Την αποδοχή του επιχειρηματικού κόσμου ως προς τις αρχιτεκτονικές προτεινόμενες παρεμβάσεις στο κέντρο της πρωτεύουσας απέσπασε χθες βράδυ ο Μαν. Βουρνούς σε μια τρίωρη παρουσίαση των μελετών της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Ταυτόχρονα όμως ο δήμαρχος έγινε αποδέκτης της έντονης επιφύλαξης του εμπορικού και επαγγελματικού κόσμου για τις κυκλοφοριακές αλλαγές που τη συνοδεύουν.
Μολονότι ο Μαν. Βουρνούς διαβεβαίωσε ότι οι αλλαγές έχουν μελετηθεί και ως προς την κυκλοφοριακής τους λογική, οι παριστάμενοι δεν έδειξαν να πείθονται. «Η εμπειρία μου δείχνει ότι, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, η Δημοκρατίας φρακάρει με τριπλό ρεύμα ανόδου. Έχετε φανταστεί τις επιπτώσεις στο λιμάνι με μονή κυκλοφορία;», αναρωτήθηκε ο κ. Σεραφείμ, ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων στη Δημοκρατίας.
Για πρώτη φορά μέχρι σήμερα ανακοινώθηκε ότι στη διασταύρωση μπροστά από την Εθνική Τράπεζα οι μελετητές επιλέγουν τη λύση τοποθέτησης φωτεινών σηματοδοτών. Η λύση αυτή έδειξε να προβληματίζει και τον Μαν. Βουρνού, ο οποίος έδειχνε σε όλη τη συζήτηση για τους κυκλοφοριακούς φόρτους να απαντά με το συναίσθημα της αμφιβολίας.
Ο δήμαρχος μάλιστα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναξιολόγησης της λύσης των φαναριών στο συγκεκριμένο σημείο.
Μια πολύ σωστή πρόταση κατέθεσε ο ιδιοκτήτης του καφέ Κήπος, Νίκος Φύκαρης. Συγκεκριμένα ζήτησε, πριν την εφαρμογή των κυκλοφοριακών αλλαγών, να προηγηθεί πιλοτική εφαρμογή τους την άνοιξη, σε συνεργασία με την Τροχαία Χίου, ενδεχόμενα με την τοποθέτηση κώνων ή κόκκινης κορδέλας απαγόρευσης της στάθμευσης στα σημεία που πλέον θα απαγορευτεί και να δοκιμαστεί στην πράξη η αμφιδρόμιση της Δημοκρατίας και η μετατροπή της Πολυτεχνείου σε οδό μονής λωρίδας κυκλοφορίας.
Ο δήμαρχος δεν απέκλεισε την πρόταση, δεν φάνηκε όμως αποφασισμένος 100% ότι θα την ακολουθήσει κιόλας. «Να μην οδηγηθούμε σε πνίξιμο του κέντρου, το οποίο αργότερα δεν θα είναι δυνατόν να διαχειριστεί», πρότεινε ο Ν. Φύκαρης, μια ιδέα που φαντάζει πολύ χρήσιμη.
Από την πλευρά του ο Β. Παππάς πρότεινε να ανοίξει ο ακάλυπτος χώρος μεταξύ των κτιρίων του Τελωνείου, να επιτραπεί η διέλευση οχημάτων μέσα από αυτόν και με αντιδρόμιση της οδού Καρπασίας να διοχετεύεται η κίνηση από το λιμάνι, τουλάχιστον προς τη βόρεια Χίου, δια μέσου της Σούδας. Ο Μαν. Βουρνούς αποκάλυψε ότι η λύση αυτή εξετάστηκε από τους μελετητές, προσκρούει όμως στην άρνηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων, η οποία δεν παραχωρεί το χώρο της τάφρου όχι απλώς για διέλευση αλλά ούτε καν για στάθμευση οχημάτων.
Διαφορετική ιεράρχηση προτεραιοτήτων πρότεινε ο εκδότης του «π», Νίκος Γεωργούλης, ζητώντας από το δήμαρχο να προηγηθεί η βελτίωση των υφιστάμενων χώρων στάθμευσης, να εντοπιστούν επιπλέον χώροι, να δοκιμαστεί η λειτουργία σύνδεσης τους με το κέντρο με πιθανό μεικτό σχήμα ιδιωτών και Δήμου και επόμενο στάδιο να αποτελέσουν οι παρεμβάσεις γύρω από το δημοτικό κήπο. Την άποψη αυτή ενστερνίστηκε και η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Βικτ. Αμπαζή.
Ο Μαν. Βουρνούς απάντησε ότι ήδη προχωρούν δημοπρατήσεις για τους χώρους στάθμευσης, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι η απουσία συνείδησης των δημοτών για τη χρήση τους θα αποτελέσει ισχυρό σημείο δοκιμασίας των όποιων παρεμβάσεων.
Τέλος ο Μαν. Βουρνούς εξήγησε ότι από την εφαρμογή της μελέτης κατεδαφίζονται οριστικά τα καταστήματα (κρεοπωλείο, μανάβικο κ.λπ.) που βρίσκονται εντός του δημοτικού κήπου και ήδη οι ιδιοκτήτες τους βρίσκονται σε επαφή με το Δήμο για παραχώρηση άλλων δημοτικών ακινήτων.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.