Όπως γνωρίζουν -πια- οι αναγνώστες της στήλης, που προστέθηκαν και προστίθενται στους συνδρομητές του «π» τη χρονιά που πέρασε, η στήλη ασχολήθηκε με πολλά (τεχνικά επί το πλείστον) θέματα, προκειμένου να επισημάνει είτε λάθη που μπορούσαν και έπρεπε να διορθωθούν ή νέες εφαρμόσιμες – ωφέλιμες ιδέες και σχεδιασμούς – που υπάρχει η δυνατότητα να ευδοκιμήσουν.
Σήμερα, τελευταία μέρα του χρόνου που γράφεται αυτό το σημείωμα, θα αναφερθεί σε ορισμένες από τις προτάσεις της που ο Δήμος έχει αρχίσει να αποδέχεται μια και η ορθότητά τους υποστηρίζεται και από Υπηρεσίες – όπως η Πυροσβεστική και η Τροχαία – που βοηθούν το κοινωνικό σύνολο.
Αρχίζομε: από την συμβολή της προέκτασης της οδού Γιάννη Χρήστου με την Αεροπόρου Ροδοκαννάκη, όπου ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τ.Υ. κ. Γ. Ξενάκης, έχει κινήσει διαδικασίες για την απαλλοτρίωση της βορειοδυτικής γωνίας και την κατασκευή κυκλικού κόμβου μόνιμης ροής και λειτουργίας (έπειτα και από την αποστολή του από 11 Μαΐου 2020 εγγράφου της Π.Υ. για την αδυναμία χρήσης του αρχικά προβλεπόμενου κόμβου σχήματος Ταφ από τα μεγάλα οχήματά της).
Μπράβο Γιάννη… Ξενάκη
Μπράβο Γιάννη… Βουράκη
και Χρόνια Πολλά!
Προχωρούμε στον Περιφερειακό της πόλης, όπου με μηδενικό τουρισμό και μειωμένη κίνηση για πολλούς λόγους, η ουρά των Ι.Χ. φθάνει από το Αεροδρόμιο μέχρι το πρώην Ξενία με αναμενόμενο κυκλοφοριακό έμφραγμα σε μόνιμη βάση, εφ’ όσον: δεν αποκτήσει ο παραλιακός δρόμος (2) δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα, κυκλικούς κόμβους νόμιμων και ασφαλών επιστροφών και ανεξάρτητες τρίμετρες λωρίδες για ποδηλάτες, δρομείς, πεζούς, καθήμενους και σταθμεύοντες.
Για τα προηγούμενα: ο σημερινός Αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Π. Μπουγδάνος με έγγραφό του (ως πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος προς την Δ.Τ.Ε. της Περιφερειακής Ενότητας Χίου) ζήτησε από την πρώην προϊσταμένη της κα. Τσικολή να του χορηγηθεί η Μελέτη Μετατόπισης του παραλιακού δρόμου του Αεροδρομίου με σκοπό να ζητήσει να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις για να εξυπηρετεί σωστά σήμερα και στο μέλλον Δημότες και Επισκέπτες.
Δυστυχώς μέχρι στιγμής: δείχνει με την ηχηρή σιωπή του στα σημειώματα της στήλης, ότι: λησμόνησε το πιο πάνω αίτημα του και εκθέτει πολύ περισσότερο τον Περιφερειάρχη που ήταν ξεκάθαρος για το πώς πρέπει να γίνει το Νέο Παράκτιο Μέτωπο από την Πέτρα του Ομήρου μέχρι τα Κεραμεία, που περιλαμβάνονται και τα 500 μ. της μετατόπισης του παραλιακού.
Αυτό καταγράφηκε: στο ειδικό αφιέρωμα του «π» της 23ης Νοεμβρίου 2018 στο οποίο ο Κώστας Μουτζούρης περιέγραψε γλαφυρά και τεχνικά πώς πρέπει να γίνονται τα παράκτια μέτωπα με αναδιάταξη των βράχων στο Τάγμα και μετατροπή τους σε εκτροπικές προβλήτες για να προσκρούει σ’ αυτές ο κυματισμός και τοποθέτηση υποθαλάσσιου χαλινού με γεμισμένους με άμμο γεώσακους για να δημιουργείται και παραλία για λουόμενους προστατευμένη επιπλέον από τον κυματισμό.
Στο αφιέρωμα αυτό τοποθετήθηκαν με τον ίδιο τρόπο ο σημερινός Δήμαρχος Στ. Κάρμαντζης, ο τότε Αντιδήμαρχος Τ.Υ. Απόστολος Τζιώτης, ο καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας του Πανεπιστημίου Αιγαίου Όλυμπος Ανδρεάδης και βεβαίως το Δίκτυο Πολιτών και Φορέων, στο οποίο πλην άλλων συμμετέχουν οι Φίλοι του Πεζού, οι Ποδηλάτες Χίου, οι Δρομείς (CHIOSRUNNING) και το Ποδηλατείν.
Αντ’ αυτού: η ελλιπής μελέτη μετατόπισης του δρόμου στο Αεροδρόμιο προβλέπει μέτωπο τύπου λιμενοβραχίονα, το οποίο θα κάνει «σκαμνάκι» στον κυματισμό για να βγαίνει στο οδόστρωμα..
Τα γνωρίζει αυτά ο κ. Μουτζούρης;;;
Με λίγα λόγια: ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Π. Μπουγδάνος θα δαπανήσει 1.500.000€ για την βραχορριπή στην άκρη του δρόμου για να φτιάξει τον Νο.1 δρόμο του νησιού σε 500 μέτρα μήκος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και χωρίς διαχωριστική νησίδα για να αυξηθούν τα 31 σοβαρά τροχαία ατυχήματα των τελευταίων δέκα χρόνων, δηλ. τραυματισμοί και θάνατοι (κατά έγγραφο τροχαίας), ενώ: με τα ίδια χρήματα μπορεί να τον κάνει σωστό με πρόβλεψη στο παρόν και το μέλλον χρήσιμο για όσους σήμερα στριμώχνονται ή τρέχουν ΜΕΣΑ στο ΔΡΟΜΟ…
Ευτυχώς: που ο πρόεδρος Δ.Σ. Χίου κ. Παύλος Καλογεράκης έχει ταξιδέψει με αυτοκίνητο στις Μεσογειακές χώρες και έχει ιδεί από κοντά όσα σωστά έχει γράψει και περιγράψει η στήλη, η οποία προσφέρεται να ταξιδέψει και οποιονδήποτε άλλο δύσπιστο ή μη γνωρίζοντα μη αποκλειομένου του Αντιπεριφερειάρχη Χίου, για το κοινό καλό του τόπου.
Ο Περιφερειακός της πόλης με τους λαθεμμένους κόμβους από την αρχή, τη μέση και το τέλος, έχει αρχίσει να δείχνει τα «δόντια» του με τις καθυστερήσεις στο Βαρβάσι να δημιουργούν ουρά μέχρι την Καλαμπόκα, με την αδυναμία του Δικαστικού Μεγάρου που ξανάρχισε και θα τελειώσει χωρίς να μπορεί να συνδεθεί κυκλοφοριακά με τον Περιφερειακό, με τους Βρονταδούσους και άλλους διερχόμενους να δέχονται τα κύματα στο Τάγμα, με τον Μάρκο Σκούφαλο -πολύ σωστά- να ζητά γι’ αυτό συνεργασία και βοήθεια (που θα την έχει) από τη στήλη.
Ευτυχώς τελευταία η Πολιτική Ηγεσία του Δήμου αντιλήφθηκε πού την οδηγούσαν ελάχιστοι -πιθανά και ένας- από την Τεχνική Υπηρεσία που μιλούσαν για PLEXIGLASS και καθυστερήσεις 5 χρόνων για την αδειοδότηση του παραλιακού από το Τάγμα μέχρι το Γουβι αντί των απαιτούμενων 6 μηνών.
Ας είναι: κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.