Προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουμε την παθογένεια του τουριστικού ελλείμματος και τη γενικότερη υποβάθμιση σε αναπτυξιακό επίπεδο, διαπιστώνουμε ότι αυτό, που θα μπορούσε να ανατρέψει την υπάρχουσα κατάσταση, είναι η γρήγορη και φθηνή μετακίνηση από και προς τη Χίο.
Η ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων στο λιμένα Μεστών , αλλάζει τα δεδομένα, καθιστώντας επιβεβλημένη την ώθηση στη λειτουργία μόνιμης και τακτής σύνδεση Λαυρίου – Μεστών.
Η απόσταση των 93 μιλιών που χωρίζει τα δυο αυτά λιμάνια μπορεί να καλυφτεί με τη δρομολόγηση ταχύπλοου ημερόπλοιου τύπου high speed σε χρονική διάρκεια, λιγότερη των 3 ωρών . Σε συνδυασμό με ένα φτηνό εισιτήριο, που δεν θα υπερβαίνει τα 35 ευρώ, και με την ταυτόχρονη συγκοινωνιακή κάλυψη μεταξύ Μεστών και Χίου, μπορούμε να ξεφύγουμε από την απομόνωση , δημιουργώντας ένα αναπτυξιακό ρεύμα, που δεν θα αφορά μόνο τη Νότια Χίο.
Αυτή η γραμμή θα μπορούσε να είναι βιώσιμη καθ όλη την διάρκεια του χρόνου, αν επιχειρήσουμε τη δημιουργία ενός νέου προορισμού, Λαύριο- Μεστά- Καρλόβασι, χρονικής διάρκειας περίπου 5 ωρών, που αποτελεί ζητούμενο μιας ευρύτερης αναπτυξιακής τροχιάς, που αφενός θα συνδέσει τα γειτονικά νησιά μας και αφετέρου θα δημιουργήσει ένα νέο τουριστικό προορισμό. Η απόσταση των 55 ναυτικών μιλίων, που χωρίζει τα Μεστά με το Καρλόβασι, καθιστά ιδιαίτερα εφικτή την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού.
Εξάλλου η συγκεκριμένη γραμμή θα εξυπηρετήσει εκτός των τουριστών και τους κατοίκους των νησιών, που διαμένουν στην ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς θα κάνει πιο γρήγορη και πιο εύκολη την προσέγγιση στον τόπου τους.
Αυτό βέβαια ισχύει ακόμη και στην περίπτωση, που η γραμμή Λαύριο- Μεστά, λειτουργήσει ακόμη και χωρίς πρόσθετο προορισμό, καθώς ο χρόνος του ταξιδιού, σε συνδυασμό με χαμηλού κόστους εισιτήριο, θα δώσει τη δυνατότητα περισσότερων επισκέψεων των Χιωτών, στην ιδιαίτερη πατρίδα., ζωντανεύοντας ακόμη και ολόκληρες περιοχές, που σήμερα μαραζώνουν .
Σκεφτείτε για παράδειγμα τον απόδημο Χιώτη, που έχοντας στη Χίο το πατρικό σπίτι, θα μπορούσε να επισκέπτεται το νησί συχνότερα, ενισχύοντας όχι μόνο τους δεσμούς του αλλά και την τοπική οικονομία, ιδιαίτερα σε χωριά, τόσο της Νότιας όσο και της Βόρειας Χίου, καθώς με τους οδικούς άξονες, οι αποστάσεις έχουν μειωθεί σημαντικά .
Το άνοιγμα βέβαια και η αξιοποίηση της «δυτικής πύλης» δεν θα λειτουργήσει εις βάρος της παρούσας ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πειραιά- Χίο- Μυτιλήνη, αντίθετα αν υποστηριχτεί σωστά θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμη και προσθετικά στην ανωτέρω γραμμή.
Παράλληλα με συντονισμένη προσπάθεια , κάποιες εκατοντάδες φορτηγά, προερχόμενα από την Τουρκία και κατευθυνόμενα στη Βόρεια Ευρώπη, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη Χίο, ως σταθμό προώθησης τους και, μέσω Ιταλίας να φθάνουν στον προορισμό τους.
Ο σχεδιασμός αυτός θα ενισχύσει σημαντικά τη γραμμή Πειραιά – Χίο- Μυτιλήνη, καθιστώντας την ιδιαίτερα ανταγωνιστική με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το νησί μας.
Οφείλουμε να ανατρέψουμε την εικόνα του μακρινού και ακριβού προορισμού, και να αποδώσουμε στη Χίο την πραγματική γεωγραφική της θέση, που είναι στο Κέντρο του Αιγαίου, θέση που, κατά το παρελθόν, την είχε κατατάξει ως κομβικό σημείο στις θαλάσσιες μεταφορές.
Είναι ευτυχής η συγκυρία της ανασύστασης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και μάλιστα με επικεφαλής Χιώτη, που μπορεί να κατανοήσει καλύτερα τα προβλήματα, που βιώνουν οι συντοπίτες του.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.