Παρουσία στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου αλλά απουσία του Υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ξεκίνησε χθες το μεσημέρι και συνεχίζεται σήμερα, η διημερίδα για την ακτοπλοΐα στο Βόρειο Αιγαίο.
Μάταια οι δήμαρχοι των μεγάλων νησιών της Περιφέρειας, αλλά πολύ περισσότερο των μικρών και απομονωμένων προσπαθούσαν να εντοπίσουν τον Μ. Βαρβιτσιώτη στο ακροατήριο, αφού τελικά αφίχθη στη Μυτιλήνη χθες το απόγευμα.
Στο ερώτημα «εμείς σε ποιον τα λέμε;» τα στελέχη του Υ.ΝΑ. αρκέστηκαν στη φράση: «να είστε σίγουροι ότι θα του τα μεταφέρουμε..»
Η πρώτη ημέρα της συνεδρίασης αναλώθηκε στη διαπίστωση ότι το Βόρειο Αιγαίο συνεχίζει να είναι αποκομμένο με τις «πλάτες» μάλιστα του Υπουργείου που αρνείται είτε να δει την πραγματικότητα είτε να παρέμβει.
Μάλιστα οι δήμαρχοι μεταξύ άλλων και οι Μ. Βουρνούς και Π. Λαμπρινούδης ζήτησαν περισσότερο έλεγχο ενώ στο στόχαστρο των περισσότερων βρέθηκε η ΝΕΛ, κυρίως ως προς τον τρόπο που μεταχειρίστηκε το επιβατικό κοινό στη φετινή τουριστική σεζόν.
Στη διημερίδα το «παρών» έδωσαν ο δήμαρχος Χίου Μ. Βουρνούς συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Δ. Καράλη, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Π. Λαμπρινούδης, ο αντιπεριφερειάρχης Χίου Κ. Γανιάρης, ο Μ. Κριμιζής ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου καθώς και οι νέες δημοτικές αρχές Οινουσσών και Ψαρών.
«Το ακτοπλοϊκό είναι ένα σοβαρό ζήτημα που άπτεται της τοπικής κοινωνίας κι οικονομίας. Η δουλειά του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι μία και μοναδική. Να ρυθμίζει τις συγκοινωνίες. Να μας πει λοιπόν το Υπουργείο και ο Υπουργός εάν είναι σε θέση να εκτελέσει το συγκεκριμένο έργο.
Για εμάς βασικό ζητούμενο είναι η σύνδεση τόσο με τη βόρεια Ελλάδα όσο και με τον Πειραιά. Ωστόσο αυτό που μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει καθόλου είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου. Επί του παρόντος μπαλώνει τρύπες. Δεν μπορεί να χαρίζεται το Υπουργείο σε οποιαδήποτε εταιρία»
«Αυτό το οποίο πρέπει να γίνει είναι ότι πρέπει πρώτιστα να αποκατασταθούν οι συγκοινωνίες με τον Πειραιά αλλά και οι συγκοινωνίες μεταξύ τω νησιών. Σε αυτά τα πλαίσια επιδιώκουμε την μετατροπή του λιμένα Μεστών σε εμπορικό λιμένα και λιμένα κρουαζιέρας. Επίσης θα πρέπει να επανεξεταστεί η γραμμή Λαύριο, Μεστά, Ψαρά ενώ ζητούμενο θα πρέπει να αποτελέσει η προσέγγιση στις Οινούσσες μετά την ολοκλήρωση του κρηπιδώματος. Βέβαια το βασικότερο όλων είναι όποιος υπογράφει σύμβαση να τηρεί τις δεσμεύσεις του με το κράτος».
«Ευελπιστούμε ότι αυτή η διημερίδα δεν θα είναι μία από τα ίδια. Πιστεύω ότι το Βόρειο Αιγαίο, χρειάζεται ριζοσπαστικές πολιτικές. Μία από αυτές είναι η επιδότηση των εισιτηρίων. Με τέτοιες τιμές δεν υπάρχει ούτε εμπορική ούτε τουριστική δραστηριότητα. Οι έξυπνες κινήσεις είναι αυτές που θα βγάλουν τα νησιά μας από την απομόνωση».
«Ζητάμε το αυτονόητο. Και το αυτονόητο είναι η διασφάλιση των συγκοινωνιών με νέα και αξιόπιστα πλοία. Δεν μπορούμε να συνεχίζουμε να είμαστε πολίτες δεύτερη κατηγορίας. Εκτός αυτού οι σύγχρονες συγκοινωνίες θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη και υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εκτός των άλλων προβλημάτων εκτός των άλλων έχουν να αντιμετωπίσουν και την ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση κυρίως τον χειμώνα».
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.