Μία δήλωση του Κεντρικού Λιμενάρχη Χίου Παντελή Βατούση, στάθηκε ικανή στην Ελλάδα του 2023, ώστε να μετατρέψει σε ένα βράδυ ένα ολόκληρο λιμάνι σε ανασφαλές, αναγκάζοντας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να «εγκαταλείψουν» - έστω και προσωρινά- τον κεντρικό λιμένα της Χίου και να στραφούν 45 χιλιόμετρα νοτιότερα προς τη δυτική πύλη της Χίου, τον λιμένα των Μεστών.
Μάλιστα, η ακτοπλοϊκή εταιρεία – όπως είχε αναφέρει και προ ημερών ο «Π»- πέρασε από τις σκέψεις στην πράξη, ενημερώνοντας μέσω SMS το απόγευμα της Τετάρτης 15/3 τους επιβάτες των πλοίων με προορισμό τη Χίο ότι, ο λιμένας προσέγγισης άλλαξε και συνεπώς το πλοίο θα δέσει στα Μεστά.
Η αρχή έγινε το βράδυ της ίδιας ημέρας, με το πλοίο «Διαγόρας» να δένει αντί στον κεντρικό λιμένα, στον λιμένα των Μεστών.
Κοινοποίηση και προς τους αρμόδιους
Παράλληλα η Attica Group, παρότι μέχρι στιγμής κανένας καπετάνιος της δεν έθεσε ζήτημα ασφαλείας αλλά ζητήματα βελτιώσεων, αποφάσισε, στη σκιά των δηλώσεων του κ. Βατούση, να κοινοποιήσει έγγραφο από το Υπουργείο Ναυτιλίας μέχρι το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου, σύμφωνα με το οποίο, από εδώ και στο εξής, όλα τα πλοία της θα δένουν στο λιμάνι των Μεστών, μέχρι να υπάρξει διαβεβαίωση γύρω από τα ζητήματα ασφαλείας.
«Να βουτά τη γλώσσα του στο μυαλό του πριν μιλήσει»
Το θέμα όπως αναμένονταν, απασχόλησε και το Δημοτικό Συμβούλιο Χίου το απόγευμα της Τετάρτης, με τον Δήμαρχο Σταμάτη Κάρμαντζη, να δείχνει «κόκκινη κάρτα» στον Κεντρικό Λιμενάρχη Χίου, σημειώνοντας σε μία αποστροφή του λόγου του ότι: «αυτές οι καταστάσεις δημιουργούνται όταν κάποιος δεν βουτά τη γλώσσα στο μυαλό του πριν μιλήσει».
Παράλληλα ο Δήμαρχος Χίου, αφού έκανε μία ιστορική αναδρομή της μετεξέλιξης του κεντρικού λιμένα Χίου, όσο ήταν πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, έσπευσε να διερωτηθεί γιατί ο κ. Βατούσης, ως κεντρικός λιμενάρχης Χίου, αφού θεωρούσε εδώ και 3 χρόνια το λιμάνι μη ασφαλές, δεν απαγόρευε την είσοδο των πλοίων στο λιμάνι.
«Το θέμα της συμπλήρωσης των προσκρουστήρων δεν είναι θέμα ασφάλειας. Επειδή έγινε και αναφορά για το βάθος. Έχει βυθομετρήσεις επίσημες στα χέρια του; Γιατί αυτές γίνονται από την υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού η οποία δίνει επίσημα βυθομετρικά στοιχεία. Παράλληλα σε τακτά χρονικά διαστήματα αφαιρείται η λυματολάσπη και αφαιρούνται οι φερτές ύλες. Έβαλε λοιπόν δύο ζητήματα, που δεν αφορούν σε θέματα ασφάλειας του κεντρικού λιμένα Χίου», ανέφερε ο Δήμαρχος και συμπλήρωσε:
«Υπάρχουν συνεντεύξεις, υπάρχουν και απαγορεύσεις. Γιατί δεν απαγόρευσε;», προτρέποντας τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών να καλέσει τον Κεντρικό Λιμενάρχη για κατάθεση.
Αναφορικά πάντως με τις κινήσεις της δημοτικής αρχής, ο κ. Κάρμαντζης, έσπευσε να σημειώσει ότι, ο Δήμος Χίου ήδη ζήτησε από το Υπουργείο Ναυτιλίας την αποστολή κλιμακίου ώστε να διαπιστωθεί εάν οι δύο ελλείψεις που αναφέρει ο κ. Βατούσης, συνιστούν μη ασφαλή λιμένα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.