Αραιά και που κεραυνοβολείται ο κάθε αιρετός παράγοντας από μια ιδέα, την μετατρέπει σε δημοσιότητα ή και σε επιστολή. Πιο πρόσφατο παράδειγμα η προτροπή Κάρμαντζη στον Σεβασμιώτατο για προσκυνηματικό τουρισμό. Φαινομενικά είναι εύκολο, αρκεί ίσως να αξιοποιηθούν κάποιες γνωριμίες. Τραγικό και αβασάνιστο λάθος.
Ο προσκυνηματικός τουρισμός διέρχεται κρίση. Απευθύνεται σε αδύναμα – κατά τεκμήριο – οικονομικά στρώματα και σε περιόδους ανέχειας η Χίος, ως προορισμός, είναι περίπου 80 ευρώ ακριβότερη από τη λοιπή ανταγωνιστική Ελλάδα, λόγω της αναγκαίας χρήσης πλοίου. Πρώτο, ανυπέρβλητο εμπόδιο.
Το δεύτερο έρχεται από τη Μητροπολιτική ισχύ. Η Ιερά Μητρόπολη Χίου συνεχίζει να εμφορείται από άλλες ιδέες ανάπτυξης (βλ. εντευκτήρια και βιβλιοθήκες ιερέων, συσσίτια απόρων κ.α. συναφή). Τον τουρισμό, ως δράση υποχρεωτικά εφαπτόμενη με την ιδιωτική πρωτοβουλία, δεν τον είχε ποτέ στις προτεραιότητες της για να μην πω τον έχει δαιμονοποιήσει. Η σοβαρή ενασχόληση της προϋποθέτει, δε, καλοδουλεμένο διοικητικό μηχανισμό προώθησης και μέριμνα συντήρησης των θρησκευτικών μνημείων. Εμείς από όλα αυτά τί ακριβώς διαθέτουμε για να ποντάρουμε πάνω του;
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.