Είναι μόλις 37 ετών, Αρχιπλοίαρχος και είναι ο πρώτος Χιώτης καπετάνιος που κατάφερε να περάσει τον Βόρειο Πόλο Δεκέμβριο μήνα με υπερσύγχρονο παγοθραυστικό πλοίο. Ο Δημήτρης Γεωργαντής κατάγεται από τα Καρδάμυλα της Χίου, είναι 5ης γενιάς ναυτικός, σπούδασε στο τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά αλλά εν συνεχεία αποφάσισε να φοιτήσει στη σχολή εμποροπλοιάρχων του Ασπρόπυργου και να ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα.
Ο Χιώτης Αρχιπλοίαρχος συμμετείχε στις εργασίες κατασκευής των υπερσύγχρονων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ανώτατης κλάσης πάγου στο Ναυπηγείο, στις δοκιμές που γίνονται πριν την τελική παραλαβή, καθώς και το παρθενικό ταξίδι μέσω του Βόρειου Περάσματος .
«Το ταξίδι ξεκίνησε κατά τα τέλη του Νοέμβρη 2017 από το Όκπο της Νότιας Κορέας για να φορτώσει από το παγωμένο λιμάνι της Σαμπέττα στη Ρωσία τέλος Δεκέμβρη και να παραδώσει το φορτίο στο Μοντουάρ της Γαλλίας αρχές Ιανουαρίου 2018. Τα δύσκολα δεν άργησαν να εμφανισθούν αφού αντιμετώπισα πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες ενώ στη θάλασσα του Τσούκτσι ξεκίνησαν οι πρώτοι πάγοι. Ο πάγος ήταν πολύ σκληρός και πυκνός έως και απροσπέλαστος σε κάποια σημεία. Αρκετές δυσκολίες αντιμετωπίστηκαν και στο λιμάνι φόρτωσης που βρίσκεται μέσα στον ποταμό Οβ ενώ μετά τη φόρτωση διασχίσαμε τους τελευταίους πάγους στη θάλασσα του Κάρα. Το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του προς την Ευρώπη από τη θάλασσα του Μπάρεντς», εξηγεί ο Χιώτης Αρχικαπετάνιος τονίζοντας τις τεράστιες δυσκολίες που βίωσε καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
«Κατά το ταξίδι στο Βόρειο Πέρασμα αγγίξαμε σχεδόν το 80ο Βόρειο. Το πολικό ψύχος έφτανε συχνά τους -50ο Κελσίου, όλο το 24ωρο σχεδόν ήταν σκοτάδι, ο ήχος της λαμαρίνας από το σπάσιμο του πάγου ήταν πολύ έντονος ενώ η σκληρότητα του πάγου ήταν τόση, που αρκετές φορές το πλοίο κόλλησε και δεν μπορούσε να προχωρήσει αναγκάζοντάς το να αλλάξει πορεία ώστε να βρει λιγότερο σκληρό πάγο για να διασχίσει».
Ο Καρδαμυλίτης Αρχιπλοίαρχος όμως δεν παραλείπει να επισημάνει και τα ευχάριστα του ταξιδιού. «Αρκετές φορές θεάθηκαν πολικές αρκούδες, πολικές αλεπούδες και το μοναδικό Βόρειο Σέλας. Η εμπειρία ήταν συναρπαστική και προκαλεί δέος. Βέβαια τα πληρώματα που στελεχώνουν τα πλοία που πάνε στο Βόρειο Πόλο απαιτείται να έχουν άριστη κατάρτιση καθώς οι συνθήκες είναι δύσκολες και πρέπει να είναι συνεχώς σε ετοιμότητα. Εγώ ‘ήμουν ήδη 15 χρόνια σε υγραεριοφόρα πλοία προτού ηγηθώ αυτού του δύσκολου εγχειρήματος και ταυτόχρονα μετείχα από την κατασκευή των πλοίων στο όλο project».
Όπως εξηγεί ο Δημ. Γεωργαντής, οι προσπάθειες προσπέλασης του Β. Πόλου, ξεκίνησαν τον 16ο αιώνα με φαλαινοθηρικά πλοία που συνήθιζαν να κυκλοφορούν στις κρύες θάλασσες. Μάλιστα στην προσπάθεια διέλευσης του περάσματος χάθηκαν πλοία, πληρώματα, κυβερνήτες και εξερευνητές.
«Παλαιότερα το πέρασμα ήταν ανοιχτό μόνο τέσσερις μήνες το χρόνο (καλοκαιρινούς μήνες) και χρειαζόταν συνοδεία παγοθραυστικού για να εκτελεστεί το ταξίδι με ασφάλεια. Σήμερα, τα πρώτα Polar Class Ice Breaking LNG Carriers είναι γεγονός. Κατασκευασμένα στη Nότια Κορέα από τα ναυπηγεία της DSME με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Τα πλοία είναι διπύθμενα ARC- 7 Polar Class ειδικά κατασκευασμένα ώστε να ανταποκριθούν στο δύσκολο έργο που θα κληθούν να κάνουν για να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από την παγωμένη Σιβηρία της Ρωσίας σε όλο το κόσμο. Έχουν μήκος 300 μέτρα και πλάτος 50 μέτρα, με έξη (6) μεγάλες μηχανές και τρία (3) μεγάλα AZIPODS που παράγουν 45000 KW για την τεχνολογία της ηλεκτροπρόωσης που έχουν. Είναι κατασκευασμένα για να σπάνε πάγο 1,5 μέτρων βάθους με την πλώρη και 2,1 μέτρων με την πρύμνη», καταλήγει ο πρώτος Χιώτης καπετάνιος που διέσχισε τον Βόρειο Πόλο.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.