Με ακμαιότερο ηθικό, συγκριτικά με την περσινή εορταστική περίοδο, εμφανίστηκαν φέτος οι Χιώτες καταναλωτές, αφού, σύμφωνα με τον απολογισμό που έκαναν οι επιχειρηματίες της τοπικής αγοράς, τις δύο γιορτινές εβδομάδες τα ταμειακά αποτελέσματα ήταν εμφανώς καλύτερα.
Οι παιδικές δράσεις σε ρόλο υποστηρικτή
Η κίνηση ήταν αυξημένη, παρόλο που το κρύο ήταν τσουχτερό. Τα χαμόγελα περισσότερα, η διάθεση των καταναλωτών ανεβασμένη και γενικότερα το κλίμα σαφώς καλύτερο από την αντίστοιχη περίοδο του 2017.
Καθοριστικό ρόλο έπαιξαν, σύμφωνα με την πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βικ. Αμπαζή, οι εορταστικές εκδηλώσεις που «έτρεχαν» παράλληλα με το ωράριο των καταστημάτων στην πλατεία Βουνακίου, αλλά και εντός της χιώτικης Ερμού.
«Ήταν σημαντικό που διοργανώθηκαν δραστηριότητες για τα παιδιά, καθώς η γιορτή των Χριστουγέννων τους ανήκει δικαιωματικά. Οι γονείς ήταν πιο θετικοί να πραγματοποιήσουν την καθιερωμένη βόλτα στα μαγαζιά, γνωρίζοντας ότι τα παιδιά τους δεν θα βαρεθούν, συμμετέχοντας στις δράσεις», αναφέρει στον «π» η Βικ. Αμπαζή. Αυτομάτως ο κόσμος ανταποκρίθηκε θετικά, ακόμη και στις μικρές αυτές δραστηριότητες της… τελευταίας στιγμής, και περπάτησε στο γιορτινό κέντρο, γεγονός που θα πρέπει να βάλει σε σκέψεις τους αρμόδιους φορείς για την επόμενη εορταστική περίοδο. Αν οι Χιώτες «τσίμπησαν» με το ελάχιστο δυνατό που μπορούσαν να προσφέρουν για φέτος, τί μπορεί να συμβεί αν του χρόνου βαδίσουμε σε ρυθμούς Σύρου.
Η χρονιά των δώρων
«Χρονιά δώρου» χαρακτήρισε τη φετινή γιορτινή σεζόν η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, μια και η πλειοψηφία των καταναλωτών επέλεξε να δαπανήσει τα χρήματα που είχε προγραμματίσει να ξοδέψει για την αγορά δώρου σε φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο. «Θυμάμαι άλλες χρονιές, μέχρι και πέρσι μην σας πω, ότι οι πελάτισσες που ερχόταν στο κατάστημα μου ζητούσαν σύνολα ή μεμονωμένα κομμάτια ρούχων για τις ίδιες, για το ρεβεγιόν ή για κάποια τους έξοδο. Φέτος, η πλειοψηφία ζητούσε δώρα», υπογραμμίζει με έκπληξη η πρόεδρος και ιδιοκτήτρια καταστήματος ένδυσης.
Έναρξη της εκπτωτικής περιόδου
Ίσως η αιτία της προαναφερθείσας επιλογής να είναι οι χειμερινές εκπτώσεις, που είθισται να κάνουν την εμφάνιση τους τη δεύτερη Δευτέρα του νέου χρόνου. Έτσι, φαίνεται ότι επικράτησε η λογική του δώρου στους περισσότερους καταναλωτές, λόγω των εκπτώσεων που ξεπρόβαλλαν στον ορίζοντα του 2019.
Η εκπτωτική περίοδος ξεκινά τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου, επισήμως, και λήγει την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου.
Τα ποσοστά προβλέπεται να αγγίξουν… ταβάνι, προκειμένου να είναι όσο πιο θελκτικά γίνεται στο κοινό.
«Πάντα οι ιδιοκτήτες ποντάρουν στην εκπτωτική περίοδο είτε είναι η χειμερινή είτε η θερινή. Ιδανικός στόχος όλων μας είναι να έχουμε τη μεγαλύτερη εφικτή κατανάλωση, των χειμερινών ειδών στην προκειμένη περίπτωση, έτσι ώστε με το πέρας των εκπτώσεων να ξεκινήσουμε την προμήθεια των ανοιξιάτικων και θερινών ειδών», τονίζει. Σημαντικό είναι οι καταναλωτές να πραγματοποιούν τις αγορές τους με ηρεμία και παρατηρητικότητα, για να αποφύγουν τυχόν απρόοπτες καταστάσεις.
Η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου δεν παρέλειψε να διευκρινίσει τη διαφορά μεταξύ προσφοράς και έκπτωσης. «Η προσφορά μπορεί να αγγίξει και το 70 ή 80%, αλλά αφορά επιλεγμένους κωδικούς και μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων ενώ η έκπτωση αφορά όλα τα είδη που μπορεί να έχει ένα μαγαζί, υποχρεωτικά. Οι εκπτώσεις θεωρώ ότι φέτος θα αγγίξουν το 50%».
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.