Σε τροχιά νέας εμπλοκής φέρνουν την επιχειρούμενη αξιοποίηση του αεροδρομίου «Όμηρους» νέα δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου. Η ξεκάθαρη μέχρι πρότινος θέση του Υπουργείου Υποδομών ότι ο αερολιμένας Χίου δεν παραχωρείται για ιδιωτική εκμετάλλευση νοθεύεται εκ νέου, εφόσον αποδειχθούν βάσιμες οι πληροφορίες από ρεπορτάζ της «Καθημερινής», σύμφωνα με το οποίο το επιτυχημένο πείραμα παραχώρησης των πρώτων 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport – Greece εξετάζεται τώρα να επεκταθεί και για τα υπόλοιπα 23 κρατικά αεροδρόμια ακόμα και με κίνηση κάτω των 100.000 επιβατών!
«Η αλματώδης ανάπτυξη του τουρισμού και των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα έχει», σύμφωνα με την «Καθημερινή», «αρχίσει να δοκιμάζει υποδομές και να φέρνει κοντύτερα τα σχέδια αξιοποίησης κάποιων εκ των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που είχαν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και βρίσκονται πλέον στο υπερταμείο. Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ τότε είχαν διαπιστώσει πως δεν υπήρχε σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον για όλα. Αποφασίστηκε λοιπόν τότε να ξεκινήσει η διαδικασία με δύο ομάδες, 7+7 αεροδρομίων, και να εξαχθούν ασφαλέστερα συμπεράσματα για το μοντέλο, που τελικά αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο.
Εν τω μεταξύ, όμως, αξιολογήθηκαν από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), γνωστότερης ως υπερταμείο, και οι προοπτικές αξιοποίησης των άλλων 23 αεροδρομίων. Τη διαχείριση των τελευταίων έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά το δικαίωμα παραχώρησής τους πέρασε στην ΕΕΣΥΠ, η οποία ετοιμάζεται να διερευνήσει το σχετικό ενδεχόμενο για αναπτυξιακούς κυρίως λόγους, ώστε να αναλάβουν οι παραχωρησιούχοι τη χρηματοδότηση και υλοποίηση νευραλγικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό όπως και για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.»
Στην πρώτη κατηγορία
Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη κατηγοριοποιηθεί με βάση την επιβατική τους κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον σε τρεις ομάδες ή clusters. Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως και αυτά βρίσκονται στην Κάρπαθο, στη Χίο, στην Καλαμάτα, στην Αλεξανδρούπολη και στον Άραξο.
Θα ξεκαθαρίσει ο Σπίρτζης;
Στη Χίο ήδη τελούμε εν αναμονή της επίσκεψης του υπουργού Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη, αν τελικά επιβεβαιωθεί, για τις προσυνεδριακές διαδικασίες του Αναπτυξιακού Συνεδρίου στο Βόρειο Αιγαίο.
Από την επικείμενη επίσκεψη Σπίρτζη αναμένονταν το κυβερνητικό σήμα για την διάθεση να προχωρήσουν οι διαδικασίες χρηματοδότησης του αερολιμένα «Όμηρος», εφόσον διακρίνεται ότι, έστω με τον αργό ρυθμό της διοίκησης, κάποια βήματα προς την κατεύθυνση ολοκλήρωσης των μελετών γίνονται. Μια νέα, αβέβαιη για την έκβαση της συζήτηση, για το αν στο μέλλον υπάρχει πιθανότητα παραχώρησης, θα παγώσει και πάλι τις διαδικασίες, άγνωστο για πόσο.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.