Βρίσκεσαι στο κέντρο της πόλης. Κατευθύνεσαι στην αφετηρία των αστικών λεωφορείων. Ο φωτεινός πίνακας σε ενημερώνει ότι το λεωφορείο σου θα αναχωρήσει σε πέντε λεπτά. Αγοράζεις το εισιτήριο σου από τους ηλεκτρονικούς αυτόματους πωλητές και περιμένεις.
Δεν είναι φανταστική ιστορία, είναι η ολοκλήρωση του έργου που θα ξεκινήσει στα Αστικά ΚΤΕΛ και θα ολοκληρωθεί με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, σε 8 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Το ύψος της χρηματοδότησης ανέρχεται στις 774.050 ευρώ, έχει ήδη προκηρυχθεί, κατατίθενται μέχρι τις 24/11 οι προσφορές κι αμέσως μετά αναμένεται να οριστεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει την εκτέλεση του. Σε αυτό περιλαμβάνονται «η προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία τηλεματικού συστήματος διαχείρισης των οχημάτων του Αστικού ΚΤΕΛ, καθώς επίσης και των απαραίτητων υποδομών για την εξυπηρέτηση και τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού σε σχέση με την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων».
Σε κεντρικά σημεία τα οποία θα υποδειχθούν από τον ανάδοχο του έργου αλλά με βάση τα δεδομένα του αστικού ΚΤΕΛ θα τοποθετηθούν οι ηλεκτρονικές ενημερωτικές επιγραφές, προκειμένου το επιβατικό κοινό να γνωρίζει την ώρα άφιξης των λεωφορείων της γραμμής ενώ παράλληλα θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει από μηχάνημα ο εισιτήριο του. «Θεωρούμε ότι θα αυξηθεί και η επιβατική κίνηση από την ολοκλήρωση αυτού του έργου. Διευκολύνεται τα μέγιστα ο επιβάτης με την παροχή αυτών των υπηρεσιών. Θεωρούμε ότι τέτοια συστήματα πρέπει νa μπουν σε κεντρικά σημεία όπως στον Καρφά, στο Νοσοκομείο, στο Τάγμα κ.λπ. Θα υπάρξει συνεννόηση με όποιον αναλάβει το έργο και θα προχωρήσουμε. Παράλληλα θα διευκολυνθούμε κι εμείς αφού θα έχουμε στατιστικά στοιχεία αλλά και τη γνώση για το που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το κάθε λεωφορείο μας.» δήλωσε στον «π» ο Πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Στ. Κλούβας.
Γνωρίζοντας ότι ζητούμενο για το επιβατικό κοινό είναι και η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων ο κ. Κλούβας και το αστικό ΚΤΕΛ προσανατολίστηκε στην εκμετάλλευση ενός ακόμη προγράμματος, του «Βιώσιμες Πόλεις-Μαθιός Καρλαύτης», το οποίο επί της ουσίας αποτελεί τη συνέχεια του ΣΥΝ- ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση υλοποίησης συγκοινωνιακού έργου σε δημοτικό ή διαδημοτικό επίπεδο, εφόσον υπάρχουν μελέτες και προγραμματικές συμφωνίες.
Στο αστικό ΚΤΕΛ έχουν πλέον αντιληφθεί ότι αν παραμείνουν κρατικοδίαιτοι περιμένοντας τα χρήματα από τη μεταφορά των μαθητών θα είναι σαν να εκτελούν απευθείας δρομολόγιο προς το λουκέτο.
Από τα 19 λεωφορεία του στόλου τους ιδιόκτητα είναι τα 14 και 5 τα εταιρικά. Μαζί με τις δικές τους οικογένειες πρέπει να αντεπεξέλθουν και στις ανάγκες των 7 υπαλλήλων που απασχολούν, οπότε ο μόνος δρόμος για το αστικό ΚΤΕΛ πλέον συνειδητά είναι ο εκσυγχρονισμός κι αυτόν φαίνεται ότι έχουν χαράξει.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.