Η 25η Ιουνίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα για τον Ναυτικό!
Καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) το 2010 με σκοπό να υπενθυμίζει σε όλη την κοινωνία και ειδικά στο ναυτιλιακό κόσμο πως οι ναυτικοί μας αποτελούν το πιο ζωντανό κύτταρο της ναυτιλίας.
Σκοπός της Παγκόσμιας Ημέρας για τον Ναυτικό είναι η αναγνώριση της συνεισφοράς των ναυτικών παγκοσμίως στο διεθνές εμπόριο, στην παγκόσμια οικονομία αλλά και στην κοινωνία των πολιτών.
Ο Ναυτικός είναι ένα σώμα και είναι κι αυτό όπως το δικό σας, δεν είναι σούπερμαν αλλά μπορεί σε ένα ταξίδι και σε διάστημα λίγο ημερών να περάσει από τρείς κλιματικές συνθήκες (Χειμώνα – Τροπικό – Καλοκαίρι) και μπορείτε να καταλάβετε τις επιπτώσεις που έχει αυτό στον οργανισμό του, με τα πλοία όλων των κατηγοριών μεταφέρουνε φορτία που πολλές φορές είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία τους, κι όμως αυτό το επάγγελμα δεν ανήκει στα βαριά και ανθυγιεινά!!, γιατί δεν «βόλευε» κανέναν (Εφοπλιστές – Κυβερνήσεις), αλλά και φυσικά μεγάλη ευθύνη για όλα τα εις βάρος των Ναυτικών φέρει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία(ΠΝΟ) που ποτέ δεν πάλεψε για τα συμφέροντα του Ναυτικού και παραμένει υπό την ομηρεία των Εφοπλιστών.
Η Ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων ζωτικής σημασίας ιατρικών προμηθειών, τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών που είναι κρίσιμα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και της παγκόσμιας κρίσης που όλοι βιώνουμε.
Η κινητήριος δύναμη της ναυτιλίας, οι άνθρωποί της, καλούνται αυτή τη στιγμή να αντιμετωπίσουν κάτω από αντίξοες συνθήκες μία απίστευτη πρόκληση, μιας και μετά την πανδημία όπου οι χιλιάδες Ναυτικοί παγκοσμίως ταξίδευαν ανά τον κόσμο μεταφέροντας όλα τα αγαθά, ευρισκόμενοι κάτω από δυσμενή θέση λόγω του ότι δεν μπορούσαν να ξεμπαρκάρουν, υπερβαίνοντας κατά πολύ τα όρια αντοχής-υπομονής και επιμονής, τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι εκτός των άλλων και με τα χτυπήματα των Χούθι της Υεμένης, ως αντίποινα των σφαγών που γίνονται στα παλαιστινιακά εδάφη από τον αιμοσταγή πρόεδρο του Ισραήλ, όπου ήδη έχουν χάσει την ζωή τους τέσσερις Ναυτικοί και πολλοί άλλοι έχουν τραυματιστεί.
Η ασφάλεια και η προστασία της ζωής των Ναυτεργατών, αποτελούν κόστος για τους εφοπλιστές, με αποτέλεσμα να τη θέτουν σε διαρκή κίνδυνο, ιδιαίτερα σε εμπόλεμες περιοχές, που για το εφοπλιστικό κεφάλαιο αποτελούν πρόσφορο έδαφος, για να υπερδιπλασιάζουν τα κέρδη τους.
Απαιτούμε, τώρα να χαρακτηριστούν εμπόλεμες ζώνες, οι θαλάσσιες περιοχές σε Μαύρη θάλασσα, Λωρίδα της Γάζας, Ερυθρά Θάλασσα, Περσικό κόλπο. Με ευθύνη των εφοπλιστικών εταιρειών, της κυβέρνησης, του υπουργείου ναυτιλίας, να ενημερώνονται έγκαιρα οι ναυτεργάτες των πλοίων που προσεγγίζουν εμπόλεμες ζώνες. Να διασφαλίζεται ο ασφαλής επαναπατρισμός των ναυτεργατών ανεξάρτητα της χρονικής διάρκειας της σύμβασης που έχουν υπογράψει και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των εξόδων τους.
Μπορεί σε πολλούς που δεν γνωρίζουν επακριβώς το ναυτικό επάγγελμα να τους φανούν περίεργα τα γραφόμενά μας και ίσως να γινόμαστε «γραφικοί», αλλά για πέστε μου ξέρετε πολλά επαγγέλματα που ο εργαζόμενος βρίσκεται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο στον τόπο της εργασίας του, ότι δεν υπάρχει στάνταρ 8ωρο εργασίας, Σαββατοκύριακα και αργίες;
Μήπως γνωρίζετε ότι οι ναυτικοί κατά 99% από την ημέρα που θα μπουν στο πλοίο μέχρι να απολυθούν βλέπουν μόνο ουρανό και θάλασσα!!, Ξέρετε ότι αν και έχουν μειωθεί κατά πολύ οι Έλληνες ναυτικοί στα πλοία εξακολουθεί η ελληνική ναυτιλία να έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην ελληνική οικονομία; και φυσικά σε τοπικό επίπεδο ήταν και είναι ο μεγαλύτερος αιμοδότης της Χιώτικης οικονομίας;
Μπορείτε να σκεφτείτε τι θα γινόταν στην παγκόσμια οικονομία αν σταματούσε για μερικές ημέρες να γυρίζει η προπέλα; Γιατί όπως αναφέρουμε στην αρχή της επιστολής μας, η μεταφορά των αγαθών παγκοσμίως με τα εμπορικά πλοία φθάνει το ποσοστό του 90% στην μεταφορά του παγκοσμίου εμπορίου!
Και η εύκολη απάντηση…… Μα πληρώνετε καλά ο ναυτικός, βγάζει λεφτά!!, Εσύ καλέ μου φίλε που έχεις αυτή την άποψη σκέψου ότι ο ναυτικός από την ημέρα που θα απολυθεί από το πλοίο(στο 6μηνο) σταματάει να πληρώνεται και για όσο διάστημα παραμείνει ξέμπαρκος δεν υπάρχει κανένα έσοδο, μόνο έξοδα, και σε ρωτώ γιατί δεν πήγες να γίνεις και εσύ ναυτικός, παρά έβαλες «λυτούς και δεμένους» να γίνεις δημόσιος υπάλληλος και στεριανός;
Δυστυχώς τον εν ενεργεία και απόμαχο ναυτικό τον θυμούνται όλοι και ειδικά οι προύχοντες μόνο όταν υπάρχει καμιά εκδήλωση για τους ναυτικούς, οπότε και βγάζουν λόγους «πλημμυρισμένους» από αγάπη και λατρεία για τους ναυτικούς αλλά αυτό κρατάει μόνο όσο διαρκεί η εκδήλωση, μετά…. Άστο να πάει άστο!!
25η Ιουνίου, η Παγκόσμια ημέρα του Ναυτικού, Ε! και; άλλη μια μέρα όπως όλες οι άλλες!!
Σε όλους τους Ναυτικούς μας ευχόμαστε από καρδιάς, καλά ταξίδια με καλές ειδήσεις και ασφαλή επάνοδο, και πρέπει να ξέρετε ότι το Δ.Σ της ΠΕΣ ΝΑΤ Χίου είναι πάντα κοντά σας και θα είναι η φωνή στα προβλήματά σας.
Ο Άγιος Νικόλας πάντα στην πλώρη σας!!
Με εκτίμηση και σεβασμό
Δ.Σ ΠΕΣ ΝΑΤ ΧΙΟΥ
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.