Με επιστολή του προς τους φορείς του τουρισμού, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Χίου, Νότης Μηταράκης, επανέρχεται στο κρίσιμο ζήτημα των πυλών εισόδου του νησιού, υπογραμμίζοντας τόσο την πρόοδο στα βασικά έργα υποδομής, όσο και την ανάγκη ενιαίας στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη της Χίου.
Στην εκτενή επιστολή του, ο κ. Μηταράκης υπενθυμίζει ότι από την πρώτη στιγμή της εκλογής της κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη το 2019, ως βουλευτής της συμπολίτευσης έθεσε ως στόχο την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων της γενιάς μας. Όπως επισημαίνει, «η κυβέρνηση ενεργοποίησε έργα που για δεκαετίες ήταν καθηλωμένα στη σφαίρα της συζήτησης», ενώ θυμίζει πως κατά την περίοδο 2015-2019 ως βουλευτής αντιπολίτευσης είχε προετοιμάσει το έδαφος αναδεικνύοντας τα εκκρεμή ζητήματα.
Ειδική αναφορά γίνεται στα έργα που αφορούν το Αεροδρόμιο της Χίου, με τον κ. Μηταράκη να σημειώνει την ολοκλήρωση των μελετών, τη διασφάλιση της χρηματοδότησης και την έναρξη λειτουργίας της νέας αίθουσας αναχωρήσεων ήδη από τον Ιούλιο του 2024. Επισημαίνει επίσης ότι η ολοκλήρωση της αναβάθμισης των κτηριακών εγκαταστάσεων είναι κοντά, βελτιώνοντας ριζικά την πρώτη εικόνα που αποκομίζει ο επισκέπτης.
Σε ό,τι αφορά τον διάδρομο προσαπογείωσης, εξηγεί ότι «το έργο προχώρησε με γοργούς ρυθμούς από το 2020», αλλά το 2024 παρουσιάστηκαν εμπόδια στην προμήθεια υλικών, τα οποία αντιμετωπίζονται, ενώ παραμένει ο στόχος για ολοκλήρωση έως το τέλος του 2026.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδει ο Βουλευτής Χίου στην ενίσχυση του τουρισμού, κάνοντας λόγο για «συντονισμένες πολιτικές που αποδίδουν». Αναφέρει χαρακτηριστικά πως το 2024 καταγράφηκαν πάνω από 340.000 αφίξεις, αριθμός-ρεκόρ για το νησί, ενώ ήδη το πρώτο δίμηνο του 2025 παρουσιάζει ανοδική τάση, με αύξηση 40% από το Τελωνείο Χίου και 14,5% από το Αεροδρόμιο.
Παρά τις εξωγενείς κρίσεις, η Χίος καταγράφει σημαντική οικονομική κινητικότητα, χάρη σε ιδιωτικές επενδύσεις αλλά και δημόσια έργα. Ο κ. Μηταράκης υπογραμμίζει πως καταλυτικό ρόλο διαδραμάτισαν η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού, η διατήρηση του νησιωτικού ΦΠΑ και η δυνατότητα έκδοσης θεωρήσεων κατά την άφιξη, που λειτούργησε ευεργετικά για την τουριστική κίνηση, ιδιαίτερα από την Τουρκία.
Σε ό,τι αφορά τον λιμένα Χίου, ο κ. Μηταράκης υπενθυμίζει πως το έργο της επέκτασης και ανακατασκευής του Τελωνείου χρηματοδοτήθηκε πλήρως με 3.000.000 ευρώ το 2021 επί υπουργίας του στο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Πλέον έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση και επίκειται η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Αντίστοιχα, για τον λιμένα Μεστών, σημειώνει πως οι κτηριακές εγκαταστάσεις παραμένουν ευθύνη του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Παράλληλα, αναδεικνύει τη σημασία του χωροταξικού σχεδιασμού που βρίσκεται σε εξέλιξη και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2026, υπογραμμίζοντας πως «τα νησιά μας μπήκαν στον πρώτο κύκλο των νέων τοπικών πολεοδομικών σχεδίων, κάτι που ανοίγει νέους ορίζοντες ανάπτυξης».
Κλείνοντας, ο κ. Μηταράκης καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε διάλογο για το μέλλον του τουρισμού στο νησί, υπογραμμίζοντας πως έχει ήδη ζητήσει ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί. «Τελικά, τι είδους τουριστική ανάπτυξη θέλουμε;», διερωτάται χαρακτηριστικά, θέτοντας το ζήτημα στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης.
Τέλος, επισημαίνει την ανάγκη ολοκληρωμένου σχεδιασμού και για το θέμα της ύδρευσης, το οποίο χαρακτηρίζει ως μία από τις τελευταίες μεγάλες εκκρεμότητες που απαιτούν άμεση και συλλογική αντιμετώπιση.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.