30.10.2021 10:51

Ο «λευκός χρυσός» από το χώμα στο ποτήρι

Το «mastiha project» μια μελέτη περίπτωσης γαστρονομικού τουρισμού

Κάθε μπάρμαν έχει να διηγηθεί μια ιστορία. Η μόνη διαφορά με έναν βιβλιοπώλη είναι ότι στα «ράφια» του, συναντά κανείς ένα μπουκάλι, στο οποίο ενυπάρχει μέσα του μια ιστορία. Η ιστορία, είναι αυτό που ονομάζουμε «υπεραξία» και συνήθως παράγεται με μεράκι των ανθρώπων που εργάζονται για έναν κοινό σκοπό.

Από το όραμα στην πράξη

Το «mastiha project», αποτελεί μια προσπάθεια ανάδειξης της μαστίχας ως μοναδικό προϊόν ονομασίας προέλευσης τόσο στο χώρο των μπαρ όσο και στην γαστρονομία. Η προσπάθεια αυτή πραγματοποιείται με την υπογραφή του «ΟΖ Cocktail Bar».

Τα πρώτα βήματα εδραίωσης του, ξεκίνησαν το 2016 με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του Μουσείου Μαστίχας. Τότε η ομάδα του «ΟΖ Cocktail Bar» έχοντας μια πλούσια διαδρομή στο χώρο του «catering» ήδη από το 2011, διαπίστωσαν ότι διαθέτουν τα εργαλεία για να παρουσιάσουν μια οργανωμένη πρόταση που θα περιέχει τόσο φαγητό όσο και ποτό.

Έτσι το «mastiha project» έκανε και τα πρώτα του βήματα στοχεύοντας στον γαστρονομικό τουρισμό, τον πλέον αναγνωρισμένο από μια σειρά μελετών.

Τι κοινό έχει η μαστίχα με την τεκίλα;

Όπως η τεκίλα έτσι και η μαστίχα έχουν κάτι κοινό: μια ιστορία. Η τεκίλα όπως και η μαστίχα ακολουθεί μια ολόκληρη διαδικασία παραγωγής. Η τεκίλα παράγεται από την αγαύη η οποία ακολουθεί μια ειδική επεξεργασία ψησίματος και μαγειρέματος ώστε να μπορέσει να δημιουργηθεί η ζύμωση.

Από το χώμα στο ποτήρι

Από το «mastiha project» γεννήθηκε η πρόταση: «mastiha experience».Πρόκειται για μια βιωματική εμπειρία κατά την οποία επαγγελματίες -κυρίως ειδικοί στο χώρο του
μπαρ- ταξιδεύουν στο νησί γιατί θέλουν να δουν και να γνωρίσουν όλη τη διαδικασία παραγωγής της μαστίχας αλλά και το πώς φτάνει αυτή από το χώμα στο ποτήρι.

 

Έτσι η ομάδα του ΟΖ κατόρθωσε στο χώρο του γαστρονομικού τουρισμού να διηγηθεί το ταξίδι της μαστίχας από το χώμα, την παράδοση στην δημιουργία ενός κοκτέιλ στα δεδομένα του σήμερα.

Κοινός παρονομαστής της προσπάθειας αυτής παραμένουν οι άνθρωποι του νησιού που εργάζονται κυρίως στην παροχή υπηρεσιών στην εστίαση, στις ξεναγήσεις και στον τουρισμό. Κάθε λιθαράκι γνώσης για την παραγωγή της μαστίχας μετουσιώνεται σε μια ακριβή εμπειρία ή αλλιώς υπεραξία.

Η ιδέα είναι ότι μέσα σε ένα διήμερο οι φιλοξενούμενοι γνωρίζουν από κοντά την καλλιέργεια της μαστίχας από το ξύσιμο του σκίνου, στο κοσκίνισμα και από εκεί στην απόσταξη που καταλήγει σε ένα αυθεντικό κοκτέιλ.

Από χώρες της Ευρώπης έως το Λίβανο, την Τουρκία και την Αμερική εταιρίες ποτών επιλέγοντας είτε μέσα από παγκόσμιους διαγωνισμούς είτε σε ομάδες συμπράττουν με το «mastiha experience» προκειμένου να ζήσουν οι επαγγελματίες του χώρου  μια μοναδική εμπειρία.

Ένα πλούσιο διήμερο γεμάτο δραστηριότητες δίνουν την ευκαιρία σε αναγνωρισμένους ανθρώπους του χώρου φιλοξενίας να γνωρίσουν από κοντά τους ανθρώπους του τόπου της μαστίχας. Η κουλτούρα, ο πολιτισμός, τα έθιμα, οι γραφικοί τόποι, τα «δέντρα που πληγώναμε», μετατρέπονται σε ένα βίωμα για κάθε έναν ξεχωριστά.

Έτσι μέσα από ένα γεμάτο πρόγραμμα 48 ωρών οι επισκέπτες βιώνουν το αίσθημα της δημιουργίας με την μόνη διαφορά ότι ξεφεύγουν από τα όρια ενός μπαρ.

Πρώτος σταθμός είναι η επίσκεψη στο Μουσείο Μαστίχας διάρκειας δυο ωρών. Σειρά έχει η περιήγηση στο Μεσαιωνικό χωριό των Μεστών, όπου δοκιμάζουν την ντόπια γαστρονομία. Τις βραδινές ώρες ακολουθεί ένα ταξίδι γευσιγνωσίας στις παραδοσιακές ταβέρνες του νησιού όπου ενώνονται οι παραδοσιακές γεύσεις του χθες με συνταγές του σήμερα. Το κερασάκι στο… κοκτέιλ είναι το workshop στο Oz Cocktail Bar όπου οι «bartenders» και «brand ambassadors» δημιουργούν με βάση την μαστίχα κοκτέιλ με την υπογραφή τους ή της εταιρίας που εκπροσωπούν. 

Εκεί κάθε μπάρμαν δίνει σε ένα κοκτέιλ μαστίχας το δικό του χαρακτήρα προσθέτοντας πινελιές από τη δική του πατρίδα. Έτσι η μαστίχα παντρεύεται με γεύσεις από όλο τον κόσμο.

Coner Dogan: «Για εμένα έχει μεγάλη σημασία να ξέρω τι προσφέρω στον πελάτη»

Ο Coner Dogan, Brand Ambassador της γνωστής εταιρίας «Mastiha Spirit», με καταγωγή από την Τουρκία, αποτελεί έναν από τους εκπροσώπους των «Βar Τenders» που αναζητούν την εμπειρία προκειμένου να δημιουργήσουν το τελικό τους προϊόν: ένα κοκτέιλ με άρωμα και γεύση μαστίχας. 

Ο Coner Dogan αναζητά ακόμα και σήμερα μετά από 18 χρόνια εμπειρίας την ουσία που κρύβεται πίσω από τα ποτά μαστίχας, που δεν είναι άλλη από τους ανθρώπους που συμβάλλουν στην παραγωγή της:

«Έχω εργαστεί πίσω από την μπάρα ως μπάρμαν 18 χρόνια. Ήμουν μπάρμαν σε καλά μαγαζιά στην Ίμπιζα, στην Νότια Αμερική, στην Κούβα, στην Αργεντινή, στην Βραζιλία και στο Μεξικό. Μάλιστα έχω εργαστεί σε πολύ γνωστά μπαρ της Τουρκίας. Αποφάσισα να έρθω με μια ομάδα μπάρμαν για να γνωρίσουμε από κοντά τη διαδικασία παραγωγής. Για εμένα είναι η δεύτερη φορά… Δυστυχώς αρκετοί είναι αυτοί που απλά πίνουν κάποιο σφηνάκι λικέρ μαστίχας χωρίς να γνωρίζουν τι κρύβεται πίσω από αυτό. Για εμένα έχει μεγάλη σημασία να ξέρω τι προσφέρω στον πελάτη».

Τη δεύτερη μέρα ένας έμπειρος παραγωγός, τους παρουσιάζει ολόκληρη τη διαδικασία μαστιχοκαλλιέργειας.

Η επίσκεψη κλείνει με τη δοκιμή διαφόρων ειδών μαστίχας στο κατάλυμα όπου διαμένουν.

Στόχος της κάθε επένδυσης που κάνει μια εταιρία για να φέρει στο «mastiha experience» κάποιον «bartender» είναι στο τέλος να έχουν κατανοήσει όλη τη διαδικασία παραγωγής του προϊόντος και εμμέσως να τους έχει δημιουργηθεί το συναίσθημα όταν επιστρέψουν στον πάγκο ή όποιο και αν είναι το πόστο τους να έχουν λάβει αυτό το συναίσθημα της τοπικότητας και της φιλοξενίας έτσι ώστε με πάθος να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα ποτό με βάση την μαστίχα.

9 και 10 Νοεμβρίου το  «Οz Cocktail Bar» συμμετέχει ως «mastiha project» στο « Athens Bar Show» 

Το «mastiha project» με την υπογραφή του «Οz Cocktail Bar» και αυτή τη χρονιά θα συμμετέχει σε μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις: την «Athens Bar Show». Εκεί  συνολικά 10.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία μέσα από την ομάδα του «mastiha project» να γνωρίσουν από κοντά τα στάδια παραγωγής της μαστίχας. 

«Τα όρια τα φτιάχνουμε εμείς» 

Η ομάδα του «Οz Cocktail Bar» κατόρθωσε να αποδείξει μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια δραστηριοποίησης στο χώρο της εστίασης ότι με πάθος και όραμα αξιοποιώντας ταυτόχρονα μοναδικά προϊόντα όπως είναι η μαστίχα μπορεί να μετατρέψει εκτός από το «mastiha experience», το νησί της Χίου σε πόλο έλξης για μια συγκεκριμένη αγορά.

 

 

 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

Tags:

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ