Να προσπεράσει το σκόπελο της γραφειοκρατίας και να εντάξει τη Χίο, τα Ψαρά και τις Οινούσσες στο υπόλοιπο δίκτυο των υδατοδρομίων σε Κυκλάδες, Σποράδες και πιθανά και το Φάληρο, επιχειρεί το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο, που ήδη βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με τις τρεις εταιρείες του κλάδου προκειμένου να δρομολογηθούν οι εξελίξεις από την αρχή του νέου έτους.
Το γεγονός ότι σε μικρότερα νησιά, όπως στην Τήνο αλλά και στις Σποράδες, η συγκεκριμένη επένδυση τρέχει με γοργούς ρυθμούς προκάλεσε και τη χθεσινή σύσκεψη μεταξύ των τριών δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου, στην οποία τέθηκαν επί τάπητος όλα τα ενδεχόμενα, όπως προέκυψαν από τις εισηγήσεις αλλά και τα προαπαιτούμενα που έθεσαν οι τρεις εταιρίες που προτίθενται να αναλάβουν το κόστος δημιουργίας των υδατοδρομίων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Μ. Μπελέγρη, η μέχρι στιγμής εμπειρία έχει δείξει ότι υπάρχουν τρεις διαφορετικοί δρόμοι που οδηγούν στη δημιουργία υδατοδρομίων.
Στην περίπτωση της δεύτερης λύσης η παραχώρηση, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα υπογεγραμμένες συμβάσεις μεταξύ άλλων Λιμενικών Ταμείων και Λιμενικών Οργανισμών με ιδιώτες, είναι 12ετής και το κόστος λειτουργίας βαραίνει αποκλειστικά την ανάδοχο εταιρία.
Βασική προϋπόθεση για την έναρξη αδειοδότησης και κατασκευής υδατοδρομίων αποτελεί η ολοκλήρωση του «master plan» του κεντρικού λιμένα Χίου μέσα από το οποίο θα καταδειχθούν οι δραστηριότητες και η ακριβής χωροθέτησή τους.
«Αυτή τη στιγμή στο κεντρικό λιμάνι εκτελούνται πάρα πολλές δραστηριότητες. Για να δούμε που μπορούμε να κατασκευάσουμε το χώρο πρόσδεσης του υδροπλάνου θα πρέπει πρώτα να δούμε ποιοι χώροι του λιμένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για ποιο σκοπό. Η εκτίμησή μας είναι ότι ο χώρος πρόσδεσης, δηλαδή το σημείο που θα γίνεται το check in και το check out των επιβατών, θα πρέπει να είναι στο νότιο τμήμα. Όμως εκεί μπλέκει και το ΤΑΙΠΕΔ, που επιχειρεί να δημοπρατήσει αυτό το τμήμα για τη δημιουργία μαρίνας εντός του λιμένα. Άρα από τις αρχές του χρόνου που θα έχουμε μία σαφή εικόνα για το master plan του λιμένα θα μπορούμε να πούμε ακριβώς και την τοποθεσία», σημείωσε στον «π» ο Μ. Μπελέγρης.
Ο ίδιος, απαντώντας στο ερώτημα για το πότε η Χίος, τα Ψαρά κι οι Οινούσσες θα λάβουν το πράσινο φως για τη δημιουργία υδατοδρομίων, σημείωσε ότι με βάση την ισχύουσα νομοθεσία η οποία απεμπλέκει τη συγκεκριμένη επένδυση από τη γραφειοκρατία, απαιτείται τουλάχιστον ένα τρίμηνο.
«Αν κάνουμε τα σωστά βήματα που είναι η ορθή χωροθέτηση και ο διαγωνισμός, η αδειοδότηση για τα τρία υδατοδρόμια μπορεί να έρθει και μέχρι το τέλος Ιουνίου», κατέληξε ο κ. Μπελέγρης.
ΛΙΜΑΝΙ ΧΙΟΥ: Για το λιμάνι της Χίου οι εταιρίες προτείνουν τη δημιουργία χώρου πρόσδεσης είτε στην παλιά ιχθυόσκαλα, είτε στο χώρο πρόσδεσης των σκαφών του Λιμεναρχείου, είτε στη νότια πλευρά του λιμένα. Η δεύτερη λύση που προτείνεται για την προσέγγιση στο χώρο της νέας ιχθυόσκαλας, βόρεια του Κάστρου ήδη έχει αποκλειστεί από το Λιμενικό Ταμείο.
ΛΙΜΑΝΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ: Για το λιμάνι των Οινουσσών οι εταιρίες προτείνουν 3 λύσεις. Η μία στο χώρο πρόσδεσης του πλοίου της γραμμής, η δεύτερη στο χώρο πρόσδεσης των θαλάσσιων ταξί και η τρίτη μπροστά στον προβλήτα της ΑΕΝ Οινουσσών.
ΛΙΜΑΝΙ ΨΑΡΩΝ: Στα Ψαρά οι μηχανικοί των εταιριών προτείνουν δύο σημεία πάνω στο νέο μόλο του λιμένα του νησιού κι ακόμη ένα πάνω στην παραλιακή ζώνη.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.