Η πρόσφατη παρουσία του Δήμου Χίου και του Φορέα Τουρισμού στη Βουλγαρία επιβεβαίωσε το αυξανόμενο ενδιαφέρον για το νησί ως τουριστικό προορισμό και άνοιξε νέους δρόμους συνεργασίας με τις αγορές των Βαλκανίων. Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Γιώργος Χριστάκης, και ο Αντιπρόεδρος του Φορέα Τουρισμού, Γιώργος Πάσσας, έκαναν έναν απολογισμό της αποστολής τους, υπογραμμίζοντας τόσο τις θετικές επαφές όσο και τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Χίου.
Εντυπωσιακή επισκεψιμότητα και ισχυρό ενδιαφέρον για το νησί
Ο Γιώργος Χριστάκης αναφέρθηκε στη μεγάλη προσέλευση επισκεπτών στο περίπτερο της Χίου κατά τη διάρκεια της έκθεσης, σημειώνοντας πως το ενδιαφέρον για το νησί ξεπέρασε τις προσδοκίες. «Το περίπτερο της Χίου είχε καθημερινά πάρα πολύ κόσμο, σε σημείο που το προωθητικό υλικό εξαντλήθηκε», τόνισε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία των γαστρονομικών προϊόντων του νησιού, όπως η μαστίχα και τα τοπικά εσπεριδοειδή, που κέρδισαν τις εντυπώσεις των επισκεπτών.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 110 επαφές με τουριστικά γραφεία και ταξιδιωτικά πρακτορεία, τόσο από τη Βουλγαρία όσο και από άλλες βαλκανικές χώρες, όπως η Σερβία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για τις παραλίες του νησιού, τον εναλλακτικό τουρισμό και τον ιαματικό τουρισμό, τομείς στους οποίους η Χίος μπορεί να επενδύσει περαιτέρω.
Νέες συνεργασίες και μελλοντικές προοπτικές
Ο Γιώργος Πάσσας, από την πλευρά του, τόνισε πως η αγορά της Βουλγαρίας, αλλά και γενικότερα οι τουριστικές αγορές των Βαλκανίων, παρουσιάζουν μεγάλο δυναμικό για τη Χίο. «Η περίπτωση της Χίου στη Βουλγαρία είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς δεν υπήρχε άλλο νησί του Αιγαίου στην έκθεση, πλην της Κέρκυρας», ανέφερε, επισημαίνοντας πως το νησί πρέπει να ενισχύσει την προβολή του στις βαλκανικές χώρες.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της προσβασιμότητας, καθώς οι επισκέπτες εξέφρασαν προβληματισμούς για το πώς μπορούν να φτάσουν στη Χίο. «Το ζήτημα των απευθείας πτήσεων και των ακτοπλοϊκών συνδέσεων είναι καίριο. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε τη συνδεσιμότητα», δήλωσε ο κ. Πάσσας, προσθέτοντας πως ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με φορείς και τουριστικούς πράκτορες για πιθανές λύσεις.
Η σημασία της γαστρονομίας ως εργαλείο τουριστικής προβολής
Ένας τομέας που αναδείχθηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της παρουσίας της Χίου στη Βουλγαρία ήταν η γαστρονομία. Η Χιώτικη μαστίχα, τα τοπικά τυριά, το μανταρίνι και τα κρασιά του νησιού προκάλεσαν ενθουσιασμό, ενισχύοντας την εικόνα της Χίου ως γαστρονομικού προορισμού. Μάλιστα, έγινε ειδική παρουσίαση γαστρονομίας, την οποία παρακολούθησαν τόσο επαγγελματίες του τουρισμού όσο και επισκέπτες της έκθεσης.
Συνέχεια των επαφών και μελλοντικά βήματα
Και οι δυο τους υπογράμμισαν πως οι επαφές που έγιναν στη Βουλγαρία δεν θα μείνουν απλά σε επίπεδο συζητήσεων, αλλά θα ακολουθήσουν στοχευμένες δράσεις. «Ξεκινάμε άμεσα την αξιοποίηση των επαφών μας, με διαδικτυακές συναντήσεις και συνεργασίες με τουριστικούς πράκτορες», ανέφερε ο Γιώργος Χριστάκης, τονίζοντας πως στόχος είναι να καταστεί η Χίος σταθερός προορισμός για τους Βαλκάνιους επισκέπτες.
Αξίζει να σημειωθεί πως εκτός από τη Βουλγαρία, έγιναν επαφές και με εκπροσώπους από τη Σερβία, με την προοπτική στοχευμένων δράσεων προβολής του νησιού στη συγκεκριμένη χώρα. Επιπλέον, οι επαφές με ελληνικούς δήμους, όπως των Σερρών, ανοίγουν τον δρόμο για εκπαιδευτικά και τουριστικά προγράμματα, ενώ προγραμματίζεται και συνεργασία με βουλγαρική τηλεοπτική εκπομπή που προβάλλεται μέσω του BBC.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.