Μία μοναδική ευκαιρία, ώστε η Χίος να μπει δυνατά στο κομμάτι του ελλιμενισμού πολυτελών σκαφών και θαλαμηγών, έχει για πρώτη φορά μετά από χρόνια προσπαθειών η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου.
Η απέναντι μαρίνα στον Τσεσμέ, μπορεί αν είναι υπερσύγχρονη να έχει αξιοζήλευτες υποδομές ευρωπαϊκών κ.λπ προδιαγραφών αλλά το υψηλό κόστος παραμονής ενός σκάφους σε αυτήν αναγκάζει τους ιδιοκτήτες να χαράσσουν ρότα προς άλλες κατευθύνσεις.
Οι φετινές πληρότητες που σημείωσε το λιμάνι της Χίου κατά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, που για ημέρες ολόκληρες παρέμενε «κολλημένη» στο 100%, αποτέλεσε την καλύτερη διαφήμιση, με αποτέλεσμα δεκάδες ιδιοκτήτες, που μέχρι στιγμής ελλιμένιζαν τα σκάφη τους στη μαρίνα του γειτονικού Τσεσμέ, να ζητούν πλέον το μόνιμο ελλιμενισμό τους στο λιμάνι της Χίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ και η αξιοποίηση
Σημαντική εξέλιξη, για τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου αποτελεί και το γεγονός ότι η προθεσμία που είχε δώσει το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου ιδιώτες να καταθέσουν προσφορές για τη νότια πλευρά του λιμένα και τη μαρίνα του Καστέλλου, παρήλθε εδώ και 3 περίπου μήνες, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από κάποια εταιρία.
«Πρόκειται για μία εξέλιξη που μας λύνει τα χέρια κι έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε τον δικό μας σχεδιασμό, χωρίς την πίεση και τον φόβο ότι το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να ακυρώσει τις όποιες κινήσεις προγραμματίσουμε προς την κατεύθυνση της περαιτέρω αξιοποίησης του λιμένα», σημείωσε ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μ. Μπελέγρης.
Σημαντικά έσοδα
Σε ότι αφορά στο κομμάτι του ελλιμενισμού των πολυτελών σκαφών ο κ. Μπελέγρης ανέφερε στον «π» ότι μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί 10 θέσεις κυρίως στο νότιο τμήμα κι εκκρεμούν ακόμα 15 αιτήσεις ιδιωτών.
«Ουσιαστικά πρόκειται για αιτήματα ιδιοκτητών σκαφών που θέλουν να αγοράσουν μόνιμες θέσεις ελλιμενισμού για την χειμερινή περίοδο, με δεδομένο ότι το κοστολόγιο του λιμένα της Χίου είναι πολύ πιο φθηνό από αυτό του Τσεσμέ. Υπάρχει ένας προβληματισμός λόγω του ότι το λιμάνι είναι ανοιχτό δεν μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως εξαιτίας των άσχημων καιρικών συνθηκών του χειμώνα, όμως κάνουμε κινήσεις για να αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα», εξήγησε ο κ. Μπελέγρης.
Κάνοντας μάλιστα έναν πρόχειρο υπολογισμό για τα έσοδα που θα αποφέρει το κάθε σκάφος στο Λιμενικό Ταμείο ο ίδιος τόνισε ότι κοστολογεί την μόνιμη παραμονή του κάθε σκάφους από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Ιούνιο από 7 έως 12.000 ευρώ.
Δημιουργούν νέες θέσεις
Αποφασισμένη να μην αφήσει την ευκαιρία να πάει χαμένη, η διοίκηση του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου προγραμματίζει την επένδυση κυρίως σε επίπεδο εγκαταστάσεων, είτε με τη δημιουργία μόνιμων αγκυροβολίων είτε μέσω της χρήσης πλωτών προβλητών. Σε κάθε περίπτωση όπως ανέφερε ο κ. Μπελέγρης ο συγκεκριμένος σχεδιασμός θα απασχολήσει σύντομα τη Λιμενική Επιτροπή, η οποία θα κληθεί να λάβει και τις τελικές αποφάσεις.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.