«Δεμένη» και ελεγμένη από νομικούς συμβούλους του αεροπορικού χώρου δείχνει η Προγραμματική Σύμβαση των Δήμων Χίου και Σάμου για την εκτέλεση ναυλωμένου αεροπορικού έργου, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Χίο και τη Σάμο με εισιτήριο που δεν θα ξεπερνά τα 60 ευρώ.
Υπό τον φόβο της προσφυγής άλλων εταιριών που εκτελούν δρομολόγια στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι νομικές υπηρεσίες των δυο φορέων εξέτασαν προσεκτικά τις πιθανές αντιδράσεις που ενδεχόμενα θα προκύψουν και διαμόρφωσαν την Προγραμματική με τρόπο που πιστεύουν ότι τελικά θα εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Το μόνο δεδομένο που αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να αξιολογηθεί είναι η αποφασιστικότητα με την οποία οι δύο Δήμοι προσεγγίζουν το πρόβλημα των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων που δείχνουν να ανεβαίνουν σε βαθμό υπερβολικό, θέλοντας να στείλουν μήνυμα στις αεροπορικές εταιρίες ότι η οικονομική τους επιβίωση δεν σημαίνει άνευ όρων παράδοση των νησιωτών στις ανεξέλεγκτες οικονομικές τους απαιτήσεις.
Η Προγραμματική
Η Προγραμματική Σύμβαση περιγράφει λεπτομερώς τα χαρακτηριστικά που θα έχει το δρομολόγιο, βάση του διαγωνισμού για τη μίσθωση αεροπορικού έργου. «Οι Δήμοι Χίου και Σάμου αναλαμβάνουν την υποχρέωση να προκηρύξουν κοινό μειοδοτικό διαγωνισμό με σφραγισμένες προσφορές και με κριτήριο κατακύρωσης την συμφερότερη προσφορά, η οποία θα προκύπτει από τη χαμηλότερη συνολική τιμή ανά πτήση με σκοπό να προκύψει ιδιωτική εταιρεία αερομεταφορών στην οποία θα ανατεθεί η εκτέλεση έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων για τη γραμμή Αθήνα – Χίος – Σάμος – Αθήνα ή αντίστροφα. Οι πτήσεις αυτές θα είναι δύο ημερησίως, μία πρωινή και μία απογευματινή και η τιμή κάθε εισιτηρίου δε θα μπορεί να υπερβαίνει τα 60,00 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ και των φόρων αεροδρομίου».
Πτήσεις charters
Όπως συγκεκριμένα περιγράφεται, οι πτήσεις δεν αφορούν σε ελεύθερα δρομολόγια αλλά σε πτήσεις charters- «ναυλωμένες» από τους δυο Δήμους. Αυτό συμβαίνει προκειμένου να αποφευχθεί κάθε σύγκριση με τα ελεύθερα τακτικά δρομολόγια που εκτελούν άλλες αεροπορικές εταιρίες. Ουσιαστικά δηλαδή πρόκειται για μίσθωση πτήσεων και θέσεων από τους δυο Δήμους, προκειμένου να προσφέρουν υπηρεσίες στους δημότες τους.
Για 6 μήνες
Η Προγραμματική Σύμβαση αναφέρει ότι το συγκοινωνιακό έργο θα εκτελείται για 6 μήνες, όσο δηλαδή θα διακρέσει και το μισθούμενο πτητικό έργο.
30.000 προϋπολογισμός
Οι δύο Δήμοι θα συνεισφέρουν οικονομικά με 30.000 ευρώ έκαστος για την κάλυψη του κόστους της σύμβασης. Το κόστος της παρούσας σύμβασης εκτιμάται αρχικά στο ποσό των 60.000,00 ευρώ, αλλά οριστικά θα προσδιορισθεί από το αποτέλεσμα του μειοδοτικού διαγωνισμού, από τον οποίο θα προκύψει και η χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου ανά πτήση και επιμερίζεται στον Δήμο Χίου και στον Δήμο Σάμου, ως εξής :
Α. Δήμος Χίου 30.000,00 ευρώ από ίδιους πόρους.
Β. Δήμος Σάμου 30.000,00 ευρώ επίσης από ίδιους πόρους.
Η καταβολή τους θα είναι τμηματική και εφόσον προκύψει ανάγκη κατά τα οριζόμενα στη σύμβαση.
Αεροσκάφος 112 θέσεων
Ιδιαίτεροι όροι περιγράφονται στο τμήμα της σύμβασης που αφορά στον τύπο του αεροσκάφους που καλείται να εξυπηρετήσει τη γραμμή. Συγκεκριμένα έχουν αποκλειστεί τα ελικοφόρα, λόγω των προδιαγραφών, αφήνοντας έτσι περιθώριο σε εταιρίες που διαθέτουν μόνο αεροσκάφη αεριωθούμενα.
Οι μνηστήρες
Με μια πρώτη ματιά μόλις τέσσερις είναι οι εταιρίες που ενδεχόμενα μπορούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, εφόσον όλα εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκ των πραγμάτων η κρητική Sky Express διαθέτει μόνο ελικοφόρα, άρα μάλλον δεν θα συμμετάσχει. Από κει και πέρα, η Astra διατηρεί το δικαίωμα συμμετοχής, όπως εξάλλου και η Olympic Air, η Aegean αλλά και η Cyprus Airways, που όμως αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.