Το ξεχασμένο από τον χρόνο και τους ταγούς του τόπου, κουφάρι του μουσειακού αλιευτικού «ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ» στο Γούβι του Βροντάδου « θυμήθηκε η ΛΑΣ και με πρόταση της στο Δημοτικό Συμβούλιο, ζητά την εκτέλεση κάποιων εργασιών ώστε το «Στυλιανός» να διατηρηθεί σε μια κατάσταση που θα του επιτρέψει να είναι επισκέψιμο και να αποτραπεί η κατάρρευση και διάλυση του. «Το μουσειακό «ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ» συνδέεται στενά με την ιστορία και τη ναυτική κληρονομιά του Βροντάδου. Αποτελεί μνημείο πολιτισμικής αναφοράς του τόπου μας και δεν επιτρέπεται να το εγκαταλείψουμε στην τύχη του ούτε να αδιαφορήσουμε» σημειώνει η ΛΑΣ στην πρόταση της.
Τα 5 σημεία
Τονίζοντας πως οι ίδιοι στερούνται της απαιτούμενης τεχνογνωσίας και ζητώντας παράλληλα τη συμβολή κάποιου καραβομαραγκού ή άλλου ειδικού ο συνδυασμός της ΛΑΣ προτείνει άμεσα να γίνουν τα εξής με σκοπό να κρατηθεί το σκάφος τουλάχιστο όρθιο:
1. Συσφίξεις κατά το εγκάρσιο συστημάτων νομέων της αριστερής του πλευράς του κύτους με τα αντίστοιχα συστήματα νομέων της δεξιάς πλευράς του, είτε με συρματόσχοινα και εντατήρες είτε με ντίζες, προκειμένου να συγκρατηθούν κατά το δυνατό οι νομείς στις έδρες τους και να μην καταρρεύσουν, συμπαρασύροντας τα ζυγά (καμάρια) και κατ’ ακολουθία ολόκληρο το κατάστρωμα (κουβέρτα).
2. Σύσφιξη κατά το διάμηκες του κύτους μεταξύ του πρωραίου ποδοστήματος και του αντίστοιχου πρυμναίου, με σκοπό την απαραίτητη μεταξύ τους συγκράτηση, τη συγκράτησή τους στην καρένα, αλλά και μεταξύ των ήδη συσφιγμένων και συγκρατημένων νομέων.
3. Εσωτερική υποστήριξη (μπουντέλωμα) ή μερική αντικατάσταση όσων ζυγών του καταστρώματος έχουν υποχωρήσει και συντήρηση των αγκώνων τους.
4. Αντικατάσταση των σάπιων σανιδιών του καταστρώματος, που είναι η κύρια αιτία εισροής και κατακράτησης των νερών της βροχής στο κύτος.
5. Εξωτερική υποστήριξη της γάστρας με ξύλινα «βάζα» μεγάλης επιφάνειας (κορμοί δέντρων που θα εφάπτονται σ’ αυτήν), ικανά να ανταπεξέλθουν στην πίεση που ασκεί η δύναμη του βάρους του σκάφους πάνω τους.
Θεωρούμε ότι, αρχικά, τα πέντε παραπάνω βήματα είναι μια μικρού κόστους παρέμβαση, ικανή να σώσει το μουσειακό αλιευτικό και να αποτρέψει την κατάρρευση και διάλυσή του. Έτσι, αφού εξασφαλιστεί κατά πρώτο η σωτηρία του, να ακολουθήσουν η αφαίρεση με φλόγα των παλαιών χρωμάτων, το συντηρητικό, το αστάρωμα, η βαφή του ξύλου και οι εξωτερικές αποκαταστάσεις, μιας και είναι προφανώς απαραίτητα μετά τα βασικά της υποδομής».
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.