Φτωχό συγγενή, στην καλύτερη μάλιστα των περιπτώσεων, θα αποτελέσει η Χίος αναφορικά με τις πτήσεις τσάρτερ τη φετινή τουριστική σεζόν, αφού η μη ύπαρξη σχεδιασμού σε συνδυασμό με τις ελλείψεις στις υποδομές – με σημαντικότερη το αεροδρόμιο- δημιουργούν ένα αποτρεπτικό μείγμα σε οποιαδήποτε απόπειρα εισόδου του νησιού στον ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη, στερώντας του πολύτιμες ευκαιρίες ανάπτυξης σε μία περίοδο που ο ελληνικός τουρισμός ετοιμάζεται για νέο ρεκόρ.
Η κατάσταση στη Χίο
Τη στιγμή που τα γειτονικά νησιά όπως η Λέσβος και η Σάμος αλλά και η Λήμνος από τη μία εδραιώνουν συνεργασίες με εταιρείες της Ευρώπης, διευρύνοντας από την άλλη τον χάρτη των απευθείας πτήσεων, στη Χίο η κατάσταση είναι πλήρως απογοητευτική.
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, οι συνομιλίες με εταιρεία από τη Ρουμανία οδηγήθηκαν σε ναυάγιο ενώ αβέβαιη είναι η σύνδεση με τη Σλοβενία.
Έτσι για τη φετινή τουριστική σεζόν, το μόνο σίγουρο στο κομμάτι των αφίξεων τσάρτερ είναι μόλις μία πτήση από την Τσεχία, μία φορά την εβδομάδα, την οποία όμως θα μοιραζόμαστε με τη γειτονική Λέσβο.
Η κατάσταση στα γειτονικά νησιά
Αντιστρόφως ανάλογη, είναι η εικόνα στα γειτονικά νησιά της Λέσβου και της Σάμου, με τη Λέσβο φέτος να καταφέρνει φέτος τη σύνδεσή της με νέες αγορές όπως αυτή της Αγγλίας και των σκανδιναβικών χωρών.
Αυτό αποτυπώνεται και στο ρεπορτάζ της τοπικής ιστοσελίδας της Λέσβου, stonisi.gr, με τον πρόεδρο των Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου Παναγιώτη Χατζηκυριάκο να σημειώνει ότι η φετινή θερινή σεζόν η οποία θα ξεκινήσει μέσα στον Απρίλιο θα έχει τουλάχιστον 25 έως 26 πτήσεις εβδομαδιαίως.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία η Λέσβος θα έχει τις εξής πτήσεις:
- 5 πτήσεις από την Αγγλία. Η γνωστή εταιρεία JET2 προσθέτει στις 3 πτήσεις που είχαμε πέρυσι άλλες δύο.
- 2 πτήσεις από Βρυξέλλες.
- 6 πτήσεις από Ολλανδία.
- 1 πτήση από Αυστρία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αγορά επιστρέφει στο νησί μας μετά από πολυετή απουσία.
-1 πτήση από Τσεχία.
- 1 πτήση από Ρουμανία.
- 1 πτήση από Σλοβενία που είναι νέα αγορά.
- 2 πτήσεις από την Πολωνία.
- 6 έως 7 πτήσεις από τις Σκανδιναβικές χώρες που προσθέτουν 3-4 πτήσεις στις ήδη υπάρχουσες.
Ασυγκρίτως καλύτερη εικόνα, είναι αυτή που επικρατεί στη γειτονική Σάμο με τις συνολικές αφίξεις μέσω πτήσεων τσάρτερ το 2023 και συγκεκριμένα από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο του 2023, να φθάνουν τις 283.950 επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 1,9% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022.
Σε επίπεδο αριθμού πτήσεων πάντως, από τον Απρίλιο του 2023, έως και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, στο αεροδρόμιο της Σάμου καταγράφηκαν 1.978 πτήσεις από απευθείας διεθνείς προορισμούς.
Μέσα σε όλα αυτά, η Χίος, παραμένει στον τουριστικό της κατήφορο, με τους Χιώτες να παρατηρούν σε ρόλο απλού θεατή την κυβέρνηση να μοιράζει ανερυθρίαστα πριμ έγκαιρης παράδοσης του έργου της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου, στην εταιρεία που έχει διακόψει το έργο, περιμένοντας παράλληλα να δουν με αγωνία τα αποτελέσματα της τουριστικής καμπάνιας του ΕΟΤ για τη Χίο, ύψους 500.000 ευρώ που θα έβαζε το νησί στον ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη.
Για γέλια και κυρίως… για κλάματα.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.