Τα παραδείγματα με τα οποία μπορούμε να εξηγήσουμε τους λόγους για τους οποίους το κράτος έφτασε στο οικονομικό ναδίρ είναι αμέτρητα. Πολλά δε από αυτά είναι και μπροστά στα μάτια μας και δεν χρειάζονται ιδιαίτερη προσπάθεια και ιδιαίτερη έρευνα. Ένα από αυτά τα παραδείγματα, που μάλιστα είχε προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων σε τοπικό επίπεδο, είναι και το ακίνητο που πουλήθηκε προς 1εκ. ευρώ στην Πολεμική Αεροπορία, οικόπεδο πλησίον της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στην εξωφρενική τιμή των 1.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο στις 19 Ιουνίου του 2008.
Κι ενώ το ακίνητο, παρά τις μεγάλες αντιδράσεις και χωρίς να έχει διευκρινιστεί ποτέ, ποιοι, με ποιο τρόπο και κάτω από ποιες συνθήκες εισηγήθηκαν την καταβολή 1εκ. ευρώ για ένα ακίνητο 1 στρέμματος, ανήκει πια στο Δημόσιο, το ελικοδρόμιο για το Super Puma κατασκευάσθηκε σε μέρος της υπάρχουσας πίστας τους αεροδρομίου! Προς τι λοιπόν η αγορά; Προς τι η καταβολή τόσων χρημάτων εάν ο τελικός σκοπός ήταν το ακίνητο να μην χρησιμοποιηθεί συνολικά;
Στα πολλά άλλα που προέκυψαν ξεχωρίζουν δυο ενέργειες που προκαλούν ερωτηματικά.
Πρώτον, για τη διαμόρφωση του χώρου του ελικοδρομίου είχαν προβλεφθεί αρχικά 120.000 ευρώ, που στο τέλος έγιναν 1 εκατομμύριο.
Δεύτερον, το Δημόσιο ουδέποτε είχε ασκήσει έφεση κατά του ορισμού της τιμής απαλλοτρίωσης (1.100 ευρώ/τ.μ.) προκαλώντας ως γνωστόν τετελεσμένο που κινδύνευε να παρασύρει και τις τιμές απαλλοτρίωσης για την επέκταση του αεροδρομίου.
Ωστόσο το Δικαστήριο που όρισε τις τιμές απαλλοτρίωσης αποφάσισε αποζημιώσεις στο 1/3 της τιμής που είχε πωληθεί το ακίνητο του αεροδρομίου στην Πολεμική Αεροπορία! Κι όλα αυτά για οικόπεδα στην ίδια περιοχή, που η πλειοψηφία τους απαλλοτριώθηκε με 360 ευρώ περίπου ανά τετραγωνικό (οικόπεδα επέκτασης) ενώ εκείνο της Πολεμικής Αεροπορίας αγοράσθηκε από τους κουβαρντάδες του ελληνικού Δημοσίου με 1.100 ευρώ το τ.μ. (οικόπεδο ελικοδρομίου).
Περνώντας σήμερα έξω από το εν λόγω ακίνητο μόνο εντύπωση μπορεί να προκαλέσει η εικόνα της πλήρους απαξίωσης της περιουσίας του Δημοσίου. Κανείς δεν αντιλαμβάνεται σε τι τελικά χρησίμευσε αυτή η αγορά του 1εκ. ευρώ για την Πολεμική Αεροπορία από τη στιγμή που ο χώρος δεν χρησιμοποιείται. Κανείς δεν κατάλαβε πως και με ποιο τρόπο το Δημόσιο στραβώθηκε και πλήρωσε ένα σκασμό λεφτά για κάτι που σήμερα παραπαίει...
Ποιος θα αναλάβει πρωτοβουλίες να μάθουμε τι συνέβη; Ποιος θα μας διαφωτίσει για τη μελλοντική χρήση του ακινήτου αυτού;
Αναμένουμε με υπευθυνότητα κάποιον να αναλάβει μια πρωτοβουλία...
Λίγες ώρες μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος από το πρωτοσέλιδο του "π" άμεση υπήρξε η αντίδραση του Βουλευτή Χίου Κ. Τριαντάφυλλου. Σε ερώτησή του προς 3 Υπουργούς, Οικονομικών, Μεταφορών και Άμυνας ο Χιώτης Βουλευτής αναφέρει:
"Η κατασκευή του ελικοδρομίου στο αεροδρόμιο της Χίου για τη χρήση του ελικοπτέρου super puma, το έτος 2009 είχε προκαλέσει το κοινό αίσθημα, για τον τρόπο της υλοποίησης του έργου.
Έναν χρόνο νωρίτερα, σάλο είχε προκαλέσει στην κοινωνία της Χίου ο καθορισμός τιμής μονάδας εξαγοράς του οικοπέδου, για τον σκοπό αυτό, με τιμή, περισσότερα από 1.100 ευρώ, ανά τετραγωνικό μέτρο, παρά τα συγκριτικά οικονομικά στοιχεία της περιοχής και την έκθεση της εκτιμητικής επιτροπής, που ήταν πολύ χαμηλότερα.
Η Υ.Π.Α. σε συνεννόηση με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, είχε ορίσει την προς απαλλοτρίωση έκταση, χωρίς να έχει παρέμβει στον προσδιορισμό της τιμής. Το σκανδαλώδες είναι ότι η γνωστοποίηση παρακατάθεσης των χρημάτων πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιουνίου 2008, έξι μήνες πριν τη λήψη απόφασης για τη μη άσκηση αναίρεσης, από το Ελληνικό Δημόσιο (04.12.2008).
Με λίγα λόγια, και μέσα σε ένα χρόνο εκδόθηκαν δύο δικαστικές αποφάσεις, σε Πρωτοδικείο και Εφετείο, παρακατατέθηκαν τα χρήματα (19.06.2008, 1 εκ. ευρώ έναντι 120.000 που είχαν, αρχικά προβλεφθεί) και αν το Ελληνικό Δημόσιο αποφάσιζε να προσφύγει στον Άρειο Πάγο για την καθορισθείσα τιμή, τα χρήματα θα είχαν, ήδη, καταβληθεί στους δικαιούχους (έξι μήνες πριν τη λήψη απόφασης του Ελληνικού Δημοσίου να μην ασκήσει αναίρεση (04.12.2008).
Αξίζει να σημειωθεί ότι, υπήρχε προθεσμία ενάμιση έτους, από την έκδοση απόφασης προσωρινού καθορισμού της αποζημίωσης, δηλαδή από 31.07.2007. Επίσης, ενώ είχαν δαπανηθεί αρκετά χρήματα (περίπου 597.000 ευρώ) για κατασκευές στην παραπάνω έκταση, σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτές κατεδαφίστηκαν, αφού χρησιμοποιήθηκαν για μία και μόνη φορά, κατά τη διάρκεια μίας και μόνο στρατιωτικής άσκησης. Άραγε, ο ΕΣΠΕΛ, είχε διεξάγει τον απαιτούμενο έλεγχο, για τις εργασίες αυτές;
Στη συνέχεια και σχετικά με την απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών που απαιτούνται για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου της Χίου, το Εφετείο Αιγαίου, με απόφασή του (09.12.2011), καθόρισε την τιμή μονάδας στο 1/3 της τιμής, που είχε καθοριστεί, με την προηγούμενη απόφαση για το ελικοδρόμιο.
Πειστικές απαντήσεις δεν δόθηκαν ποτέ για αυτήν την τόσο αινιγματική υπόθεση.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1. Διενεργήθηκε Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διερεύνηση της παραπάνω αγοραπωλησίας, για τις συνθήκες και τους όρους με τους οποίους διεξήχθη; Εάν, ναι, ποιο είναι το πόρισμα;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για τη διαλεύκανση της παραπάνω υπόθεσης;"
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.