Ένα πολύ ενδιαφέρον ασυνήθιστο και πρωτότυπο μουσικό ταξίδι, όπου ακόμα και τα τζιτζίκια και οι ήχοι του φυσικού τοπίου, ήταν συνταξιδιώτες με το κοινό, στην πολύ ξεχωριστή ατμόσφαιρα, της σχεδόν θεατρικής καμπούσικης αυλής στο Ρίζικο, εγκαινίασε τον θεματικό κύκλο « η μουσική του καιρού μας», που εστιάζει στην Αμερικανική Μουσική του 20ου αιώνα και συμπεριλαμβάνεται στα πλαίσια του 8ου Φεστιβάλ και Ακαδημία Μούσα Ελληνική-Musa Hellenica Festival, που πραγματοποιείται στο νησί της Χίου με πολλές εκδηλώσεις στην πόλη και τα χωριά, από τις 27 Ιουνίου έως τις 9 Ιουλίου 2024.
Οι νέοι δρόμοι της αμερικάνικης μουσικής του εικοστού αιώνα. Μια πολύ ασυνήθιστη και αισθαντική συναυλία στο Ρίζικο από...
Posted by Εφημερίδα Πολίτης on Wednesday, July 3, 2024
Η πολύ ξεχωριστή αυτή συναυλία, που πραγματοποιήθηκε στις 9 το βράδυ τη Δευτέρα 1η Ιουλίου στο όμορφο και γοητευτικό Κτήμα Ρίζικο στον Κάμπο, με ένα ρεπερτόριο, όπου, η Λόγια μουσική (η μουσική δηλαδή που γράφτηκε για να παρουσιαστεί σε αίθουσες συναυλιών και όχι για να ψυχαγωγήσει ή να τραγουδηθεί ή να χορευτεί) εναλλασσόταν με τη Τζαζ... ήταν από εκείνες, που τις αισθάνεσαι καλύτερα όταν τις παρακολουθείς με κλειστά τα μάτια, όπως έκαναν πολλοί από το κοινό...
Το κουιντέτο ξύλινων πνευστών «Αίολος» και το Frall Trio, παρουσίασαν, ένα ασυνήθιστο πρόγραμμα Ελλήνων και Αμερικανών συνθετών, όπου η εναλλαγή της Λόγιας μουσικής και της προχωρημένης Τζαζ (Εσωτερική και Avant-garde), έδωσαν με αριστοτεχνικό τρόπο στο κοινό, την αίσθηση, ότι ακουγόταν, πότε αέρας που φυσά, πότε πουλιά που κελαηδούν... και πότε ποτάμια που κελαρύζουν!...
Η συναυλία αυτή, που είχε τίτλο «Εντός - Εκτός και Εναλλάξ», ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και ήταν από εκείνες που δεν έχει κανείς συχνά την ευκαιρία να τις παρακολουθήσει.
Η Ελευθερία Λυκοπάντη, που έχει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Φεστιβάλ και Ακαδημία Μούσα Ελληνική-Musa Hellenica Festival και που το διοργανώνει στη Χίο για 8η συνεχή χρονιά, ευχαρίστησε στον πρόλογο και τον επίλογο της εκδήλωσης το Αρχοντικό Ρίζικο για τη φιλοξενία, και θύμισε στους παρευρισκομένους, ότι το πρωτοανακάλυψε ως θεατρικό σκηνικό, ο αείμνηστος και πολύ αγαπητός Χιώτης Σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάριος Ξύδας, που ήταν Καμπούσης. Ακόμη ευχαρίστησε τους συνδιοργανωτές του φεστιβάλ ALEA III (Βοστώνη), την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και το Δήμο Χίου για την υποστήριξη. Επίσης ευχαρίστησε τους εξαίρετους μουσικούς, που με τη βαθιά γνώση του ρεπερτορίου που παρουσίασαν, χάρισαν ένα απολαυστικό και εποικοδομητικό βράδυ στο κοινό.
Η Ελευθερία Λυκοπάντη, μιλώντας για τη θεματολογία της συναυλίας, είπε μεταξύ άλλων, ότι, «οι πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, ήταν άκρως ριζοσπαστικές. Ό,τι κλασικό εγκαταλείπεται, και οι συνθέτες αρχίζουν να αναζητούν νέους δρόμους, μακριά από αυτούς που είχε πατήσει η Ευρώπη και είχε φτιάξει τα... μέχρι τελειότητας... δημιουργήματά της. Τι άλλο να πεις ή να κάνεις μετά την τελειότητα;... Οι συνθέτες λοιπόν άρχισαν να πειραματίζονται...στο μεταξύ είχαν αρχίσει να καταφθάνουν στην Αμερική πολλοί Ευρωπαίοι συνθέτες κι έτσι άρχισε η πιο δημιουργική διαδικασία... η όσμωση, η αλληλεπίδραση... Οι συνθέτες άρχισαν να εγκαινιάζουν νέες φόρμες, άνοιγαν νέους ηχητικούς δρόμους και ακολουθούσαν φιλοσοφικά μονοπάτια που αποτύπωσαν στα έργα τους... όπως ο Charles Ives... που τα 150 χρόνια από τη γέννησή του που συμπληρώνονται φέτος, αποτέλεσαν αφορμή για το Φεστιβάλ να δημιουργήσει αυτόν τον θεματικό κύκλο για την Αμερικανική μουσική του 20ου αιώνα».
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.