Χρειάστηκαν περίπου 2 χρόνια, αυστηρή πολιτική πίεση και πρωτοβουλίες σε ανώτερο επίπεδο προκειμένου οι γείτονες Μυτιληνιοί να πετύχουν όλα όσα χρειάζονται για να μετατραπεί το λιμάνι της Πέτρας στη Λέσβο σε λιμάνι – Σένγκεν, όπου μπορούν να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια και να ακολουθήσει κανονικά βάση των διαδικασιών ο διαβατηριακός έλεγχος των επιβατών- επισκεπτών.
Οι γείτονες κατάφεραν να οριοθετήσουν τις απαιτήσεις τους και σε μέσα σε λογικά χρονικά πλαίσια πέτυχαν να υπάρχει ένα εφεδρικό λιμάνι στο νησί όπου μπορούν να φτάνουν κρουαζιερόπλοια προσφέρωντας εναλλακτικές επιλογές στις εταιρίες κρουαζιέρας.
Το θέμα έχει υποδεχθεί ο ηλεκτρονικός και έντυπος τύπος με απόλυτα θετικά σχόλια μιας και για την εξασφάλιση του λιμένα – Σένγκεν ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαρ. Αθανασίου, αλλά και παλαιότερα ο Νίκος Σηφουνάκης. Από κοινού οι εκπρόσωποι της Λέσβου προκάλεσαν με κάθε τρόπο τις εξελίξεις πιέζοντας προς πάσα κατεύθυνση και σήμερα απολαμβάνουν τους καρπούς των προσπαθειών τους. Συγκεκριμένα μάλιστα, από το καλοκαίρι του 2015 οι γείτονες θα μπορούν να δέχονται πλοία στο λιμάνι της Πέτρας, διευκολύνοντας σημαντικά το ρεύμα των επισκεπτών τους.
Στον αντίποδα των θετικών για τον τουρισμό της Λέσβου εξελίξεων ο αντίστοιχος χαρακτηρισμός του λιμένα των Μεστών σε λιμάνι – Σένγκεν έχει περάσει από σαράντα κύματα και άλλες τόσες καθυστερήσεις. Ως αιτία αναφέρεται επίσημα η έλλειψη χερσαίων εγκαταστάσεων που θα επέτρεπαν στο λιμένα να λειτουργήσει χώρος ελέγχου διαβατηρίων για τα διερχόμενα κρουαζιερόπλοια. Ανεπίσημα ωστόσο, το πρόβλημα παρουσιάστηκε από την μεγάλη χρονική διαφορά ανάμεσα στην ολοκλήρωση των λιμενικών υποδομών και στην παντελή ανετοιμότητα των χερσαίων. Οι μεν πρώτες (λιμενικές) έχουν παραδοθεί τουλάχιστον τρία χρόνια τώρα, οι δε δεύτερες (χερσαίες) δεν έχουν καν ξεκινήσει αφού μόλις πριν 1,5 χρόνο εκίνησε η Περιφέρεια τη μελέτη για την κατασκευή των αναγκαίων υποδομών που θα λειτουργούσαν υποστηρικτικά του λιμένα (χώρος αναμονής επιβατών, έλεγχος διαβατηρίων, αναψυκτήρια κα.).
Την υπόθεση χειρίζεται αποκλειστικά για λογαριασμό της Περιφέρειας ο Μαν. Κράκαρης, που παρέλαβε το σχεδιασμό σε νηπιακό στάδιο με πολλά προβλήματα κι όμως ακόμη και σήμερα προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι των ελλείψεων για να δώσει ώθηση στις εξελίξεις προκειμένου κάποια στιγμή ο λιμένας να λειτουργήσει συνολικά.
Κι αν για την περίπτωση του λιμανιού της Πέτρας στη Λέσβο συνηγόρησε... όλο το σύμπαν, στην περίπτωση των Μεστών η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου παρακολουθεί με ιώβειο υπομονή τις εξελίξεις και η παρεμβατικότητα της στα αρμόδια όργανα φαντάζει απίστευτα μοιρολατρική, σε βαθμό που προβληματίζει.
Παρά τις θετικές για το Βόρειο Αιγαίο εξελίξεις στον τουριστικό τομέα, μιας και θεωρείται δεδομένο πως το λιμάνι της Πέτρας μπορεί να προκαλέσει ενδιαφέρον από εταιρίες κρουαζιέρας, το λιμάνι των Μεστών δείχνει απίστευτα αγκυλωμένο σε γραφειοκρατικές εξελίξεις και ελλείψεις που σχετίζονται με τις αρχικές μελέτες του έργου και τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, όμως το στοίχημα της αξιοποίησης της δυτικής πύλης καθυστερεί επικίνδυνα και εκθέτει τους πάντες, ειδικά εκείνους που συνεχίζουν να πιστεύουν ότι το ακτοπλοϊκό, ίσως και τουριστικό μέλλον του νησιού, κρίνεται από τη δυτική πλευρά της Χίου. Προφανώς δεν είχαν υπόψη τους όλα εκείνα τα «τοπικά» δεδομένα που χρόνια τώρα αδυνατούν να σχεδιάσουν, να υλοποιήσουν και να παραδώσουν στον τόπο ένα σύγχρονο και λειτουργικό έργο...
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.