όσα αναφέρουν και εν τέλει εκτίθενται. Ο πολιτικός είναι σαν την πέτρα με το αυγό. Είτε κινηθεί το αυγό προς την πέτρα είτε η πέτρα προς το αυγό, το αυγό θα σπάσει τελικά. Έτσι γίνεται και στον δημόσιο βίο. Όσο προχωράνε τα έργα, σπεύδουν οι πολιτικοί να τα καρπωθούν πολιτικά, όταν όμως καθυστερούν για τον Α΄ή Β΄λόγο σπεύδουν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Γι΄αυτό καλύτερα ταπεινότητα και σύνεση, όχι έπαρση και αλαζονεία, ούτε αυτοπροβολή για το παραμικρό. Διότι θα σπάσουν, όπως το αυγό με την πέτρα και μετά θα "θρηνούν επί των ερειπίων" … ! (π.χ. βλέπε αεροδρόμιο, δικαστικό μέγαρο, κ.α.)
*"Μήλον της έριδος" έχει γίνει η είδηση για την αναζήτηση του ποσού των 500.000 Ευρώ, που φαίνεται να απέδωσε στο Δήμο Χίου το έτος 2022 το Υπουργείο Μετανάστευσης, προκειμένου να συναφθεί Σύμβαση Τουριστικής προώθησης του νησιού μας, με τον ΕΟΤ, δίχως μέχρι σήμερα να έχει υλοποιηθεί κάτι σχετικά με αυτό. Απορίας άξιον: Μετά την τόση δημόσια κουβέντα περί του θέματος, θα υπάρξουν πειστικές απαντήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο από πρώην διοικούντες και νυν ελέγχοντες; Αυτό το οποίο αντιλαμβάνονται οι πολίτες είναι ότι, το ποσό δόθηκε στο Δήμο (όπως διατέθηκαν ανάλογα ποσά και σε άλλους Δήμους που επλήγησαν από το μεταναστευτικό) για την κάλυψη διαφόρων δαπανών, όχι όμως για τον τουρισμό. Είναι, πλέον, ηλίου φαεινότερο ποιος εψεύσθη και ποιος λέει την αλήθεια ! Ευτυχώς, ο κόσμος έχει αρχίσει να καταλαβαίνει και να συζητά επισταμένως τα τεκταινόμενα. Βλέπουμε ότι, αρκετά νωρίς -σε σχέση με την νέα αυτοδιοικητική περίοδο-, άρχισαν τα "αδελφικά μαχαιρώματα"… μεταξύ πρώην ένθερμων υποστηρικτών !
*Επικίνδυνα, για την οδήγηση αυτοκινήτων, έχουν αρχίσει να γίνονται αρκετά σημεία του οδικού δικτύου εσωτερικά της πόλης μας. Νομίζω ότι, η αρμόδια Επιτροπή Κυκλοφορίας, πρέπει να πραγματοποιήσει αυτοψίες σε συγκεκριμένα σημεία, όπου η διέλευση -σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης- είναι αδύνατη. Οπότε, η απαγόρευση στάθμευσης είναι μονόδρομος. Τα σημεία, μεταξύ άλλων, που έχουν εντοπίσει μέχρι στιγμής συμπολίτες μας είναι: -Οδός Ευαγγελιστρίας (από τη συμβολή της με την οδό Δρόσου και μέχρι τη συμβολή της με την οδό Μιχάλων). -Οδός Αεροπόρου Χαλκιά (από τη θέση Υδατόπυργος και μέχρι τη συμβολή της με τις οδούς Ύδρας και Ικαρίας). -Οδός Στεφάνου Τσουρή (από τη συμβολή της με την οδό Δελαγραμμάτικα και μέχρι τη συμβολή της με την οδό Παστρικάκη). -Οδός Γεωργίου Κονδύλη (από τη συμβολή της με την οδό Ιωάννου Πατέρα και μέχρι τη συμβολή της με την οδό Αγίου Ιωάννου Θεολόγου). Επίσης, πολλοί αναπτύσσουν ιλιγγιώδη ταχύτητα στις οδούς Καλουτά, Λεωφόρος Ενώσεως, Μιχαήλ Λιβανού, Αεροπόρου Χαλκιά, για τις οποίες πρέπει να εξευρεθεί πρακτικός τρόπος μείωσης ταχύτητας.
*Οι συμπατριώτες μας απόδημοι και ομογενείς, πάντοτε στηρίζουν το γενέθλιο τόπο τους, τη μυροβόλο Χίο μας. Πρόσφατο παράδειγμα αυτό του «Συλλόγου Χιωτών Νέας Ορλεάνης», που πραγματοποίησε μια ακόμη δωρεά, μια πολυλειτουργική κονσόλα IPC για ωτορινολαρυγγικές ενδοσκοπικές και μικροσκοπικές επεμβάσεις, με ενσωματωμένο σύστημα καθαρισμού του άκρου της οπτικής κατά τη διάρκεια ενδοσκοπικών επεμβάσεων ρινός, για τις ανάγκες του Ωτορινολαρυγγολογικού Τμήματος του Νοσοκομείου. Η προμήθεια του συγκεκριμένου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού αναβαθμίζει σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ΩΡΛ Τμήματος του Νοσοκομείου προς τους πολίτες. Η γενέτειρα Χίος τους ευγνωμονεί ! Να είναι πάντα καλά, να βοηθούν τον τόπο και να ανταμώνουμε κάθε καλοκαίρι στο νησί και τα χωριά μας ! Είμαστε υπερήφανοι γι΄ αυτούς !
*Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί. Μέχρι τότε υγιαίνετε !-
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.