Σε μία περίοδο που οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με πλήθος προσφορών και εκπτώσεων, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας αναλαμβάνουν να ενημερώσουν το κοινό σχετικά με ασφαλείς και συμφέρουσες αγορές ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday. Στο πλαίσιο αυτό, εκδόθηκε δελτίο Τύπου που περιγράφει βασικές κατευθυντήριες γραμμές για την προστασία των καταναλωτών από απάτες και υπερβολική κατανάλωση.
Όπως επισημαίνεται, η έντονη διαφημιστική προβολή των μεγάλων εκπτώσεων δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτική της πραγματικότητας. Οι καταναλωτές προτρέπονται να ελέγχουν προσεκτικά τις τιμές προϊόντων, συγκρίνοντάς τις όχι μόνο κατά την εκπτωτική περίοδο αλλά και προηγουμένως, μέσω διαδικτυακών εργαλείων παρακολούθησης τιμών.
Οι χαμηλές τιμές δεν θα πρέπει να αποτελούν το μοναδικό κριτήριο επιλογής καταστημάτων. Η καλή φήμη και η μακρόχρονη παρουσία ενός καταστήματος στην αγορά συνιστούν βασικά χαρακτηριστικά αξιοπιστίας. Συστήνεται αποφυγή συναλλαγών με διαδικτυακά καταστήματα που δεν διαθέτουν φυσική έδρα, πλήρη στοιχεία επικοινωνίας ή καταχώριση στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο.
Η περίοδος της Black Friday αποτελεί πρόσφορο έδαφος για επιτήδειους που επιχειρούν να εξαπατήσουν καταναλωτές. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή τονίζει την ανάγκη πραγματοποίησης αγορών μόνο από ασφαλείς ιστοσελίδες με πιστοποιητικό SSL (https) και προειδοποιεί για τους κινδύνους σύνδεσης σε δημόσια δίκτυα Wi-Fi. Επίσης, οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να αποφεύγουν την αποθήκευση ευαίσθητων δεδομένων σε μη έμπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Μία σημαντική παγίδα αφορά τη διαφορά μεταξύ της διαφημιζόμενης τιμής και της τελικής αξίας των προϊόντων, λόγω προσθήκης εξόδων αποστολής, αντικαταβολής ή ασφάλισης. Ο έλεγχος του "καλαθιού" πριν την ολοκλήρωση της αγοράς είναι κρίσιμος για την αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων.
Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με email που υπόσχονται υπερβολικά ελκυστικές προσφορές. Η αποφυγή κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους και η προσοχή σε ανεπιθύμητες εμπορικές επικοινωνίες αποτελούν βασικά μέτρα προστασίας.
Τέλος, η Αρχή υπογραμμίζει την ανάγκη σωστού προγραμματισμού και αυτοσυγκράτησης στις αγορές, ώστε οι καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στις πραγματικές τους ανάγκες και να αποφεύγουν την υπερβολική κατανάλωση.
Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», μέσα από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, επιδιώκει να ενημερώσει και να προστατεύσει το καταναλωτικό κοινό, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στις αγοραστικές συναλλαγές και στηρίζοντας την υγιή λειτουργία της αγοράς.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.