Εξορθολογισμό αλλά και περιορισμό των δαπανών για την τουριστική προβολή της Χίου και ταυτόχρονη αναζήτηση νέων τρόπων προώθησης του τουριστικού προϊόντος του νησιού προβλέπει ο φετινός προγραμματισμός της Δημοτικής Αρχής.
Η έλλειψη πιστώσεων μέσω του ΕΣΠΑ αναγκάζει τον Δήμο να χρηματοδοτήσει τις φετινές δράσεις από τον δημοτικό κορβανά με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η πολυτέλεια παρόμοιων με το παρελθόν πρωτοβουλιών με ότι αυτό συνεπάγεται.
Έξι άξονες προβολής
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Δημ. Καράλη, ο φετινός σχεδιασμός περιλαμβάνει έξι συνολικά άξονες προβολής.
Η ηλεκτρονική προβολή, η συμμετοχή σε εκθέσεις, οι προωθητικές ενέργειες, η εκτύπωση έντυπου υλικού, η διαφήμιση αλλά και η φιλοξενία διαμορφωτών κοινής γνώμης, αποτελούν τους έξι στρατηγικούς στόχους του Δήμου μέσα από τους οποίους προβλέπεται η προβολή του νησιού στο εξωτερικό.
Με τις συνθήκες λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και του προσφυγικού να είναι ιδιαίτερα αρνητικές, οι προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής στρέφονται προς τη κατεύθυνση της διασφάλισης πολιτικών παρεμβάσεων, ώστε εκτός των άλλων, να δημιουργηθούν τέτοιες δομές (όπως η επέκταση του αεροδρομίου) που θα επιτρέψουν το άνοιγμα στις ευρωπαϊκές αγορές.
Ο σχεδιασμός
Ο νέος σχεδιασμός δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στους μήνες της μέσης περιόδου, που σύμφωνα με τα στοιχεία, παρατηρείται και σημαντική πτώση των αφίξεων από εσωτερικό και εξωτερικό. Έτσι η προώθηση εκδηλώσεων που θα προσελκύουν επισκέπτες στο νησί τους «νεκρούς» μήνες αποτελεί το πρώτο σοβαρό στοίχημα της φετινής τουριστικής περιόδου.
Για το 2016 προβλέπεται συνολικά η συμμετοχή του Δήμου σε 9 διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού και σε 2 του εσωτερικού σε συνεργασία πάντα με την Περιφέρεια.
Βάση στην αγορά της Τουρκίας
Το γεγονός ότι η Τουρκία είναι η μεγαλύτερη τουριστική αγορά για τη Χίο επιβεβαιώνει και η πρόθεση του Δήμου να συνεχίσει τις προωθητικές δράσεις στην αντίπερα όχθη. Μέσα σε αυτές προβλέπονται εκδηλώσεις προώθησης του νησιού, διοργάνωση εκθέσεων φωτογραφίας, ώστε να διατηρηθεί η Χίος ως πρώτης γραμμής τουριστικός προορισµός για την τουρκική αγορά. Στόχος είναι η αξιοποίηση του διαρκώς ανερχόµενου τουριστικού ρεύµατος από την Τουρκία, η ενίσχυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του τουριστικού προϊόντος και η προώθηση εξειδικευµένων τουριστικών πακέτων µε σκοπό την επιµήκυνση της διαµονής των Τούρκων επισκεπτών .
Άνοιγμα και στα Βαλκάνια
Κι αν τα παραπάνω έμοιαζαν λίγο έως πολύ αναμενόμενα, σίγουρα εκπλήσσει η επιλογή ανοίγματος του Δήμου στην τουριστική αγορά των Βαλκανίων. Ήδη, έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός προωθητικές ενέργειες για το άνοιγµα νέων τουριστικών αγορών και την επίτευξη νέων συνδέσεων σε χώρες όπως η Σερβία ή η Πολωνία.
Οργάνωση παρουσιάσεων της Χίου ως τουριστικού προορισµού, παρουσίαση τουριστικών υπηρεσιών και δραστηριοτήτων, διοργάνωση επιχειρηµατικών συναντήσεων σε συνεργασία µε τα αρµόδια Γραφεία ΕΟΤ στο εξωτερικό, είναι μόνο μερικές από τις πρωτοβουλίες που σχεδιάζει ο Δήμος.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.