Σε ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για τη νέα δημοτική αρχή εξελίσσεται η μελέτη ανάπλασης της παραλιακής του Βροντάδου, από το τάγμα του Δεσπότη μέχρι και το Πετροκάραβο. Το έργο της ανάπλασης αναμένεται να αλλάξει σημαντικά τον κυκλοφοριακό χάρτη του αστικού ιστού και να δημιουργήσει ένα οργανωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων από τον Βροντάδο μέχρι τον Καρφά που από την μελετητική ομάδα χαρακτηρίζεται ως πρότυπο για το Βόρειο Αιγαίο.
Για πρώτη φορά, μετά το 2007 όταν προήλθε η αρχική σκέψη για δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων στη Χίο, ο μελετητής Ν. Τράκος παρουσίασε στα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου του Βροντάδου την τελική μελέτη ανάπλασης που ουσιαστικά αλλάζει όλα όσα είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Χίου – Καρδαμύλων.
Σύμφωνα με τον μελετητή η παραλιακή ζώνη από το Τάγμα μέχρι το Πετροκάραβο θα πρέπει να καταστεί χώρος ασφαλούς διέλευσης για πεζούς και ποδηλάτες. Προς αυτή την κατεύθυνση πρώτο μέλημα είναι η δημιουργία κυκλικών κόμβων, δύο μεγάλων με εσωτερική ακτίνα 6 μέτρων κι ακόμα τριών μικρότερων με εσωτερική ακτίνα 4,5μ..
Στόχος όπως ανέφερε ο κ. Τράκος είναι αφενός η μείωση της ταχύτητας των οχημάτων που δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν τα 50 χιλιόμετρα την ώρα, αφετέρου η εύκολη διέλευση των βαρέου τύπου οχημάτων κάτι που θα διασφαλίζεται από την υπερβατικότητα των κόμβων, που δεν θα είναι υπερυψωμένοι αλλά στο ίδιο επίπεδο με το οδόστρωμα.
Στα πλαίσια της παρουσίασης ο κ. Τράκος κατέληξε σε μία σημαντική διαπίστωση που αφορά στις υπάρχουσες νησίδες. Όπως είπε οι συγκεκριμένες μετά την ανάπλαση δεν θα είναι λειτουργικές κι έτσι θα πρέπει να αντικατασταθούν με πραγματικές νησίδες πλάτους 1,5 μ εντός των οποίων θα φυτευτούν φυτά.
Το ουσιαστικότερο στοιχείο της μελέτης, το οποίο εν τέλει θα αλλάξει τη σημερινή εικόνα της παραλιακής του Βροντάδου, αφορά στη δημιουργία νησίδων ποδηλατοδρόμων και πεζοπορίας από το Τάγμα μέχρι το Γούβι.
Η μελέτη προβλέπει το στένεμα του δρόμου σε 3,5μ και 3,75 μ ανά λωρίδα κυκλοφορίας ώστε να δημιουργηθεί ωφέλιμος χώρος. Από τον χώρο που θα εξοικονομηθεί θα δημιουργηθεί πεζοδρόμιο ελάχιστου πλάτους 2 μέτρων και ποδηλατόδρομος 1,5 μέτρων που θα διαχωρίζονται από το οδόστρωμα με την κατασκευή σφαιρών στο κράσπεδο.
Παράλληλα σε ορισμένα σημεία του οδοστρώματος προβλέπεται λωρίδα βραδυπορίας και στάθμευσης ενώ σε άλλα υπερυψωμένη γέφυρα, παράλληλα με την παραλία ύψους 2 μέτρων που εκτός των άλλων θα διασφαλίζει με ράμπες την πρόσβαση ΑΜΕΑ στη θάλασσα.
Εξίσου σημαντική παρέμβαση προβλέπεται στην περιοχή των τριών Μύλων του Βροντάδου. Σύμφωνα με τη μελέτη τα οχήματα με κατεύθυνση από την πόλη στον Βροντάδο θα διέρχονται πίσω από την καφετέρια «Ζέφυρος» ενώ μπροστά από την καφετέρια θα μονοδρομηθεί η κυκλοφορία με κατεύθυνση την πόλη.
Το κόστος και η χρηματοδότηση
Αναφερόμενος στο κόστος του έργο ο κ. Τράκος το κοστολόγησε στα 4,5 εκ. ευρώ ενώ σχετικά με την χρηματοδότησή του σημείωσε ότι είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που μπορεί να ενταχθεί μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον – Αειφόρος Ανάπτυξη» στη νέα προγραμματική περίοδο 2014- 2020.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.