Πολύτιμα στοιχεία για τον τρόπο που μέχρι σήμερα η Υπηρεσία Καθαριότητας αντιμετώπιζε το ζήτημα της αποκομιδής των σκουπιδιών από το δίκτυο των κάδων, κυρίως εντός της πόλης, έφερε στην επιφάνεια η πρώτη λεπτομερής καταγραφή του κόστους λειτουργίας των απορριμματοφόρων.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο καθαριότητας Γ. Μπελέγρη, οι υπολογισμοί που έγιναν έδειξαν ότι το «σήκωμα» κάθε κάδου στοιχίζει στον Δήμο 2,25 ευρώ, έχοντας για πρώτη φορά πετύχει, πλήρη κοστολόγηση της διαδικασίας, μετά από σχετική μελέτη που έγινε.
Όπως εξήγησε, αυτό το πόσο προήλθε από τη διαίρεση του αριθμού των κάδων με το συνολικό κόστος που προκύπτει από ημερομίσθια, πετρέλαια και ζημιές.
«Οι μισογεμάτοι κάδοι κοστίζουν»
Η πρώτη αποτύπωση του πραγματικού κόστους της αποκομιδής των σκουπιδιών κατέδειξε ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο. «Είδαμε στην πράξη ότι ένα απορριμματοφόρο χωρητικότητας 40 κάδων, φορτώνει στο δρομολόγιό του 120 έως 130 κάδους. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι κάδοι είχαν πληρότητα κάτω του 1/3», εξήγησε ο κ. Μπελέγρης σημειώνοντας ότι το γίνονται προσπάθειες να μειωθεί το ετήσιο κόστος της καθαριότητας που αγγίζει τα 4,4 εκ. ευρώ.
Αυτό όπως είπε θα γίνει μέσα από το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης πλήρωσης των κάδων το οποίο αναμένεται να προμηθευτεί ο Δήμος από την Αγγλία. Μέσω συστήματος GPS, η υπηρεσία θα γνωρίζει ανά πάσα ώρα ποιοι κάδοι είναι γεμάτοι και άρα πρέπει να αδειάσουν άμεσα, αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο τα περιττά δρομολόγια.
«Αν υπολογίσουμε ότι από τους 130 κάδους που αδειάζει καθημερινά ένα απορριμματοφόρο οι 90 είναι σχεδόν άδειοι και άρα δεν έπρεπε να σηκωθούν, σημαίνει ότι: 90x2,25/κάδο= 202,5 ευρώ είναι το καθημερινό περιττό κόστος για κάθε ένα από τα 12 δρομολόγια που καθημερινά πραγματοποιεί η υπηρεσία μας», κατέληξε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.