Περίμενα όλους αυτούς τους τελευταίους μήνες και καθυστερούσα να γράψω σχόλια για τα όσα ενοχλούμαι βλέποντας πράγματα να μη γίνονται ή να γίνονται λάθος (τουλάχιστον κατά τη δική μου άποψη, που λόγω της φύσης της δουλειάς μου γυρίζω όλο τον κόσμο και έτσι έχουν αποτυπωθεί εικόνες πρακτικές που θα ήθελα να υλοποιούνταν στο νησί μας και φυσικά στην υπόλοιπη Ελλάδα).
Έχω ήδη τοποθετηθεί για Master Plan (όπως είχε σχεδιαστεί) για Μαρίνα – Περιφερειακόs – Αεροδρόμιο.
Άργησα λοιπόν να γράψω περιμένοντας την υποψηφιότητα κάποιου Χιώτη για τη θέση του Περιφερειάρχη. Μα θα μου πείτε.. Τι λέει αυτός; Πώς θα ανταγωνιστεί τους Μυτιληνιούς που έχουν το πληθυσμιακό πλεονέκτημα και ατυχώς, όπως κάθε τετραετία, θα υπερψηφιστεί ο υποψήφιός τους; Και όμως, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Αν το πάρουμε λογιστικά είναι κουκιά μετρημένα. Το αποτέλεσμα με πολύ προσπάθεια και με ενωμένους όλους τους Χιώτες θα γείρει την πλάστιγγα προς το μέρος μας. Ίσως το βλέπω πολύ αισιόδοξα αλλά αυτό λένε οι αριθμοί. Πληθυσμός Μυτιλήνης 90,000 κάτοικοι, πληθυσμός Χίου 50,000 κάτοικοι. Δε γνωρίζω αριθμούς ψηφοφόρων αν και νομίζω ότι οι Χιώτες υπερτερούν αναλογικά μιας που πιστεύω οι περισσότεροι εξ Αθηνών τουλάχιστον δεν αλλαξοπιστήσαμε. Έτσι λοιπόν, με απλά μαθηματικά, δύο υποψήφιοι στη Λέσβο και ένας υποψήφιος στη Χίο (το ελπίζω). Το αποτέλεσμα ενδέχεται να είναι θετικό προς την πλευρά μας. 45,000 Μυτιλήνη και 50,000 Χίος. Ας τους δείξουμε ότι δεν είναι μόνο αυτοί στο προσκήνιο μήπως μας υπολογίσουν διαφορετικά. Στο κάτω κάτω, και να χάσουμε θα αξίζει τον κόπο να τους ταρακουνήσουμε. Δεν είναι δυνατόν να περνούν έτσι οι τετραετίες χωρίς να γίνεται τίποτα στο νησί. Μα είναι φυσικό αν κάποιος σου έδινε χρήματα να συντηρούσες το σπίτι σου και το σπίτι του γείτονα, τι θα έκανες ; Θα ταχτοποιούσες πρώτα όλες τις δικές σου εκκρεμότητες και μετά ό,τι περίσσευε θα το έδινες και στον γείτονα.
Αυτό συμβαίνει και στη Χίο. Περιμένουμε τα ψίχουλα και ίσως και πολύ λιγότερα από ψίχουλα αφού 4 χρόνια προσπαθούμε να πάρουμε 500,000 ευρώ για τη μελέτη εκτροπής του παραλιακού δρόμου στο αεροδρόμιο και τώρα πάλι που έρχονται οι εκλογές δόθηκαν μόνο 33.000 ευρώ. Η εκτροπή του Αχελώου έκανε λιγότερο χρόνο να υλοποιηθεί από την εκτροπή του παραλιακού δρόμου στο Αεροδρόμιο.
Τι να πω για το λιμάνι των Μεστών; Είμαστε 100 μίλια από την Αττική και παραμένει αχρησιμοποίητο. Δεν είναι πάλι σύμπτωση που μπαίνει πλοίο στις 13 Ιανουαρίου. Πολλοί νομίζουν ότι υλοποιούνται οι επιθυμίες μας. Πάλι εδώ έχω τις επιφυλάξεις μου. Πρέπει πάντα να διαβάζουμε τα ψιλά γράμματα και όχι μόνο τις επικεφαλίδες. Αυτό το δρομολόγιο δημιουργείται όχι για να εξυπηρετεί εμάς αλλά για να εξυπηρετεί πολιτικά συμφέροντα της Λέσβου. Όσο εμείς κοιμόμαστε και δε βλέπουμε τη χρησιμότητα του λιμένος των Μεστών, οι γείτονες κατασκεύασαν ένα άλλο αλλά πολύ χρήσιμο ντόκο στη δυτική πλευρά του νησιού στο Σίγρι. Μαζί φυσικά με τον ντόκο στο Σίγρι, υλοποιείται και η βελτίωση των δρόμων που οδηγούν δυτικά του νησιού της Λέσβου. Με λίγα λόγια, οι Μυτιληνιοί μας έχουν «βάλει τα γυαλιά». Αρκεί να πάτε μια μέρα στη Λέσβο να το διαπιστώσετε. Δρομολογώντας λοιπόν πλοίο προς το Σίγρι, η κυρία Περιφερειάρχης θα αναδείξει τα έργα της στη Λέσβο (και καλά κάνει).Εμείς ακόμα δεν έχουμε καταλάβει ότι το πλοίο θα έρχεται Χίο ανώμαλες ώρες έχοντας σαν αποτέλεσμα όχι την εξυπηρέτηση του νησιού μας αλλά την ταλαιπωρία του κόσμου. Ένα δρομολόγιο που λόγω ωραρίου και είδος πλοίου είναι καταδικασμένο εκ των προτέρων. Ας αφήσουν λοιπόν οι δικοί μας τους πανηγυρισμούς. Να είστε βέβαιοι ότι το δρομολόγιο αυτό σε 6 μήνες δοκιμών (ίσως και νωρίτερα) θα σταματήσει να υπάρχει.
Όλα δυστυχώς γίνονται εξ ανάγκης (ως συνήθως σε όλη την Ελλάδα). Όταν δεν έχουμε νερό σκεπτόμαστε το φράγμα. Όταν δεν έχουμε τουρισμό σκεπτόμαστε την επέκταση του αεροδρομίου. Όταν δεν έχουμε κρουαζιερόπλοια προτείνουμε το Master plan (νέους ντόκους απροστάτευτους απ΄ όλους τους καιρούς).
Για όλα τα παραπάνω μόνο Χιώτης περιφερειάρχης θα βάλει το νερό στο αυλάκι. Χωρίς Χιώτη υποψήφιο προδιαγράφουμε το μέλλον μας. Έχουμε την εμπειρία της θητείας της Κας. Καλογήρου και τώρα πιθανότατα θα έχουμε του Κου. Μουτζούρη, ο οποίος με τίποτα δε θέλει την ανάπτυξη του λιμένος των Μεστών, και θα πρέπει να προσυμφωνήσει και να μεταβάλλει τις απόψεις του. Έχω προσωπική εμπειρία για την αρνητικότητά του στον ελλιμενισμό κρουαζιεροπλοίων στα Μεστά.
Ας τα βλέπουν οι Χιώτες. Θα μας πάει 4 χρόνια πίσω και αυτός. Τον Κο. Σπιλάνη δεν τον γνωρίζω και δεν μπορώ να τον σχολιάσω. Γι’ αυτό επιβάλλεται να υπάρξει Χιώτης υποψήφιος. Υπάρχουν τόσοι αξιόλογοι νέοι στη Χίο και σε θέσεις κλειδιά, ας κινητοποιηθούμε να βρεθεί ο καλύτερος. Ας βάλει ο Μητροπολίτης μας και οι εφοπλιστές μας ένα χεράκι να τον υποστηρίξουμε όλοι μαζί για το καλό του νησιού μας. Ποιος θα είναι λοιπόν ο σοβαρός μορφωμένος, «δραστήριος» Χιώτης να αναλάβει τα ηνία του νησιού μας; Βοηθήστε όλοι μαζί να τον βρούμε. Ακούμε προτάσεις.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.