Οι αυτοδιοικητικές εκλογές έφεραν την πρόωρη παράδοση του έργου του Περιφερειακού, αφού από κοινού Δήμος και Περιφέρεια θεώρησαν ότι τόσο το Α’ όσο και το Δ’ Τμήμα του Περιφερειακού της πόλης μπορούν να λειτουργήσουν στον αυτόματο, δίχως φανάρια αλλά και δίχως ορατότητα.
Αποτέλεσμα; Η Χίος να βρεθεί με ένα ακόμη έργο, ημιτελές στην ουσία, που για τους διερχόμενους οδηγούς αποτελεί το κάθε τους πέρασμα θαύμα. Ο «π» στην προσπάθεια του να λάβει απαντήσεις επικοινώνησε με τον Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Χίου, Λευτέρη Παπαλάνη, προκειμένου να μάθε το αυτονόητο. Δηλαδή για ποιους λόγους τα φανάρια ναι μεν τοποθετήθηκαν από την περίοδο του Πάσχα αλλά δεν έχουν τεθεί ακόμη σε λειτουργία.
Το μπαλάκι στην εξέδρα
Χωρίς να δώσει ιδιαίτερη σημασία στο ζήτημα των φαναριών και έχοντας αποποιηθεί τις ευθύνες ρίχνοντας το βάρος στο ΥΠ.Ε.ΧΩ.Δ.Ε και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, ο Λευτέρης Παπαλάνης, διευκρίνισε ότι τα φανάρια ενώ περίμεναν να λειτουργήσουν την περίοδο του Πάσχα, κάποιο γραφειοκρατικό πρόβλημα το οποίο έχει βρει τοίχο, δεν τους το επέτρεψε. «Περιμένουμε την έγκριση του Υπουργείου για να δώσει την έγκριση και να τεθούν οι φωτεινοί σηματοδότες σε λειτουργία. Αργούν. Τι να κάνουμε; Εμείς φταίμε;», ανέφερε ο διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου.
Ερωτώμενος να σχολιάσει την έλλειψη ορατότητας στα σημεία σύνδεσης του Περιφερειακού δρόμου με την παραλιακή του αεροδρομίου αλλά και την παραλιακή του Βροντάδου, σημείωσε: «Θεωρώ ότι η σήμανση είναι κατατοπιστική και βοηθητική, σε σημείο που ίσως να μην χρειάζονταν καν τα φανάρια. Σίγουρα η λειτουργία τους θα βοηθήσει αρκετά τους οδηγούς και θα αποτρέψει τις αυτοκινητιστικές ουρές, ωστόσο έτσι όπως είναι τώρα η κατάσταση οι προσεκτικοί οδηγοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Είμαι και εγώ χρήστης των κόμβων και το λέω αυτό με σιγουριά».
Η πρώτη… καμπάνα
Το ατύχημα που συνέβη στον κόμβο του καινούργιου τμήματος του Περιφερειακού και συγκεκριμένα στο ύψος του γεφυριού της Φάρκαινας, το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας, μεταξύ δύο επαγγελματικών οχημάτων ήταν ευτυχώς μόνο υλικών ζημιών και αρκετό για να αναδείξει την αναγκαιότητα λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών.
Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το ζήτημα της επαρκούς λειτουργίας των ήδη υπαρχόντων φαναριών αφού ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ανάλογα τις καιρικές συνθήκες Φάρκαινα, Κάμπος και Ταμπάκικα αυτορυθμίζονται κυκλοφοριακά εξαιτίας βλαβών στο σύστημα που ρυθμίζει τη λειτουργία τους.
«Φοβόμαστε να περάσουμε απέναντι»
Την κατάσταση που καθημερινά βιώνουν οι κάτοικοι των οποίων τα σπίτια γειτνιάζουν με τον Περιφερειακό της πόλης, αποτυπώνουν οι δηλώσεις τους στον «π».
«Η ορατότητα ειδικά στην περιοχή του Βροντάδου είναι εξαιρετικά μειωμένη. Πρώτον για να βγεις στην παραλιακή του Τάγματος από τον Περιφερειακό με τον αυτοκίνητο πρέπει να περάσεις πολύ πιο μπροστά από το σήμα «Στοπ» που έχει τοποθετηθεί με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να συγκρουστείς με άλλο όχημα που κινείται επί της παραλιακής.
Το ίδιο συμβαίνει και την κόμβο στην Φάρκαινα. Είναι επικίνδυνοι κόμβοι και αυτό αρχίζει να φαίνεται σταδιακά» αναφέρουν στον «π» και συνεχίζουν:
«Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που ένας γείτονάς μας βγήκε από το σπίτι του και πήγε να πετάξει τα σκουπίδια στον κάδο. Πήγε στο ύψος της διάβασης πεζών και την ώρα που περνούσε απέναντι, όχημα που εισέρχονταν στον περιφερειακό από την παραλιακή του Βροντάδου τον ξέσυρε με κίνδυνο να τον χτυπήσει. Αποφύγαμε τα χειρότερα γιατί ο άνθρωπος πρόλαβε να φύγει και το αυτοκίνητο τον ακούμπησε οριακά. Δυστυχώς με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται και χωρίς φωτεινούς σηματοδότες σύντομα θα έχουμε κι άλλα τέτοια περιστατικά. Έχουμε πολλάκις επισημάνει λάθη και παραλείψεις και όταν εκτελούνταν το έργο και μετά την ολοκλήρωσή του. Ωστόσο κανείς δεν έχει δώσει τη σημασία που πρέπει».
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.