Προ ημερών είδαμε την τουριστική προβολή του νησιού μας ως προορισμού με μια ακόμη δραστηριότητα και ιδέα, το χιώτικο πρωινό.
Είναι ξακουστή από την αρχαιότητα η ρήση Χία ζωή, Χίος γέλως, Χίαι τράπεζαι, η οποία μαρτυράει πάρα πολλά για τον τρόπο που ζούσαν πάντοτε οι άνθρωποι σε αυτό το νησί.
Δυστυχώς κατά τη διάρκεια του αιώνα της κατανάλωσης και της νεοφιλελεύθερης παγκόσμιας οικονομίας, όσο και αν οι αντιστάσεις του νησιού μας ήταν πολλές, αφού όσο και αν συρρικνώθηκε ποτέ δεν εξαλείφθηκε η πρωτογενής παραγωγή και η μεταποίηση, βιώσαμε πολύ έντονα το φαινόμενο της σχεδόν πλήρους αποσύνδεσης των τουριστικών επιχειρήσεων από την τοπική παραγωγή, αφού τα τοπικά προϊόντα δεν έβρισκαν για διάφορους λόγους τον δρόμο προς την τουριστική αγορά.
Αν εξαιρέσει κανείς κάποιες ταβέρνες που σερβίρουν ντόπιας αλιείας θαλασσινά ή ντόπιας εκτροφής ζώα αλλά και τα τουριστικά καταστήματα που πωλούν χιώτικα γλυκά και μαστίχα, τίποτε περισσότερο δεν υπήρχε να συνδέει την πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή με την τριτογενή του τουρισμού.
Ιδίως στα ξενοδοχεία και στα καταστήματα καφέ ακόμη και σήμερα είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς ντόπιες γεύσεις, συνταγές, προϊόντα, αφού οι κατάλογοι τους περιέχουν κατά βάση τυποποιημένες επιλογές εισαγωγής.
Αυτό φυσικά δεν οφείλεται στο ότι το νησί δεν μπορεί να υποστηρίξει με την παραγωγή του την κατανάλωση αλλά κυρίως οφείλεται στην έλλειψη διάθεσης, φαντασίας και φροντίδας των επιχειρηματιών, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα να χαιρόμαστε που αρχίζει να αχνοφαίνεται επιτέλους το αυτονόητο: να φτιάχνουν χιώτικο πρωινό τα ξενοδοχεία και τα καταστήματα εστίασης.
Το νέο τρίπτυχο της προσέγγισής μας, το οποίον έθεσε η κ. Αντιγόνη Μαϊστράλη, πρόεδρος των Ξενοδόχων, που λέγεται Χιώτικη γη, χιώτικη γεύση, χιώτικη φιλοξενία και η σύνδεση πολλών παραγωγών, μεταποιητών και επιχειρήσεων μέσω αυτού, είναι ένας υγιής δρόμος για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.
Ελπίζουμε ότι δεν θα μείνουμε μόνο στο χιώτικο πρωινό αλλά θα επεκταθούμε γενικότερα στις γεύσεις και στην κουζίνα της Χίου, καθώς και στις παραδοσιακές καλλιέργειες και συνταγές.
Πριν από λίγο καιρό το ΕΠΠΟΧΙ είχε προτείνει μια τουριστική καμπάνια με βάση την πλέον παραδοσιακή καλλιέργεια και γεύση του νησιού μας, που είναι τα κουκιά. Ένα σύγχρονο διαφημιστικό σποτ με μήνυμα δυνατό, που να προωθεί τη Χίο μέσα από αυτό το ιδιαίτερου χαρακτήρα όσπριο, που μας χαρακτηρίζει. Δείτε εδώ.
Ελπίζουμε ότι σε λίγο καιρό θα έχουμε έτοιμο αυτό το σποτ, πάνω σε μια δική μας ιδέα, προσφορά στο νησί ως δική μας παραγωγή, σε συνεργασία και με τον Φορέα Τουρισμού.
Αν θέλετε να συμβάλλετε με ιδέες, εθελοντική βοήθεια ή με τον οβολό σας στην δημιουργία αυτού του κινηματογραφικού σποτ για τη Χίο αλλά και των επόμενων που θα φτιάξουμε στη συνέχεια σχετικά με άλλα προϊόντα και άλλες ιδιαιτερότητες του νησιού μας, παρακαλούμε επικοινωνήστε ινμποξ ή στο μεηλ eppoxi.chiou@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.