*H επικοινωνία την οποία έχουμε από τη στήλη αυτή είναι συνήθως ανά δεκαήμερο. Όμως επειδή, αφενός την τελευταία φορά αργήσαμε λίγες ημέρες και αφετέρου η τοπική ειδησεογραφία είναι αρκετή (καίτοι σε πολλούς έχει αρχίσει να επιδρά η θερινή ραστώνη…), επικοινωνούμε και σήμερα εκτάκτως.
*Συγχαρητήρια στην ομάδα γυναικών υδατοσφαίρισης (πόλο) της ΠΕΚΕΒ, που σκαρφάλωσε στην Α1 θέση. Μπράβο στα κορίτσια, τους προπονητές, συντελεστές, το ΔΣ και όλους τους φίλους και υποστηρικτές της ΠΕΚΕΒ. Μας κάνουν υπερήφανους!
*Πολύς λόγος έγινε τις τελευταίες ημέρες σχετικά με την αξιοποίηση των κοιτασμάτων αντιμονίου στο χωριό Κέραμος της Βόρειας Χίου. Φωνασκίες ένθεν κακείθεν, έκφραση γνώμης από ειδήμονες και μη, έως συλλογή υπογραφών, κλπ. Δεν είμαι ειδήμων και δεν έχω πλήρη γνώση του θέματος, συνεπώς δεν μπορώ να εκφράσω τεκμηριωμένη άποψη. Θα σταθώ, όμως, σε τρία σημεία, που νομίζω ότι δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητα: 1). Το ότι ήλθαν στη Χίο να μιλήσουν εκπρόσωποι Δημόσιων φορέων γύρω από το θέμα αυτό είναι θετικό. Ασχέτως εάν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τα λεγόμενα ή προγραμματιζόμενά τους, οφείλεις όμορφα και πολιτισμένα να καθίσεις και να ακούσεις τι έχουν να πουν και ακολούθως να σχηματίσεις άποψη. Συνεπώς, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι: «μηδενί δίκην δικάσης πριν αμφοίν τον μύθον ακούσης» (μην βγάλεις απόφαση- μην εκφράσεις γνώμη, εάν δεν ακούσεις και τις δύο πλευρές). Είναι τούτο αρχή της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης. 2). Θυμάμαι τον αείμνηστο Νομάρχη Γεώργιο Καλουτά (ο οποίος, εάν δεν απατώμαι, ήταν Χημικός Μηχανικός) να σχεδιάζει τη δημιουργία ενός επισκέψιμου, μουσειακού χώρου στο εν λόγω σημείο, με τουριστικές και άλλου είδους προεκτάσεις. Τι προέβλεπε εκείνη η προμελέτη; Αναζητήθηκε; Μήπως την μερική αξιοποίηση του χώρου; 3). Από την μέχρι σήμερα αλληλογραφία, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα, συμπεραίνει κανείς ότι η προηγούμενη δημοτική Αρχή είχε γνώση του θέματος και παρά το γεγονός ότι της είχε ζητηθεί να απαντήσει στα όσα ρωτούσαν και σχεδίαζαν εκ μέρους του αρμόδιου Υπουργείου, είχε κωφεύσει στα κελεύσματα αυτά, προφανώς διότι ήταν κάτι που -κατά την πολιτική της άποψη- θα άνοιγε "πληγές" … Όταν, όμως, ο ίδιος ο (τότε) Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ζητά να γνωμοδοτήσουν οι όμορες Κοινότητες και να εκφράσουν άποψη οι ερωτώμενοι, ουδείς μπορεί να επικαλείται ότι η προηγούμενη δημοτική Αρχή δεν γνώριζε. Αυτά για να ξέρουμε και τι μας γίνεται…!
*Με χαρά πληροφορήθηκα ότι, στο τεράστιο κτίριο του Κέντρου Υγείας Χίου (πρώην ΙΚΑ, στη Λέτσαινα), που είναι σχεδόν άδειο από ιατρούς, θα μεταφερθούν τρία εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου Χίου (ορθοπεδικό, ρευματολογικό, παθολογικό). Βέβαια, την χαρά αυτή μετρίασε το γεγονός ότι, όπως γνωστοποιήθηκε, τούτο συμβαίνει στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και ανακατασκευής του τμήματος επειγόντων περιστατικών του Νοσοκομείου. Δηλαδή, δεν διευκρινίζει η ανακοίνωση, αυτό θα έχει προσωρινό χαρακτήρα (μέχρι την ανακατασκευή του τμήματος επειγόντων) ή μόνιμο; Χαρήκαμε θεωρώντας ότι θα έχει μόνιμο χαρακτήρα και ότι, επιτέλους στο Κέντρο Υγείας Χίου (πρώην ΙΚΑ) θα γίνεται πρωτοβάθμια περίθαλψη και αντιμετώπιση περιστατικών. Ότι, επιτέλους, θα αποσυμφορηθεί το Νοσοκομείο και θα προσληφθούν επιπλέον ιατροί, νοσηλευτές και λοιπό προσωπικό για το κτίριο του Κέντρου Υγείας Χίου. Μόνο έτσι θα καταστεί λειτουργικό το κτίριο, ο κόσμος δεν θα ταλαιπωρείται τόσο και από την άλλη θα αποφεύγεται ο συνωστισμός στο Νοσοκομείο. Στείλτε τα βασικά εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου στο ΙΚΑ να ανασάνει και το Νοσοκομείο και το ΙΚΑ. Και λειτουργήστε τα Ακτινολογικό και Μικροβιολογικό εργαστήρια που διαθέτει στους χώρους του. Θα έχουν την κατάληξη εκείνων που δώρισε κάποτε ο Κώστας Λαιμός στον Οίκο Ναύτου Χίου και σάπισαν στα υπόγειά του με ευθύνη της Πολιτείας!
*Νομίζω ότι, τείνουν να καταντήσουν σαν κακόγουστο αστείο, όσα κατά περιόδους έχουν ακουστεί για τα περίφημα δρομολόγια υδροπλάνων στο νησί μας. Για πρώτη φορά συζητήθηκε κάτι τέτοιο όταν ήταν Υπουργός Μεταφορών ο Μιχ. Λιάπης (πριν 20 χρόνια) και μέχρι σήμερα έρχεται και επανέρχεται η όλη συζήτηση δίχως ουσιαστικό αποτέλεσμα. Το άκρον άωτον της όλης υπόθεσης είναι ότι, είχε προγραμματιστεί μια τέτοια δοκιμαστική πτήση για το προηγούμενο Σάββατο η οποία δεν έγινε λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν. Δηλαδή, τα δρομολόγια αυτά θα γίνονται μόνο όταν έχει άπνοια; Και τότε πως ανακοινώθηκε ότι θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβρη και όχι νωρίτερα; Το φθινόπωρο και τον χειμώνα θα γίνονται;
*Το γεγονός αυτό, μαζί με την είδηση ότι, λόγω ακαταλληλότητας του λιμένα Χίου, δεν προσέδεσε τελικά κι ένα ακόμη κρουαζιερόπλοιο (αλλά πορεύτηκε σε λιμάνι της έναντι γης της Ερυθραίας), μας κάνει να ρωτήσουμε για ακόμη μια φορά γιατί δεν αξιοποιείται ο σύγχρονος λιμένας Μεστών; Γιατί κατασκευάστηκε εάν δεν αξιοποιείται; Γιατί δημιουργήθηκε ο νέος δρόμος Χίου-Μεστών εάν δεν αξιοποιείται το λιμάνι των Μεστών; Έχει δει κανένας τι γίνεται κάθε βράδυ στο λιμάνι της Χίου; Πεζοί, αυτοκίνητα, ρυμουλκά, ουζερί, τουριστικά μαγαζιά, ταβέρνες, πατείς με πατώ σε… Αυτό το νησί θέλουμε; Γιατί δεν αξιοποιείται επαρκώς ο λιμένας Μεστών, έστω τη θερινή περίοδο;
*Αρκετά ακούστηκαν και πάλι για την εξέλιξη των έργων στο αεροδρόμιο Χίου. Εκεί, σηκώνεται υπερβολική σκόνη από την μάλαξη των υλικών που χρησιμοποιούνται, με αποτέλεσμα η όλη κατάσταση να είναι αποπνικτική και αφόρητη για κατοίκους, καταστηματάρχες και επισκέπτες της περιοχής. Κανένας δεν ζήτησε να σταματήσουν τα έργα (εδώ είδαμε και πάθαμε να συνεχιστούν…), αλλά τόσο δύσκολο είναι οι εργολάβοι των έργων να έχουν μια καταβρεχτήρα και να καταβρέχουν τα χώματα δύο φορές την ημέρα κατά την εκτέλεση των εργασιών; Γιατί σε αυτό τον τόπο τα εύκολα τα κάνουμε δύσκολα και πάντα πρυτανεύει ο παραλογισμός «πονάει δόντι, κόβει κεφάλι»; Από ότι γνωρίζω κανένας δεν είπε να σταματήσουν τα έργα. Απεναντίας, όλοι θέλουν να συνεχιστούν και να τελειώσουν. Αλλά ας γίνει το πλέον αυτονόητο: Είναι υποχρέωση των εργολάβων να καταβρέχουν το υλικό και να μην σηκώνονται σύννεφα σκόνης, επί εκατοντάδες μέτρα, επιφέροντας ένα αίσθημα πνιγμού. Ή να σπάνε το υλικό στο σημείο λήψης του και όχι εντός του εργοταξίου.
*Μιας δε ο λόγος περί δρόμων πέριξ του αεροδρομίου, να σημειώσουμε ότι, η οδός Ιωάννου Χρήστου (δυτικά του αεροδρομίου) έχει τα μαύρα της τα χάλια… Ορθά αποφάσισε η δημοτική Αρχή να ασφαλτοστρωθεί στο σύνολό της πριν δοθεί στην κυκλοφορία. Επίσης, άλλο ένα σημείο του οδικού δικτύου που βρίσκεται σε αθλία κατάσταση είναι η οδός Αεροπόρου Ράλλη (από το ύψος της Παναγίας Στρατήδαινας έως τη διασταύρωσή της με την οδό Ευαγγελινού, στην Αγιοδεκτινή). Εκεί, έχει υλοποιήσει έργα η ΔΕΥΑΧ δύο φορές τα τελευταία χρόνια και η επιφάνεια του οδικού δικτύου είναι σαν να διέρχεσαι σε .. ανώμαλο δρόμο…! Απαιτείται άμεσα ασφαλτόστρωσή της διότι η όλη κατάσταση ενέχει κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος !
*Δεν είχα σκοπό να συνεχίσω, αλλά επειδή προκλήθηκα δημόσια το πράττω: "Συγχαρητήρια" στους περιφερειακούς συμβούλους της μειοψηφίας κ.κ. Βιτέλλα και Μανάρα, οι οποίοι δεν ψήφισαν τον μοναδικό Χιώτη υποψήφιο και προτεινόμενο από την Περιφερειακή Αρχή για τη θέση του Περιφερειακού Συμπαραστάτη, πριν 4 μήνες, με αποτέλεσμα να χαθεί η έδρα του θεσμού από τη Χίο, ενώ σήμερα ψήφισαν άλλον εκ Λέσβου και εξελέγη με την ψήφο τους. Και επειδή γνωρίζω ότι, θα βγουν πάλι να λένε τα δικά τους, έχω να σημειώσω εκ προοιμίου ότι, όσες ψήφους έλαβε από τον συνδυασμό της πλειοψηφίας ο Χιώτης πριν 4 μήνες, τις ίδιες ακριβώς έλαβε σήμερα και ο εκ Λέσβου (δηλαδή 20 ψήφους και στις δύο περιπτώσεις). Συνεπώς, η μη εκλογή Χιώτη εξαρτήθηκε ξεκάθαρα από τη στάση (ψήφο) των συνεργατών και επί σειρά ετών μετακλητών υπαλλήλων του κυβερνητικού βουλευτή Χίου, που δεν υποστήριξαν Χιώτη, ελέω μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων και εγωισμών. Ευτυχώς, ο κόσμος αυτά τα βλέπει και κρίνει! Και λαμβάνοντας υπόψη μας πόσοι επικοινώνησαν μαζί μας, εξ αιτίας αυτού του γεγονότος, διακρίνουμε και το μέγεθος των αναμενόμενων …!!! Ο νοών νοείτω!
*Σε λίγες ημέρες και πάλι κοντά σας! Μέχρι τότε υγεία, αγάπη και χαρά!-
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.