1.11.2017 14:29

Ο ρόλος των βρεφονηπιαγωγών στην Προσχολική Αγωγή

Η Προσχολική Αγωγή  απασχολεί για πρώτη φορά τόσο την χώρα μας και από όποια θέση κι αν βρισκόμαστε αυτό είναι θετικό. Σημαίνει ότι επιτέλους αναγνωρίζεται η αναγκαιότητα και η αξία  της Προσχολικής  Αγωγής-εκπαίδευσης και ο παιδαγωγικός-εκπαιδευτικός ρόλος όλων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτή  τη βαθμίδα.

Η προσχολική αγωγή πρέπει να  αντιμετωπίζεται συνολικά από την ηλικία των 0-6 ετών  και όχι με διακρίσεις και τεχνητές τομές. Αυτό σημαίνει ότι και η  ύπαρξη διχοτομημένης εκπαίδευσης των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας αποτελεί παθογένεια  που πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου.

Από προσωπική εμπειρία  λόγω επαγγελματικής ιδιότητας, αρχικά ως βρεφονηπιαγωγός σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σήμερα εκπαιδευτικός ειδικότητας Βρεφονηπιοκόμου σε ΕΠΑΛ, θέλω να συμβάλω πρώτα από όλα με αυτά που ξέρω.

Αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν είναι ότι η εκπαίδευση των βρεφονηπιαγωγών αφορά στις ηλικίες 0-6 χρόνων  και αυτό δεν αλλάζει και σχόλια ότι οι βρεφονηπιαγωγοί δεν επιτελούν εκπαιδευτικό έργο είναι τουλάχιστον ανακριβή και άστοχα. Γιατί αγνοείται μάλλον ότι η κοινωνικοποιήση, η κατάκτηση της αυτονομίας και των δεξιοτήτων, οι ασκήσεις προγραφής και προανάγνωσης είναι λίγα από τα πολλά που μαθαίνουν οι βρεφονηπιαγωγοί στα βρέφη-νήπια. Γιατί εκπαίδευση είναι από τον τρόπο που μαθαίνεις στο βρέφος να πιάνει το κουτάλι μέχρι να μάθει να γράφει το νήπιο τις πρώτες λέξεις. Γιατί τολμώ να αναφέρω ότι κάποιοι νηπιαγωγοί έχουν σπουδάσει λιγότερα χρόνια από τους βρεφονηπιαγωγούς και σήμερα τους υποτιμούν.

 Σήμερα στον χώρο των βρεφονηπιακών σταθμών επικρατεί μια στρεβλή κατάσταση η οποία πρέπει να διορθωθεί. Βασικός παράγοντας που κατά την άποψη μου συντέλεσε στην υπάρχουσα κατάσταση  είναι  ότι από τότε που οι παιδικοί σταθμοί βρίσκονται στην ευθύνη των δήμων χρησιμοποιούνται από την εκάστοτε δημοτική αρχή για μικροπολιτική. Η μεγάλη  είσοδος των νηπιαγωγών στους παιδικούς σταθμούς στον χώρο εργασίας των βρεφονηπιαγωγών (κυρίως), δημιούργησε προβλήματα όπως: ταύτισης του έργου των δύο κλάδων και ανεργία στον κλάδο των βρεφονηπιαγωγών. Σε αυτό βέβαια ευθύνη έχουν και οι βρεφονηπιαγωγοί, που πολύ νωρίτερα θα έπρεπε να διασφαλίσουν τα κεκτημένα τους και να μην αφήσουν την κατάσταση να εξελιχθεί έτσι.

Άποψη μου είναι ότι η Προσχολική Αγωγή πρέπει να είναι ενιαία και να παρέχεται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία. Στους βρεφονηπιακούς σταθμούς να παρέχεται από τους βρεφονηπιαγωγούς και τους βοηθούς βρεφονηπιοκόμων και στα νηπιαγωγεία από τους νηπιαγωγούς. Ο Γονέας να έχει την δυνατότητα να αποφασίζει σε ποια δομή θα πάει το παιδί του (για τις προνηπιακές και νηπιακές τάξεις), αλλά όλες οι δομές να έχουν κοινό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας .Τότε θα παρέχεται η Προσχολική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά με ίσους όρους χωρίς ηλικιακές ή άλλες διακρίσεις, για να προετοιμάζονται κατάλληλα για την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο.

Σε τόσο σοβαρά θέματα  δεν παίζονται παιχνίδια ποιος είναι εκπαιδευτικός και ποιος όχι. Τα προγράμματα σπουδών του κάθε κλάδου το αποδεικνύουν. Η απαξίωση και οι συντεχνιακές λογικές μόνο καλό δεν κάνουν στην εκπαίδευση. Η άποψη νηπιαγωγών ότι στα Νηπιαγωγεία παρέχεται μόνο εκπαιδευτικό έργο  και οι παιδικοί σταθμοί εξειδικεύονται στη φύλαξη και μέριμνα, μετατρέπει αυτόματα τους παιδικούς σταθμούς σε χώρους φύλαξης και παρκαρίσματος παιδιών. Αυτές οι μηδενιστικές λογικές μας γυρίζουν χρόνια πίσω και καταστρατηγούν αγώνες χρόνων. Ας αποφασίσουμε ότι νοιαζόμαστε για το καλό των παιδιών και μόνο και ότι  η προσχολική αγωγή-εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων των παιδιών  και ας αφήσουμε στην άκρη λογικές που τις αντιλαμβάνονται όλοι.

 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ