5.5.2015 12:46

Η επέκταση του αεροδρομίου δεν ακυρώνεται!

Παρά την κρίση, την οποία βιώνουμε τώρα περισσότερο, συνεχίζουν κάποιοι να επιδεικνύουν την ίδια εσωστρέφεια και την ίδια μιζέρια που άφησε τη Χίο πίσω στην ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. 

Παραδοσιακές μορφές εσόδων όπως η ναυτική εργασία, οι εξαγωγές μαστίχας και άλλων αγροτικών προϊόντων και ο ελάχιστος τουρισμός δε δείχνουν αυξητικές τάσεις. Με εξαίρεση ίσως τους επισκέπτες από τη γείτονα, επισκέπτες που υποδεχόμαστε σε απαράδεκτες (δημόσιες) εγκαταστάσεις για τη χρήση των οποίων κάποιοι φωστήρες πήγαν να διπλασιάσουν το κόστος της θεώρησης εισόδου (βίζα).

Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης πρωταρχική θέση διαδραματίζει το θέμα της επέκτασης του αεροδρομίου. Με ενδιαφέρον διάβασα πρόσφατα, τα συμπεράσματα και τις προτάσεις που παρουσίασε ομάδα Γερμανών φοιτητών του Πανεπιστημίου του Μονάχου για την Τουριστική Ανάπτυξη της Χίου. Πολλές από τις διαπιστώσεις τους, που συγκλίνουν στο ότι η Χίος είναι ένας άγνωστος προορισμός στο ευρύ κοινό και στα τουριστικά γραφεία, είναι εύστοχες και σίγουρα απαιτείται η χάραξη και εφαρμογή μιας μακροχρόνιας στρατηγικής για την ανάδειξη της. Ωστόσο η επισήμανσή τους ότι η Χίος δεν αντιμετωπίζει προβλήματα στις υποδομές της και ότι το αεροδρόμιό της δεν αποτελεί «ανασταλτικό παράγοντα για τον τουρισμό», καθώς όπως αναφέρουν το μήκος του είναι ίσο με αυτό του Λονδίνου, που δέχεται 3,6 εκ ταξιδιώτες κάθε χρόνο» είναι πρόχειρη και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Και ελπίζω να μην αποτελέσει αυτή η επισήμανσή τους το άλλοθι εκείνων που θέλουν να παραπέμψουν στις καλένδες την επέκταση του. Και εξηγώ τους λόγους:

Πρώτον, γιατί το Λονδίνο δεν έχει μόνο ένα, αλλά πέντε (!!!) αεροδρόμια. Το Heathrow με δύο διαδρόμους προσγείωσης μήκους 3902μ. και 3658μ. Το Gatwick με διάδρομο 3316μ., το Stanstead που φθάνει τα 3048μ., το αεροδρόμιο του Luton με 2160μ και αυτό του City που βρίσκεται μέσα στην πόλη και ο διάδρομος του εκτείνεται στα 1319μ. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο που πήραν ως μέτρο σύγκρισης οι Γερμανοί φοιτητές δέχεται μόνο μικρά αεροσκάφη και εξυπηρετεί μόνο κοντινές αποστάσεις.

Δεύτερον, γιατί ο δικός μας στόχος δεν εξαντλείται στην εξυπηρέτηση της επισκεψιμότητας από τις γύρω περιοχές, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Το αεροδρόμιο της Χίου δέχεται ναυλωμένες πτήσεις (Charter) από χώρες της ΕΕ ενώ υπάρχουν και εποχικές πτήσεις ξένων εταιρειών.

Κι αυτός ακριβώς πρέπει να είναι και ο στόχος μας. Η αύξηση αυτών των πτήσεων από και προς τη Χίο. Η εξυπηρέτηση μεγαλύτερων αεροσκαφών που θα φέρουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα, πιο πολλούς τουρίστες στο νησί μας. Και η εξυπηρέτηση αυτή πρέπει να συνδυαστεί όχι μόνο με την επέκταση του διαδρόμου από τα 1500μ στα 1850μ, αλλά και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών σε τρεις (3) και την αναβάθμιση του αεροσταθμού.

Το αεροδρόμιο στη σημερινή του μορφή υπολείπεται σημαντικά σε ποιότητα παροχής υπηρεσιών έναντι των περισσότερων νησιωτικών αεροδρομίων της χώρας. Κι αυτό δεν είναι μια αυθαίρετη εκτίμηση. Προκύπτει από συγκριτικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τα 38 αεροδρόμια της χώρας και τις υποδομές που διαθέτουν.

Και επειδή κάποιοι – λόγω ένδειας επιχειρημάτων – θα απαντήσουν με τη γενική και βολική κατηγορία ότι εξυπηρετώ συμφέροντα σπεύδω να το ξεκαθαρίσω: Ναι, εξυπηρετώ συμφέροντα. Αυτών που θέλουν να δουλέψουν. Αυτών που θέλουν να δημιουργήσουν. Αυτών που θέλουν να χτίσουν και όχι αυτών που θέλουν να γκρεμίσουν. Αυτών που θέλουν να επενδύσουν.

Η επέκταση του διαδρόμου δε συνιστά φυσικά μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στη Χίο. Χρειαζόμαστε ιδιωτικές επενδύσεις, σύγχρονες και καλές ξενοδοχειακές μονάδες. Συνέργειες μεταξύ των φορέων και των επιχειρήσεων που θα αναδείξουν τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών κ.α. Σε κάθε περίπτωση όμως η υλοποίηση αυτού του έργου είναι μονόδρομος. Είναι ένα ανυπόστατο τμήμα της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσουμε. Και πρέπει το έργο να προχωρήσει χωρίς ενδοιασμούς και καθυστερήσεις.

Συμφωνώ φυσικά με αυτούς που λένε ότι το αεροδρόμιο δεν είναι πανάκεια. Φυσικά δεν είναι. Καταρχήν χρειαζόμαστε περισσότερα ποιοτικά καταλύματα. Δεν εκμεταλλευόμαστε καθόλου την ομορφιά της Χίου. Φοβούνται κάποιοι ότι θα γίνουμε Μύκονος ή Ρόδος. Μη φοβάστε, και να θέλουμε δεν γίνεται, αν και πιστεύω ότι δεν θα μας ταίριαζε έτσι και αλλιώς. Η Χίος έχει τα δικά της ποιοτικά χαρακτηριστικά. Θα μπορούσε όμως να υποδεχθεί περισσότερους και ποιοτικότερους επισκέπτες. Προαπαιτούμενο για επενδύσεις στη φιλοξενία και στην εστίαση, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου, είναι να μπορούν να προσγειωθούν μεσαίου μεγέθους αεροσκάφη, προερχόμενα από την βόρεια, κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Πολλά μπορούν να γραφτούν ακόμα, και δεν είναι του παρόντος. Το γεγονός πάντως είναι ότι το κυβερνών κόμμα και οι τοπικοί του εκπρόσωποι περιορίζουν το λόγο τους σε ότι δεν τους άρεσε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αν και κέρδισαν τις εκλογές, και δεν μας λένε τι θέλουν άμεσα να πράξουν στη Χίο για να προλάβουν τη βαθύτερη κρίση. Ακυρώνοντας την επέκταση του αεροδρομίου, ακυρώνοντας το Τμήμα Ναυτιλίας, ακυρώνοντας τη χρηματοδότηση της μαστίχας δεν προχωράμε μπροστά, μάλλον βουτάμε πάλι με φόρα στο χτες.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ