Από τα Τέμπη και το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Χίο και την ακτοπλοΐα, ένα τσιγάρο δρόμος…
Όσο διαρκεί ένα τσιγάρο… τόσος χρόνος χρειάζεται για να απαντήσει ένας οργανωμένος μηχανισμός στο απλό ερώτημα του απλού πολίτη…. «Να μπω..; Είναι ασφαλές…;»
Ο σταθμάρχης, ο λιμενάρχης και ο κάθε «άρχης» έχουν σημαντικότατο ρόλο να επιτελέσουν στην λειτουργία του συστήματος όπου εάν δεν το κάνουν τότε η εγκατάσταση - υποδομή γίνεται επικίνδυνη.
Παρακολουθώ από το νησί το δεύτερο μέρος μίας τραγωδίας όπου όμως αρχίζει (αυτο το δεύτερο μέρος) να διεκδικεί το τίτλο του χρυσού βατόμουρου.
Ο Λιμενάρχης είπε το προφανές, το λιμάνι της Χίου δεν έχει προσκρουστήρες, αλλά λάστιχα φορτηγών κρεμασμένα στον ντόκο… (θερμή παράκληση όσοι δεν τυγχάνει να γνωρίζετε τι είναι αυτό google it… θα εκπλαγείτε).
Δεν έχει γίνει από το 2017 και μετά και αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών... Αλλά δεν ξέρει και ακριβώς το βάθος, οπότε μπορεί και είναι λειτουργικό…
Είπε ψέματα; Όχι σε καμία περίπτωση…
Διατύπωσε απλώς την αγωνία του και την πιθανώς non paper ενημέρωση που μπορεί να έχει από τους καπετάνιους.
Στην χώρα του Πίτερ Παν (η χώρα του Ποτέ) δείτε τι ακολουθεί.
Το ρεπορτάζ βγάζει το λιμάνι επικίνδυνο με δήλωση του λιμενάρχη.
Η πληροφορία διαχέεται στον εμπορικό (εταιρείες) και στον πολιτικό κόσμο (βουλευτές και τοπικές αρχές).
Τα όργανα (κλαρίνα και μπουζούκια διαθέτουμε στο νησί) ξεκινάνε.
Ο εμπορικός κόσμος ζητάει διασφαλίσεις έναντι της πληροφορίας από όποιον μιλάει ελληνικά (λογικό και αναμενόμενο).
Ο πολιτικός κόσμος στήνει χορό, ο ένας ζητάει να επέμβει ο εισαγγελέας, ο άλλος ρωτάει τι γίνεται το master plan (που ανάθεμα και αν καταλαβαίνει έστω το 10% τι είναι αυτό) και ο τρίτος ζητάει σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου. (Επίσης αναμενόμενο).
Ο Υπουργός αναρωτιέται τι με βρήκε πάλι και η Γιαδικιάρογλου ρωτάει την Πετροβασίλη.
Παράλληλα ξεκινάμε και την συζήτηση Μεστά ή Χίος;
Με συγχωρείτε αλλά αυτά μόνο σαν επιθεώρηση στο Δελφινάριο μπορούν να σταθούν.
Δυστυχώς για ακόμη μία φορά τα πράγματα είναι απλά.
Ο Λιμενάρχης θέτει κάποια ζητήματα (δεν έχει καμία σημασία εάν διαφώνω με τον τρόπο που το κάνει).
Ο φορέας διαχείρισης, το Λιμενικό Ταμείο απαντάει και με καθαρό τρόπο λέει εάν τα θέματα που ο λιμενάρχης θέτει είναι θέματα λειτουργίας ή θέματα ασφάλειας.
Δεν το κάνει γιατί δεν ρωτήθηκε…. Ή γιατί με τόσους ενδιαφερόμενους και ειδικούς που έσπευσαν να τοποθετηθούν να μην νιώθει και πολύ βολικά να το κάνει.
Μπορεί όμως να το ρωτήσει η Γεν. Γραμματεία Λιμένων και να λάβει υπηρεσιακή απάντηση για το καλώς έχειν ή όχι… Ούτε αυτό έγινε..
Αντιθέτως θα έρθει ειδικό κλιμάκιο από το υπουργείο για να κρίνει εάν το λιμάνι είναι ασφαλές επειδή δεν έχει προσκρουστήρες σύγχρονου τύπου αλλά λάστιχα… Μα σας παρακαλώ…
Και μέχρι τότε θα αλλάξει η ρότα των πλοίων….
Τελικά το φανταστικό σε αυτή την χώρα είναι ότι μιλάμε όλοι τόσο πολύ που στο τέλος κανείς δεν έχει αρμοδιότητα.
Ευτυχώς όλα τα θαύματα κρατάνε τρεις ημέρες… τα μεγάλα τέσσερις…
Ευτυχώς το λιμάνι δεν έχει πρόβλημα, αλλά καλό είναι την επόμενη να σκεφθούμε όλοι πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην επίλυση ενός μελλοντικού προβλήματος και όχι στην απλή ανάδειξη… Αυτό λέγεται ευθύνη του θεσμικού ρόλου…
Δεν μπορεί όλα να είναι εκλογές…
*Το κείμενο αποτελεί αναδημοσίευση από το προφίλ του Μιχάλη Μπελέγρη στα Μ.Κ.Δ..
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.