Στην τελική ευθεία μπαίνει το Master Plan του Κεντρικού Λιμένα της Χίου, με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου να παραδίδει στο Λιμενικό Ταμείο τις 3 εναλλακτικές λύσεις που προτείνει για τις προτεινόμενες παρεμβάσεις στο Λιμάνι.
Κοινή συνισταμένη και των τριών προτάσεων αποτελεί η αξιοποίηση των χώρων εκτός του λιμένα Χίου και συγκεκριμένα προς τον Ναυτικό Όμιλο Χίου αλλά και η αξιοποίηση του χώρου του νότιου τμήματος του Λιμένα.
Το κεντρικό λιμάνι θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τα πλοία της γραμμής, βγάζοντας εκτός λιμένα τα Κρουαζιερόπλοια, σε ειδικό χώρο όπου θα μπορούν να δένουν και μεγαλύτερα σε μήκος πλοία, που μέχρι σήμερα έριχναν άγκυρα έξω από αυτόν.
Σε κάθε περίπτωση, οι 3 προτάσεις θα εξεταστούν από το Λιμενικό Ταμείο και θα κατόπιν διαβούλευσης, η Τεχνική Υπηρεσία θα προχωρήσει στις επιμέρους σημαντικές μελέτες όπως η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλά και η κυκλοφοριακή μελέτη που θα αλλάξει τον χάρτη και της προκυμαίας και της πόλης.
Οι προτεινόμενες λύσεις
Περίπτωση Α’
Στην πρώτη περίπτωση, προβλέπεται το μπάζωμα τμήματος του λιμένα Χίου, συνολικής έκτασης 14 στρεμμάτων (από 4 που είναι σήμερα) προκειμένου να αυξηθεί η δυνατότητα δραστηριοτήτων αφού εκτός των άλλων θα μπορούν να δένουν και σκάφη.
Ο χώρος πρόσδεσης των πλοίων σε αυτή την περίπτωση θα είναι τόσο ο χώρος όπου υπάρχει το μεγάλο στέγαστρο επιβατών, καθώς και σε ένα τμήμα της νότιας περιοχής του λιμένα προς το ξενοδοχείο «Χανδρής» όπου θα δημιουργηθεί μπάζωμα συνολικής επιφάνειας 47 στρεμμάτων.
Επιπλέον προβλέπεται ένας μικρός χώρος στάθμευσης 80 οχημάτων στην περιοχή του Λιμεναρχείου για να απεμπλακεί η Νεωρίων κι ένας μεγαλύτερος 280 Ι.Χ. στην περιοχή του Ν.Ο.Χ..
Τέλος δημιουργείται εξέδρα πρόσδεσης μεγάλων πλοίων και κρουαζιεροπλοίων ανατολικά των εγκαταστάσεων του Ναυτικού Ομίλου Χίου.
Και στα 3 σενάρια, προβλέπεται η διαπλάτυνση του χώρου στην αίθουσα επιβατών του Τελωνείου, προκειμένου να επεκταθεί κατά 20 μέρα και να μπορεί να καλύψει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες.
Ο κύκλος ελιγμών σε όλες τις περιπτώσεις παραμένει τα 300 μέτρα.
Περίπτωση Β’
Στη δεύτερη περίπτωση αξιοποιείται η περιοχή του ξενοδοχείου «Χανδρής» με μπάζωμα 90 στρεμμάτων (σε σχέση με τα 47 στρέμματα της περίπτωσης Α’) όπου δημιουργείται χώρος στάθμευσης 500 οχημάτων (αντί 280), με την έξοδο των Ι.Χ. να γίνεται μετά τον Ν.Ο.Χ. χωρίς όμως καμία παρέμβαση την παραλία.
Σε ότι αφορά στα κρουαζιερόπλοια δημιουργείται μία προστατευόμενη θέση εκτός λιμένα χωρίς όμως αυτή η προοπτική να συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες.
Περίπτωση Γ’
Η 3η περίπτωση αποτελεί συνδυασμό των 2 προηγούμενων περιπτώσεων και είναι αυτή που προτείνουν οι Τεχνικές Υπηρεσίες αν και η πιο δαπανηρή. Τα κρουαζιερόπλοια θα παραμείνουν εκτός λιμένα και θα δένουν σε εξέδρα πάνω σε πασσάλους όπως στον γειτονικό Τσεσμέ, το μπάζωμα στη Φτωχειά προκυμαία θα αυξηθεί κατά 10 στρέμματα (Λύση Α΄) και ο χερσαίος χώρος στην περιοχή του Χανδρή θα φθάσει τα 90 στρέμματα (Λύση Β’).
Σύμφωνα πάντως με τον προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών Λ. Παπαλάνη, όλοι οι σχεδιασμοί είναι σε άμεση συνάρτηση των χρηματοδοτήσεων που θα καταφέρει να δεσμεύσει ο Δήμος Χίου μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.