26.1.2016 12:23

«….Η Ναυτιλία ζαφειρόπετρα στης Ελλάδας το δαχτυλίδι ….» Έτσι θα έπρεπε, αλλά!!!!!

Αν υπήρχε εθνική στρατηγική σε αυτήν την «έρημη» χώρα θα έπρεπε να είχε καθιερωθεί ως εθνική σχολική εορτή μια ημέρα για την Ελληνική Ναυτιλία.

Είτε μελετήσει κανείς τα ιστορικά στοιχεία, τη σημασία και τις συνέπειες της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας (480 π.Χ.) είτε της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου (20-10-1827) είτε της Ναυμαχίας της Λήμνου (5-1-1913) είτε τελικά μελετήσουμε την ειρηνική ναυμαχία θαλασσοκράτησης (όχι αναίμακτη) του ελληνικού εμπορικού στόλου τον 20ο αιώνα να κατακτήσει και να κρατηθεί στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, θα ομολογήσει ότι η ύπαρξη και η συνέχεια του Έθνους μας στηρίχθηκε στην επικράτηση και την κυριαρχία στη θάλασσα.

Αλλά και στην παγκόσμια πολιτική και οικονομική ιστορία στα έθνη που μεγαλούργησαν και ανταπεξήλθαν καταστάσεις «ζωής και θανάτου» για την επιβίωσή τους, η ναυτιλία και η κυριαρχία τους στη θάλασσα ήταν συνυφασμένη με αυτά. Αναφέρω για παράδειγμα την Ναυμαχία του Τραφάλγκαρ (21-10-1805) όπου ο αγγλικός στόλος (Οράτιος Νέλσων) καταναυμάχησε τον γαλλοϊσπανικό στόλο και κυριάρχησε για πάνω από εκατό χρόνια στους ωκεανούς δημιουργώντας την Μεγάλη Βρετανία αλλά και την επικράτηση των συμμάχων στον Β΄ΠΠ έναντι του άξονα, όταν κρίθηκαν υπέρ τους οι «μάχες της Μεσογείου (κατάκτηση της Σικελίας Ιούλιος 1943), του Ατλαντικού και του Ειρηνικού» (Μίντγουέι, Σάντα Κρουζ κλπ).

Τα κράτη που στηρίζουν (δικαιολογημένα) πάνω στην ιστορία τους το εθνικό τους οικοδόμημα δημιουργούν και τις ανάλογες πολιτικές για να στερεώσουν τις εθνικές συνειδήσεις. 

Κατά το διάστημα της υπηρεσίας μου στην Αγγλία, στο τέλος της δεκαετίας του 90΄, με είχε εντυπωσιάσει το γεγονός ότι την υψηλότερη «κοινωνική» εκτίμηση σε αυτή την μεγάλη χώρα απολάμβαναν οι ναυτικοί. Ας ήσουν ακαδημαϊκός, στρατηγός, γιατρός, δικηγόρος, υπουργός ή ό,τι άλλο, εισέπραττες στις κοινωνικές εκδηλώσεις την συνήθη εγγλέζικη ευγένεια κλπ.. Όταν όμως συστηνόταν κάποιος με τον τίτλο Captain τότε πραγματικά έβλεπες τον ειλικρινή σεβασμό και την εκτίμηση. Και τούτο γιατί; Διότι η Βρετανία έχει συνείδηση ότι, ό,τι επέτυχε οφείλεται σε πολλά αλλά κυρίως διότι θαλασσοκράτησε. Και γνωρίζει επίσης ότι θα χαθεί αν νικηθεί στην θάλασσα.

Παραλληλίσετε τώρα την κατάσταση στη χώρα μας, όπου παρά το αναμφισβήτητο των αναφερομένων παραπάνω για την απόλυτη συνύφανση Ελλάδας και Ναυτιλίας τι επικρατεί στον τόπο μας και πώς «φροντίζει» η άναυτη και ανιστόρητη πολιτεία τη «ζαφειρόπετρά» της την Ναυτιλία.

Παντελής εγκατάλειψη και πολιτική εξαφάνισης της μεγαλύτερης εθνικής βιομηχανίας και όπλου της Ελλάδας !!!!

Όχι μόνο αδιαφορεί και αποθαρρύνει επενδύσεις σε ναυτιλιακές δραστηριότητες, όχι μόνο γκρεμίζει τον σημαντικότερο πυλώνα της συνέχειας της εθνικής ναυτιλίας την ναυτική εκπαίδευση, τώρα καταστρέφει και το τελευταίο οχυρό της, τα «Άγια των Αγίων» των ναυτικών μας και των οικογενειών τους: την ΑΣΦΑΛΕΙΑ τους!!

Βήμα-βήμα υπονομεύει τις τελευταίες δεκαετίες το ναυτιλιακό οικοδόμημα που κτίστηκε με αίμα και ιδρώτα. Κατάκλεψε, χρεοκόπησε και τώρα καταργεί το αρχαιότερο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, το «πάλαι ποτέ καμάρι» και αποκούμπι των εν ενεργεία και απόμαχων ναυτικών το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και κατ’ ακολουθίαν τον Οίκο Ναύτου.

Για να δούμε τι πληρώνει σήμερα μηνιαίως ο Πλοίαρχος και Α΄ Μηχανικός για την ασφάλισή του, φόρους  και αλληλεγγύη των άλλων πολιτών:

ΝΑΤ 406,09, ΕΛΟΕΝ 45,12, ΚΕΑΝ 135,36, ΕΣΤΙΑ και ΤΠΕΝ 210,83 σύνολο μηνιαίως 807 ευρώ, επίσης μηνιαίως Εισφορά Αλληλεγγύης 641,56, φόρο 1579,83 (πλοίαρχος σε πλοία ξηρού φορτίου), ΠΝΟ 4,5 ευρώ, σύνολο φόρων 2225,89 ευρώ. Γενικό Σύνολο 3032,89 ευρώ το μήνα.  

Τρεις και πλέον χιλιάδες ευρώ πληρώνουν το μήνα οι ναυτικοί μας και παρ’ όλα αυτά αλλά και το γεγονός ότι και για τους αλλοδαπούς που υπηρετούν σε ελληνικά πλοία πληρώνονται απομαχικά καταφέραμε να βουλιάξουμε το ασφαλιστικό τους σύστημα και να πετσοκόψουμε τις συντάξεις τους.

Η Εμπορική Ναυτιλία δεν είναι μόνο ο σημαντικότερος δείκτης εθνικής υπερηφάνειας και  αιμοδότης της Χώρας είναι και το τέταρτο όπλο της, στοιχείο που μονίμως ξεχνάμε.

Εμείς οι Χιώτες μεγαλουργήσαμε στους αιώνες από την ναυτιλία, ιδιαίτερα όμως σήμερα επιζούμε σχετικά αξιοπρεπώς απ’ αυτήν την δραστηριότητα. Πολιτικές που όχι μόνο δεν στηρίζουν τους ναυτικούς μας στην δύσκολη ζωή τους αλλά την καταστρέφουν και υπονομεύουν το μέλλον τους και το μέλλον της χώρας πρέπει να μας βρουν όλους δυναμικά αντίθετους.

Η εξασφάλιση της ναυτιλίας ισοδυναμεί με την συνέχεια της εθνικής μας υπόστασης και αυτή δεν μπαίνει στη λογική του κόστους, στηρίζεται με κάθε κόστος!!!!! Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνουν την Πέμπτη οι ναυτικοί δεν αφορά μόνο τον κλάδο τους, αγγίζει όλους μας και οφείλουμε να συμμετέχουμε όλοι όσο πιο δυναμικά γίνεται.

Λύσεις υπάρχουν σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε ευρωπαϊκό και οφείλουμε επιτέλους να τις αναζητήσουμε με σοβαρότητα και χρέος εθνικής συνείδησης.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ