Μια βόλτα στην Προκυμαία αρκεί για να αντιληφθεί κανείς πως παρόλο που η θερινή σεζόν βρίσκεται στο ξεκίνημά της, το νησί σφύζει ήδη από επισκέπτες.
Αναπόφευκτα λοιπόν επανέρχεται και η συζήτηση για τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάζει αυτή η τουριστική βιτρίνα του νησιού, προβλήματα όπως η έλλειψη ζωτικού χώρου για τους πεζούς και η γειτνίαση με μια κύρια οδική αρτηρία (με τον κίνδυνο κάποιου ατυχήματος να ελλοχεύει ανά πάσα στιγμή) καθώς και η έκθεση όλων σε μια απίστευτη ηχορρύπανση.
Κατά το πρόσφατο παρελθόν, καμία δημοτική αρχή δεν είχε το πολιτικό θάρρος να πάρει την απόφαση πλήρους προσωρινής πεζοδρόμησης της Προκυμαίας κατά τις βραδινές ώρες. Οι αιτιάσεις ασφαλείας που προβάλλονταν ως το κυριότερο αντεπιχείρημα κατά της πεζοδρόμησης ήταν μάλλον αβάσιμες διότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης τα οχήματα κοινής ωφελείας (πυροσβεστική, ασθενοφόρο κλπ.) θα μπορούσαν απλά να διασχίσουν την ΄΄πεζοδρομημένη΄΄ Προκυμαία. Όσο δε για τη μονοδρόμηση που υποτίθεται ότι εφαρμόζεται κατά περιόδους, κατά τη γνώμη μου, έχει μηδαμινά αποτελέσματα καθότι ο διαχωρισμός της ζώνης πεζών από το υπόλοιπο οδόστρωμα γίνεται με εντελώς ακατάλληλο τρόπο τοποθετώντας απλά και μόνο έναν πλαστικό κώνο ανά 100 περίπου μέτρα...
Μακάρι η παρούσα δημοτική αρχή να μας εκπλήξει ευχάριστα σε αυτό το κομμάτι και να τολμήσει την πλήρη πεζοδρόμηση!
Εαν όμως για οποιοδήποτε λόγο η πλήρης πεζοδρόμηση δεν κριθεί σκόπιμη ή εφικτή, θα ήθελα να καταθέσω την εξής εναλλακτική πρόταση.
Σε μεγάλο βαθμό ο κίνδυνος ατυχήματος καθώς και η ηχορρύπανση (που επηρεάζει με ιδιαίτερα αρνητικό τρόπο την εμπειρία των πελατών των καταστημάτων εστίασης και των περιπατητών) οφείλονται στην υψηλή ταχύτητα των οχημάτων. Αν λοιπόν από το ξενοδοχείο Χανδρής μέχρι και το Λιμεναρχείο μειώσουμε το όριο από τα 50 στα 20χμ/ώρα δεν θα βελτιώσουμε θεαματικά τις συνθήκες που επικρατούν στην Προκυμαία από πλευράς ασφαλείας και θορύβου;
Μιλάμε για μια συνολική απόσταση περίπου 1200 μέτρων κάτι που μεταφράζεται σε χρονική καθυστέρηση των οδηγών λιγότερη του 1 λεπτού (58 δευτερολέπτων για την ακρίβεια) σε περίπτωση που την διασχίσουν ολόκληρη με χαμηλή ταχύτητα 20 αντί 50χμ/ώρα. Επειδή δε μεγάλος όγκος των οχημάτων στο ένα ρεύμα στρίβει στην οδό Κανάρη και στο άλλο ρεύμα οδηγούνται εξ’ολοκλήρου στην οδό Κοκκάλη, η πραγματική χρονική καθυστέρηση του μέσου οδηγού θα είναι ακόμα μικρότερη.
Το δε περιορισμένο μήκος της παρέμβασης θα επιτρέψει στο Λιμενικό Ταμείο την ευχερέστερη αστυνόμευση του νέου χαμηλού ορίου ταχύτητας ενώ είναι προφανές πως θα απαιτηθούν και ταμπέλες οδοσήμανσης.
Το γεγονός ότι πρόκειται για κύρια οδική αρτηρία δεν αποτελεί κώλυμμα για τη μείωση του ορίου ταχύτητας με το πλέον πρόσφατο παράδειγμα τη μείωση του ορίου ταχύτητας στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης από την Περιφέρεια Αττικής.
Το εν λόγω μέτρο θα μπορούσε κάλλιστα να συνδυαστεί και με απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών (από το ξενοδοχείο Χανδρής μέχρι και την οδό Κανάρη) κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή από 19.00 έως 00.00 για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Χρήστος Παπαχρήστου
09.07.2024
Υ.Γ. Ούτε μήνα δεν κράτησαν οι νέες διαβάσεις στην Προκυμαία παρά τις διαβεβαιώσεις περί επιλογής κατάλληλων υλικών κλπ. κλπ. και πάλι είναι σε κακό χάλι.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.