5.12.2024 9:15

Σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα - Νο. 162

*Για να γνωρίζουν οι συμπολίτες μας τι ακριβώς συμβαίνει με όσους τάζουν "λαγούς με πετραχήλια" στο λαό, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως, κάποιος έλεγε ότι, τον Σεπτέμβριο του 2024, ο εργολάβος που εγκατέλειψε την εργολαβία του δικαστικού μεγάρου (αυτού του έργου που ουδείς γνωρίζει πόσες ημερομηνίες ολοκλήρωσής του έχουν εξαγγελθεί τα τελευταία 5 χρόνια και πόσες παρατάσεις-αναθεωρήσεις τιμών έχει πάρει), θα κηρυσσόταν έκπτωτος. Τον Οκτώβριο ανακοινώθηκε ότι δεν κηρύσσεται έκπτωτος και ότι θα το συνεχίσει άμεσα ο ίδιος, ενώ βρισκόμαστε στον Δεκέμβρη και δεν έχει πέσει ούτε φτυαριά… Έτσι για να βλέπουν οι συμπολίτες μας πόση βαρύτητα, πειθώ και εμπιστοσύνη πρέπει να έχουμε στα λόγια κάποιων (πολιτικών)…! Τελικά, είναι δύσκολο να γίνει το δικαστικό μέγαρο της Χίου, είτε κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ είτε η ΝΔ!

*Το γράψαμε και πριν καιρό (δυο φορές), αλλά επειδή "δεν άνοιξε ρουθούνι" το ξαναγράφουμε: Η εκπόνηση μελέτης για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στο αεροδρόμιο της Χίου, που ανατέθηκε στα τέλη του 2021, πότε θα παραδοθεί, να δούμε τι προτείνει και τι λέει; Πέρασαν 3 χρόνια. Άσχετα εάν απαιτείται (ή όχι) συγκεκριμένος χαρακτηρισμός του περιβάλλοντος χώρου από το Δήμο. Εάν δεν κάνω λάθος, αυτή η μελέτη κόστισε περίπου 30.000 Ευρώ. Θα μάθουμε τι προτείνει;

*Στα τέλη του έτους 2022 διακόσιοι (200) και πλέον κάτοικοι της περιοχής Φόρου- Λιβαδίων (πόλεως Χίου) ζήτησαν τον αποχαρακτηρισμό της οδού Γεωργίου Βούρου ως κεντρικό επαρχιακό οδικό δίκτυο και τον χαρακτηρισμό της ως απλή (ενδο)δημοτική οδό. Κεντρικό οδικό δίκτυο έπρεπε να είναι η οδός Καλουτά και ακολούθως οι οδοί Έλενας Βενιζέλου και Μητροπολίτου Παντελεήμονος Φωστίνη (Ταμπάκικα, Νοσοκομείο και Καστέλο), όχι ο "μέσα -στενότερος- δρόμος" που διέρχεται από τις οδούς Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, Ράμνης, Παναγίας Λέτσαινας και Γεωργίου Βούρου και καταλήγει στο Τάγμα Δεσπότη. Είναι κάτι το ανήκουστο και πρωτοφανές αυτό που συμβαίνει, με ό,τι συνεπάγεται, που πρέπει να διορθωθεί. Όμως, επειδή οι αποχαρακτηρισμοί αυτοί πρέπει να δημοσιευθούν σε ΦΕΚ (Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης), κατόπιν εισήγησης του Υπουργείου Μεταφορών (στο οποίο πρέπει να απευθυνθούν Δήμος και Περιφέρεια, με αποφάσεις των συλλογικών Οργάνων τους), μήπως γνωρίζει κάποιος εδώ και δύο χρόνια εάν έχει προχωρήσει το αίτημα των συμπολιτών μας κι έγινε κάποια ενέργεια εκ μέρους Δήμου και Περιφέρειας; Μέχρι το τέλος του 2023 γνώριζα ότι έπρεπε να ληφθεί (σε πρώτο στάδιο) Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και κατόπιν του Περιφερειακού. Λήφθηκαν; Ή πρέπει οι 200 συμπολίτες μας να κατεβούν σε κάποια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και να καταθέσουν ξανά το αίτημά τους; Η αρχή πρέπει να γίνει από τον Δήμο.

*Άκουσα και διάβασα δηλώσεις πρώην αυτοδιοικητικού, που είπε χαρακτηριστικά: «Εμείς καλούσαμε τους προκατόχους μας στα εγκαίνια των έργων ή την ολοκλήρωσή τους, σήμερα δεν γίνεται καμία αναφορά σε εμάς από τους τωρινούς»! Όχι, αγαπητέ, δεν τα λέτε σωστά! Ουδέποτε αναφέρατε επί των ημερών σας το έργο που ξεκίνησαν οι προκάτοχοί σας, παρά το παρουσιάζατε ως δικό σας, υπεραιρόμενοι ως "γύφτικα σκεπάρνια" στα ΜΜΕ. Σας το είχα πει 2-3 φορές σε κατ΄ ιδίαν συνομιλίες μας, κατά την προηγούμενη αυτοδιοικητική θητεία: Να αναφέρετε πάντοτε ότι τα έργα μελετήθηκαν και ξεκίνησαν επί Βουρνού και ότι εσείς τα συνεχίζετε (όσα συνεχίσατε, γιατί σε κάποιους τομείς χαλάσατε και κάποια από όσα παραλάβατε). Σας είπα να είστε μαζί με τα στελέχη της προηγούμενής σας δημοτικής αρχής σε ότι κάνετε και παρουσιάζετε και έτσι θα τους κερδίσετε (λόγω φιλότιμου) και στις επικείμενες εκλογές. Αλλά δεν με ακούσατε, πήγατε "κόντρα στην κόντρα" από εγωισμό, καμία αναφορά δεν κάνατε σε προκατόχους σας (μοναδική εξαίρεση η ΔΕΥΑΧ, που καλούσε τον πρώην Πρόεδρο της σε ότι έκανε - και άλλη μια φορά που κλήθηκε ο Μανώλης Βουρνούς στο έργο του Καλοπλύτη) και τους βάλατε όλους απέναντι, καίτοι με τους περισσότερους ανήκατε στον ίδιο πολιτικό χώρο. Ο δε εναγκαλισμός σας με παρωχημένο πολιτικό παράγοντα της Χίου (που καταδιώκει τους πάντες και τα πάντα, εάν δεν συμφωνούν μαζί του-ομιλώ εκ προσωπικής εμπειρίας), αλλά και η εμμονή σας να αντιπαλέψετε την (ευτυχώς επανεκλεγείσα) Περιφερειακή Αρχή, σας οδήγησαν στην έξοδο από τη διοίκηση του Δήμου… Εάν ακούγατε και είχατε μεσολαβήσει να συμβιβαστούν τα τότε "διεστώτα", σήμερα θα βρισκόσασταν στις πρότερες θέσεις σας… Αλλά ουδείς ήκουσε!

*Από μια μικρή αναδρομή, στα των ΕΛ.ΤΑ. (Ελληνικών Ταχυδρομείων) είδα και πάλι ότι, διαρκώς μειώνεται ο αριθμός των εργαζομένων στη διανομή της αλληλογραφίας των πολιτών. Ως διαπίστωσα, από τελευταίες αναφορές του Εργατικού Κέντρου, κ.α., σήμερα αναλογεί ένας ταχυδρόμος για κάθε 6.500 κατοίκους περίπου (δηλαδή περί τους 7 στη Χίο), ενώ πριν από 7-8 χρόνια ήσαν διπλάσιοι. Γι΄ αυτό η αλληλογραφία δεν κινείται, πλέον, με τους ρυθμούς που κινούνταν παλαιότερα (αστραπιαία). Για το θέμα της υποστελέχωσης των ΕΛ.ΤΑ. από διανομείς, μήπως πρέπει να γίνει κάποια ερώτηση στη Βουλή, στον αρμόδιο Υπουργό, να απαντήσει;

*Χαρήκαμε ιδιαίτερα με όσα πληροφορηθήκαμε, από τις πρόσφατες δηλώσεις του Δημάρχου Χίου κ. Ι. Μαλαφή, για την ολοκλήρωση της μελέτης του εκπαιδευτηρίου Ειδικής Αγωγής (Ειδικό Σχολείο και Ειδικό Εκπαιδευτήριο Μέσης Εκπαίδευσης Εργαστηριακής Τεχνολογίας). Μακάρι να γίνει "αγώνας δρόμου" και να ενταχθεί σύντομα σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα μήπως μέχρι το… 2033 έχουμε στη Χίο αυτόνομο Κέντρο Σχολικής Ειδικής Αγωγής.

*Το θέμα του Κτηματολογίου ταλαιπωρεί χιλιάδες συμπολίτες μας, ειδικά στις περιοχές των Δημοτικών Ενοτήτων Ιωνίας και Μαστιχοχωρίων, τα τελευταία 15-20 χρόνια. Καμία κυβέρνηση δεν κατόρθωσε να διορθώσει τα λάθη του 1997, όταν ξεκίνησαν οι εσφαλμένες δηλώσεις-καταχωρήσεις, που ποτέ δεν διορθώθηκαν (πλην των δικαστικών περιπτώσεων και των χωρικών μεταβολών, που επιβάρυναν τους πολίτες), καίτοι κατ΄ επανάληψη οι ιδιοκτήτες προσκόμισαν τοπογραφικά διαγράμματα και τίτλους ιδιοκτησίας, ενώ ακολούθησαν και αυτοψίες κλιμακίων από την Αθήνα την περίοδο 2016-2017. Τόσα χρόνια ουδείς Χίος πολιτικός μπόρεσε να επιλύσει το πρόβλημα. Από εξαγγελίες, συσκέψεις και τα τοιαύτα χορτάσαμε να ακούμε και να διαβάζουμε. Αποτέλεσμα όμως δεν είδαμε. Πέθαναν και οι παππούδες και οι γονείς μας και το Κτηματολόγιο ακόμη δεν έχει διορθωθεί, με ευθύνη της Πολιτείας. Αλήθεια, υπάρχει άλλο Ευρωπαϊκό (ή καλύτερα παγκόσμια) Κράτος, που να επικρατεί αυτό το χάος;   

* Όπως διαπιστώνετε, δεν έχει αλλάξει τίποτε προς το καλύτερο στη νησί μας τα τελευταία χρόνια. Και εάν κάτι αλλάξει, οφείλεται στον ιδιωτικό τομέα και μόνο. Όσοι πρεσβεύουν το αντίθετο ή βαυκαλίζονται ή τελούν "μνημόσυνα με ξένα κόλλυβα".

*Συγχαρητήρια στον δημοτικό συνδυασμό του Κώστα Τριαντάφυλλου, για την πραγματοποίηση της ημερίδας που διοργάνωσε στο Ομήρειο (την παρελθούσα Παρασκευή), αναφορικά με τη διαχείριση του νερού (ύδρευση). Είναι ελπιδοφόρο να διοργανώνουν εκδηλώσεις και ενημερωτικές συναντήσεις οι δημοτικοί συνδυασμοί, δίνοντας έναν τόνο ενδιαφέροντος και ευαισθητοποίησης, γύρω από τα θέματα που αφορούν στον τόπο (μια τοπική κοινωνία). Παρόμοιες εκδηλώσεις είχε διοργανώσει την προηγούμενη θητεία και ο συνδυασμός του κ. Γιάννη Καραβασίλη. Μακάρι να συνεχιστούν από όλους τους συνδυασμούς και να κεντρίζεται το ενδιαφέρον του κόσμου για τα θέματα που απασχολούν την πλειονότητα των πολιτών. Περιποιεί δε τιμή στους αυτοδιοικητικούς και των άλλων συνδυασμών να τα παρακολουθούν, μιας και τούτο μαρτυρεί πολιτική ανωτερότητα.

*Για όσους πιθανόν δεν το έχουν αντιληφθεί, έχουμε ήδη διανύσει το 20% της τρέχουσας αυτοδιοικητικής θητείας (εάν η θητεία δεν ήταν πενταετής, αλλά τετραετής, θα είχε διανυθεί το 25%). Τούτο σημαίνει ότι, αφενός δεν υπάρχει πλέον "περίοδος χάριτος" ή προσαρμογής και αφετέρου έχει ήδη διαμορφωθεί η αντίληψη του κοινού. Οι παλαιότεροι έλεγαν "η αρχή είναι το ήμισυ του παντός". Η αλήθεια είναι ότι, στο διάβα του χρόνου, όσοι δεν φρόντισαν από τον πρώτο χρόνο να αφήσουν θετικό αποτύπωμα, το μέλλον τους ήταν δυσοίωνο. Εάν διαμορφωθεί μια Α΄ γνώμη είναι πολύ δύσκολο αυτό κατόπιν να ανατραπεί. Η "νεότερη ψυχολογία κοινού" και η πολιτική μεθοδολογία αναφέρουν ότι, ενώ παλαιότερα ο χρόνος διόρθωνε πολιτικά λάθη, στη σύγχρονη εποχή τα επιδεινώνει. Γι΄ αυτό προσοχή, ανοικτά αυτιά (δηλαδή αντίληψη για το ποια είναι η κρίση και η επιθυμία του κόσμου), δράση και αλλαγή πλεύσης επί τα βελτίω όταν γίνονται λάθη. Μιλώ γενικότερα περί τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ειδικότερα δε, όσον αφορά στο Δήμο Χίου, από το 1994 μέχρι σήμερα (δηλαδή τα τελευταία 30 χρόνια) ουδείς Δήμαρχος κατόρθωσε να εκλεγεί δεύτερη συνεχή φορά. Κι όμως, με συνεργασία και σύμπνοια, όλα είναι εφικτά. Αλλά υπάρχουν (ένθεν κακείθεν); Θα φανεί μέχρι το ήμισυ (50%) της αυτοδιοικητικής θητείας…

*Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί. Μέχρι τότε υγεία και χαρά σε όλους! Ο αύριο τιμώμενος Άγιος Νικόλαος να πρεσβεύει για τους όπου γης (θαλάσσης) ναυτικούς μας, ως συμπλωτήρας στα πλοία και όλα τα σκάφη.- 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ