Τα λόγια του τίτλου δεν είναι δικά μου. Είναι της ΚΕΦΑΛΗΣ της Ορθόδοξης Εκκλησίας, του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου. Μ' αυτά τα σοφά λόγια αιτιολόγησε το γιατί οι πιστοί δεν πρέπει να προσέρχονται στους Ι. Ναούς για συμπροσευχή όσο διαρκεί η φονική πανδημία του κορωνοϊού. Περίπου το ίδιο είπαν-με διαφορετικά λόγια- η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας, οι, ανά τον κόσμο, Καθολικοί, Μουσουλμάνοι, Εβραίοι κ.ο.κ. ΄Ολοι έθεσαν ως απόλυτη προτεραιότητα την υγεία και τη ζωή των δικών τους πιστών. Οι εξαιρέσεις ελάχιστες. Και όχι σοβαρές.
Εξυπακούεται ότι, για να υλοποιηθεί μιά τέτοια θρησκευτική προτροπή, έπρεπε και η Πολιτεία να συνδράμει εκδίδοντας προς τούτο σχετική απαγορευτική διάταξη, η οποία, επέτρεψε τη λειτουργία των Χώρων Λατρείας αλλά με ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ, κάτι που, ως απαγόρευση της συμπροσευχής, θα αρθεί αμέσως μετά την κάμψη της πανδημίας.
Η απαγορευτική αυτή διάταξη εφαρμόσθηκε πιστά καθ' όλην την Επικράτεια με ελάχιστες εξαιρέσεις. Μία των εξαιρέσεων ήταν και αυτό που έγινε από τον (παλαιό γνώριμο και αγαπητό μου) ιερέα της Παναγίας Ευαγγελιστρίας πατέρα Χριστόφορο Γουρλή.
Για τον πατέρα Χριστόφορο, μόνο καλά λόγια μπορεί να πει κανείς. Όχι όμως ότι είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΝ ΧΙΩ πραγματικά πιστός και σωστός λειτουργός του Υψίστου. Αυτό ούτε και ο ίδιος θα τολμούσε να το ισχυρισθεί, μιάς και είναι ουκ ολίγοι οι Ιερείς του νησιού μας, που, κανένας δεν μπορεί να τους βρει “ψεγάδι”. Το αντίθετο θα έλεγα. Είναι, από κάθε άποψη, πιστοί Υμνητές του Τριαδικού Θεού και, ταυτόχρονα, συμπαραστάτες κάθε πονεμένου και δυστυχισμένου ενορίτη τους. ΄Ομως, ΚΑΝΕΝΑΣ εξ αυτών δεν σκέφθηκε ούτε και αποπειράθηκε να πράξει αντίθετα προς αυτά που η Ιεραρχία έκρινε ως ορθά και η Πολιτεία νομίμως διέταξε να εφαρμοσθούν προς διασφάλιση της υγείας και ζωής όλων των πολιτών, πιστών και μη.
Προς στιγμή, ας φαντασθούμε τί θα μπορούσε να έχει συμβεί στην, πολλαπλά δεινοπαθούσα Πατρίδα μας, αν, όσοι (και είναι πολλοί) ασκούν, ανά τη Χώρα, θρησκευτικό λειτούργημα (Ορθόδοξοι, Καθολικοί, Μουσουλμάνοι, Εβραίοι, Παλαιοημερολογίτες κ.λ.π.), απειθαρχούσαν και σήκωναν το δικό τους “μπαϊράκι”. Θεωρητική, θα πείτε, υπόθεση. ΄Ομως, όχι και τελείως απίθανη. Γι΄αυτό και ας δεχθούν τον έπαινο και το δημόσιο ευχαριστώ όλοι όσοι, έπραξαν τα δέοντα, ώστε να “πιεσθεί” και άλλο, μέχρι πλήρους κάμψεως, η πανδημία του κορωνοϊού.
Βέβαια, την, όχι ευχάριστη,συνέχεια της περίπτωσης του πατέρα Χριστοφόρου, την παρακολουθούμε τούτες τις μέρες δια καταχωρήσεων στα Μ.Μ.Ε. της Χίου καθώς και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Λόγια θερμά στήριξης, λόγια οργισμένα επίκρισης, λόγια μεσοβέζικα του στυλ “ναι μεν αλλά”. Κάποιοι μάλιστα, βρήκαν ξανά μιά νέα ευκαιρία να χύσουν “όξος και χολή” κατά του Μητροπολίτη μας.
Μπλέκοντας με τρόπο αισχρό (και καθόλου χριστιανικό) “ράσα, παντελόνια και παιδικά φουστανάκια”, έδειξαν (απέδειξαν) ότι ελάχιστα τους ενδιαφέρει η ουσία του όλου θέματος. Απροκάλυπτα και ξεδιάντροπα, οι δήθεν “άμωμοι και αναμάρτητοι”, έριξαν ξανά, πρώτοι “τον λίθον”, επιβεβαιώνοντας την παροιμία “παλιά μου τέχνη κόσκινο”!! Κατάντημα θλιβερό ανθρώπων που συχνά αυτοπροβάλονται ως “βαθύτατα πιστοί Χριστιανοί” και παριστάνουν τους αδέκαστους κριτές.
Χωρίς ίχνος συστολής και ντροπής δείχνουν να βγάζουν απωθημένα και μετατρέπουν, πιθανή ανθρώπινη πικρία τους, σε “μάχαιρα” κατά του Δεσπότη που, μέχρι κάποια στιγμή, εκθείαζαν και υμνούσαν.
Ο Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος-του οποίου δεν χρειάζεται να κάνω τον συνήγορο-σίγουρα δεν είναι τέλειος. Πρώτος εκείνος το δηλώνει.
΄Αλλο όμως αυτό και άλλο να επιδιώκει κάθε “θεομπαίχτης” να τον διαβάλει και να τον μειώσει στα μάτια του ποιμνίου του. Ποίμνιο που, όπως μπορεί να διακρίνει τα ό,ποια τυχόν μειονεκτήματα πολιτών, Ιερέων, Μητροπολιτών και λοιπών δημόσιων προσώπων, έτσι μπορεί να αντιληφθεί αν, πίσω από τα “μεγάλα και αυστηρά λόγια”, κρύβονται ιδιοτέλειες, μίσος, εχθρότητα και μοχθηρότητα ανθρώπων ποταπών και όχι αληθινών Χριστιανών.
Υ.Γ.: 1) Χωρίς διάθεση διασυρμού ή μείωσης της δύναμης της πίστης αληθινών χριστιανών και χωρίς ίχνος απόδοσης μομφής σε πρόσωπα ή ομάδες προσώπων, απλά υπενθυμίζω ότι, αρχές Μαρτίου, εκ των πρώτων κρουσμάτων κορωνοϊού (ένδεκα τον αριθμό) σε Αχαΐα, Ηλεία και Ζάκυνθο, ήταν αυτά που παρουσιάσθηκαν μεταξύ προσκυνητών που είχαν επιστρέψει από τους Αγίους Τόπους. (ένας εξ αυτών μάλιστα ήταν και ο πρώτος νεκρός από κορωνοϊό στη Χώρα μας).
Επίσης θυμίζω ότι, στο πολύπαθο χωριό Δαμασκηνιά Κοζάνης, περί τα μέσα Μαρτίου, σε σύνολο 60 κατοίκων, καταγράφηκαν αρχικά εννέα κρούσματα μετά από συνάθροιση σε αίθουσα καφενείου που ακολούθησε-κατά τα καθιερωμένα- μνημόσυνο θανόντα.
΄Αρα, διασπορά του ιού, έγινε ασφαλώς εξ αιτίας πολλών και διαφόρων λόγων, μηδέ της συνάθροισης για θρησκευτικούς λόγους εξαιρουμένης.
2)Η χθεσινή ανάρτηση φωτό η οποία παρουσιάζει τον Περιφερειάρχη κ. Μουτζούρη να πίνει (με παρέα) καφέ σε τραπεζάκι έξω από καφετέρια (που, κανονικά δεν επιτρέπεται να σερβίρει), αν όντως είναι τωρινή, αποτελεί ΠΡΟΚΛΗΣΗ προς τους νομοταγείς πολίτες αλλά και προς την ίδια την Πολιτεία. Θα είναι παράλογο να του ζητηθεί-αρμοδίως- όπως εξηγήσει δημοσίως τί ακριβώς συμβαίνει;
“ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ” συμπατριώτες μου και “ΚΑΛΑ ΜΥΑΛΑ”....
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.