Όταν το 2015 ανακοινώθηκε η χρήση της Σούδας ως σημείου διαμονής προσφύγων και μεταναστών ένας από τους κύριους προβληματισμούς που αναπτύχθηκαν είχε να κάνει με τη δραματική μείωση των διαθέσιμων χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.
Αυτή την απόφαση του Δήμου ακολούθησαν άλλες αποφάσεις, όπως η ανάπτυξη δικτύου κάδων ανακύκλωσης σε ήδη υπάρχοντες χώρους στάθμευσης οχημάτων στο κέντρο καθώς και η αύξηση των σημείων δεκάλεπτης στάθμευσης έξω από επιχειρήσεις.
Η αδυναμία λειτουργίας των περιφερειακών χώρων στάθμευσης, σε συνδυασμό με τις παραπάνω αποφάσεις, μετέτρεψαν τις θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης σε είδος προς εξαφάνιση με αποτέλεσμα οι μόνιμοι κάτοικοι τόσο της οδού Δημοκρατίας και Πολυτεχνείου όσο και των γύρω περιοχών να αδυνατούν να σταθμεύσουν το όχημά τους κοντά στο σπίτι τους.
Οι «ιδιόκτητες» θέσεις
Η τραγική και συνεχώς επιδεινούμενη κατάσταση στο κέντρο της πόλης είχε ως αποτέλεσμα δεκάδες κάτοικοι των περιοχών του κέντρου να ακολουθήσουν ένα λαθεμένο παράδειγμα που καταγράφεται κυρίως στα μεγάλα ελληνικά αστικά κέντρα, όπου οι περίοικοι τοποθετούν από κώνους, μέχρι καρέκλες και καφάσια έξω από τα σπίτια τους προκειμένου να εξασφαλίσουν μία μόνιμη θέση στάθμευσης χωρίς ιδιαίτερο κόπο.
Μία βόλτα με το αυτοκίνητο στις οδούς γύρω από την οδό Πολυτεχνείου, όπως η Αγίων Αναργύρων, η Εγκρεμού αλλά και στο Παζάρι αρκούσε προκειμένου να διαπιστωθεί το μέγεθος του προβλήματος.
Ο φωτογραφικός φακός του «π» κατέγραψε σκηνές απείρου κάλλους, αφού έξω από την πλειονότητα των σπιτιών των παραπάνω περιοχών υπήρχαν τοποθετημένοι κώνοι, καρέκλες, καφάσια ή ρόδες αυτοκινήτων (!) στερώντας από τους υπόλοιπους οδηγούς μία θέση στάθμευσης.
«Που θα πάμε τα αυτοκίνητά μας εμείς;»
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του χάους που επικρατεί στην πόλη είναι αυτό της οδού Εγκρεμού και των παρόδων της, όπου το βασίλειο του κώνου ζει, βασιλεύει και συνεχώς κερδίζει έδαφος.
«Η κατάσταση είναι τραγική. Σε αυτή την περιοχή ο κώνος αποτελεί νόμο. Αν δεν βάλεις κώνο έξω από το σπίτι σου, μάταια θα ψάχνεις για χώρο στάθμευσης. Όταν κάποια στιγμή αγανάκτησα και ζήτησα από τον Δήμο να με προμηθεύσει με κάρτα στάθμευσης μόνιμου κατοίκου, ώστε τουλάχιστον να παρκάρω στην οδό Πολυτεχνείου, μου είπαν ότι αυτό δεν γίνεται γιατί πρέπει να κατοικώ επί της οδού Πολυτεχνείου. Η άλλη λύση είναι να δώσεις ένα κάρο λεφτά για να ενοικιάσεις μία θέση στάθμευσης σε κάποιο ιδιωτικό χώρο στο κέντρο της πόλης», εξήγησε μιλώντας στον «π» η κάτοικος της περιοχής Π. Ακαβάλου.
«Γνωρίζουμε την κατάσταση αλλά…»
Από την πλευρά της πάντως η Τροχαία Χίου δηλώνει ότι γνωρίζει την κατάσταση που επικρατεί προσπαθώντας να βάλει σε τάξη το χάος. «Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις συγκεκριμένες περιοχές αλλά το σύνολο του κέντρου της πόλης. Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια και συνεχώς βεβαιώνονται παραβάσεις αλλά είναι αδύνατο να αντιμετωπίσει κανείς αυτό το χάος με τόσα λίγα άτομα. Σε κάθε οκτάωρο η Τροχαία διαθέτει 2- 3 άτομα με πεζή περιπολία και δίκυκλη αστυνόμευση. Από την πλευρά μας θα συνεχίζουμε να βεβαιώνουμε παραβάσεις ωστόσο η λύση είναι πρώτιστα θέμα παιδείας», ανέφερε στον «π» στέλεχος της Τροχαίας Χίου.
Νόμος υπάρχει… όμως θα εφαρμοστεί;
Παρά πάντως τις διαβεβαιώσεις της Τροχαίας, η ιστορία και σε τοπικό επίπεδο έχει δείξει ότι η μόνη λύση είναι η αυστηρή επιβολή προστίμων, όπως αυτή προβλέπεται μέσα από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση του Νέου Κ.Ο.Κ., συγκεκριμένα στο άρθρο 48, προβλέπεται η επιβολή προστίμου 400 ευρώ σε όποιον καταλαμβάνει διαρκώς ή προσωρινά τμήμα του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, περιορίζεται η ορατότητα των οδών ή παρεμποδίζεται η επιτρεπόμενη στάση και στάθμευση οχημάτων.
Ίσως μετά από καμία δεκαριά 400άρια προστίμων βάλουμε τελικά μυαλό…
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.