Η «νεκρή» περίοδος της τουριστικής κίνησης πέραν τον όποιων αρνητικών στοιχείων συνεπάγεται για έναν τουριστικό προορισμό (πχ αύξηση ανεργίας, μη εισροή συναλλάγματος κλπ) έχει ένα και μοναδικό θετικό, την προετοιμασία για την επόμενη χρονιά.
Λίγους μήνες πριν την επόμενη περίοδο ποιες είναι οι ενέργειες της προετοιμασίας στη Χίο; Η απάντηση απλή. Για άλλη μια χρονιά δεν υπάρχει καμία προετοιμασία που να στοχεύει σε 2 κυρίως πράγματα. Πρώτον στην προσέλκυση και δεύτερον στην αύξηση των τουριστών.
Σε ότι αφορά την προσέλκυση οι ενέργειες της επιτροπής κατ’ όνομα τουρισμού «πλέουν» σε ρηχά νερά, στον εύκολο δρόμο των τουριστικών εκθέσεων κυρίως και γενικότερα σε ζητήματα που πιο πολύ προσφέρουν εσωτερική κατανάλωση μήπως και δείξουν τα τοπικά ΜΜΕ ότι κάτι κινείται στον ασθενικό τουρισμό μας. Η συμμετοχή στην έκθεση Philoxenia θα μπορούσε να την παρομοιάσει κανείς με τη συμμετοχή της Ελλάδας στη…Eurovision. Φέτος υπό την πίεση της μεγάλης κρίσης αποφάσισαν κάποιοι να μην συμμετάσχει η χώρα μας στη Eurovision. Στη Χίο; Υπάρχει περίπτωση να μην συμμετέχουμε στη δική μας Eurovision τη… Philoxenia; Όχι Βέβαια τι θα γίνει η Χίος χωρίς Philoxenia; Θα γυρίσει ο κόσμος ανάποδα, η Χίος θα εξαφανιστεί από το χάρτη μεγάλες καταστροφές και καταποντισμοί θα έρθουν. Τι κι αν ο εσωτερικός τουρισμός σχεδόν εκμηδενίζεται (ας δουν οι επιχειρηματίες την περσινή πασχαλινή περίοδο) , τι κι αν η ίδια η έκθεση βουλιάζει συνεχώς υπό το βάρος της κρίσης, εμείς θα πάμε, για να περάσουμε καλά 5 βραδιές! Με λεφτά του Δήμου φυσικά. Το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι
η συμμετοχή αυτή καθ αυτή, αλλά το γεγονός ότι πάντοτε σχεδόν παραδοσιακά με πληρωμένα πάντα έξοδα του Δήμου 100% συμμετέχουν 3-4 άτομα «ημέτεροι» οι οποίοι ξαφνικά έγιναν τουριστικοί «φωστήρες» κουβαλώντας μαζί φίλους, γνωστούς επιχειρηματίες τζάμπα πάντοτε για να μην ξεχνιόμαστε. Το ίδιο τραγική η κατάσταση και στην τελευταία εκδρομή, συγγνώμη συμμετοχή στην έκθεση World Travel του Λονδίνου όπου τα άλλα 2 νησιά (Λέσβος, Σάμος) είχαν εκπροσώπηση από τους οργανισμούς τουρισμού του Μόλυβου και της Σάμου ( ο οποίος είναι Δημοτικός παρακαλώ) ενώ εμείς ως φτωχοί συγγενείς πήγαμε...με έναν ξενοδόχο. Το αποτέλεσμα; Οι Μυτιληνιοί να κάνουν διαπραγματεύσεις με τον μεγάλο tour operator, Thomas Cook για την προσθήκη μιας επιπλέον πτήσης charter από την Αγγλία κι εμείς φυσικά μηδέν!
Σε ότι αφορά την αύξηση του τουρισμού εδώ τα πράγματα είναι ακόμα πιο τραγικά. Το απόλυτο μηδέν σε ότι αφορά τις ενέργειες που εδώ και πολλούς μήνες θα έπρεπε να κάνει μια σοβαρή επιτροπή τουρισμού. Τι κι αν σε όλη σχεδόν στην Ελλάδα κάνουν διαπραγματεύσεις με αεροπορικές εταιρίες και tour operators; Εδώ τίποτα. Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα λέει η παροιμία με μοναδικό καημό μας τα ακριβά εισιτήρια στα αεροπορικά δρομολόγια. Πως είναι δυνατόν να συγκινηθεί η Α ή Β αεροπορική εταιρία να χαμηλώσει τους ναύλους ή να δραστηριοποιηθεί με Airbus στο προβληματικό αεροδρόμιο της Χίου, όταν στη Μεσσηνία, την Κω, τη Σκιάθο, τα Ιωάννινα και αλλού τους χρηματοδοτούν να διαφημίσουν μεγάλα συμβόλαια με ρώσικους κλπ tour operators; Τι να την κάνει τη Χίο όταν όλο το σύμπαν γυρίζει γύρω από τις αναδυόμενες και όχι μόνο αγορές; Πρόσφατα η Aegean εξασφάλισε ένα συμβόλαιο με τον γερμανικό tour operator, FTI, για πτήσεις σε περίπου 8 αεροδρόμια όπου οι επιχειρηματίες και οι τοπικές αρχές τα… «έσκασαν» . Ας μπει κάποιος σε ένα σάιτ ΜΜΕ της Κω για να δει τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και θα καταλάβει αμέσως γιατί η Χίος είναι τόσο χαμηλά στον τουρισμό. Το κορυφαίο όλων η ανυπαρξία ενεργειών στην Αυστρία από όπου θα δεχτούμε φέτος μια πτήση charter. Πάμε στην Αγγλία με το απόλυτο 0 και την ίδια ώρα δεν κάνουμε τίποτα για την Αυστρία που για κάποιους λόγους ο εκεί TUI αποφάσισε να μας εντάξει για το 2013.
Μια Επιτροπή Τουρισμού μετά από τόσα χρόνια αποτυχημένης τουριστικής προβολής, θα έπρεπε να πάψει εδώ και τώρα να ασχολείται με εύκολες «λύσεις» όπως οι εκθέσεις και με βαρύγδουπες εκφράσεις του τύπου «βιωματικές ενέργειες». Η αξία του κάθε οργάνου φαίνεται στα δύσκολα. Που είναι οι ενέργειες για την προσέλκυση νέων αγορών; Που είναι οι διαπραγματεύσεις με τους τουριστικούς φορείς της προσφοράς; Αντί να χαϊδεύει τα αυτιά των επιχειρηματιών για να κάνει δημόσιες σχέσεις μαζί τους, γιατί δεν τους «μαντρώνει» να συγχρηματοδοτήσουν έναν οργανισμό διαχείρισης του προορισμού που λέγεται Χίος; (Destination Management Organization) . Δυστυχώς στο τιμόνι του τουρισμού βρίσκονται ακατάλληλα άτομα που αδυνατούν να κατανοήσουν ότι αυτή τη στιγμή όπως και πολλά χρόνια κάνουμε μια προβολή χωρίς τις αγορές, χωρίς αυτούς που φέρνουν έναν τουρίστα στον προορισμό του. Ακόμα περιμένουμε την υπόσχεση του Δημάρχου ότι θα αλλάξει την επιτροπή…για να δούμε έχει την οξυδέρκεια να το κάνει;
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.