Έως το Μάρτιο του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί αυτή η φάση των εργασιών ανάπτυξης του αλιευτικού καταφυγίου της Λαγκάδας με τη δημιουργίας της τουριστικής Μαρίνας που θα έχει δυνατότητα φιλοξενίας 50 σκαφών. Το έργο συνδυάζεται παράλληλα και με την κατασκευή της υποδομής που θα στηρίζει την παραθαλάσσια ζώνη και θα την προστατεύει από τις γνωστές καθιζήσεις και πλημμύρες που δημιουργούν σημαντικά προβλήματα κυρίως στην βορειοανατολική χερσαία ζώνη της προκυμαίας.
«Οι εργασίες πάνε πολύ καλά, έχει απορροφηθεί ένα μεγάλο ποσοστό των πιστώσεων περίπου 60% των πιστώσεων, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά της εταιρείας Ζενιώδη – Πικούνη», δηλώνει ο πρόεδρος της κοινότητας Στέφανος Τσίγκος.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι λίγο μεγαλύτερος από 1 εκ. ευρώ
Ήδη έχουν τοποθετηθεί σε βάθος 15 μ. στο θαλάσσιο χώρο οι δύο σειρές κολώνες, οι οποίες διαπερνούν τον αμμώδη πυθμένα και στηρίζονται σε σταθερά και συμπαγή πετρώματα. Αυτές θα συνδεθούν με άλλη μια σειρά κολώνες οι οποίες θα κατασκευαστούν στην ξηρά και θα συγκρατούν τα εδάφη από τις καθιζήσεις. Ο θαλάσσιος χώρος δεν θα μειωθεί καθόλου, αφού η επέκταση του πεζοδρομίου θα γίνει εναέρια και θα στηρίζεται στο υπάρχουν κρηπίδωμα και στις επιθαλάσσιες κολώνες.
«Είναι σημαντικό ότι δεν θα μπαζωθεί καθόλου η θάλασσα, θα είναι όπως και τώρα, αλλά κάτω από το νέο παραδοσιακό πεζόδρομο», υπογραμμίζει. Ταυτόχρονα προχωράνε και οι εργασίες εκβάθυνσης του της θαλάσσιας λιμενικής ζώνης.
Οι εθνικοί πόροι
Η κατασκευάστρια εταιρεία έχει διαβεβαιώσει την κοινότητα ότι έως το Μάιο θα έχει απορροφηθεί σχεδόν το 70% του έργου που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 213-2020. Ο Στ. τσίγκος πιστεύει ότι το κράτος έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει το υπόλοιπο 30% που υποχρεωτικά πρέπει να διατεθεί από Εθνικούς πόρους.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.