Σε καθαρά τυπικού χαρακτήρα, όπως φαίνεται, θα εξελιχθεί η επιχειρούμενη συνάντηση των φορέων του Βορείου Αιγαίου με τον πρωθυπουργό Αν. Σαμαρά, αν τελικά τους δεχθεί, αφού η σύσκεψη της Τετάρτης δεν απέδωσε τα αναμενόμενα απ' άποψη προτάσεων.
Εκτός του γενικότερου διεκδικητικού πλαισίου, που προβλέπει την καθημερινή σύνδεση Χίου και Λέσβου με τον Πειραιά, οι φορείς στερούνται υλοποιήσιμων σκέψεων.
Για ένα και μοναδικό ζητούμενο που προβλέπεται μέσα από τις κείμενες διατάξεις έκανε λόγο στον «π» ο αντιπεριφερειάρχης Χίου, Κ. Γανιάρης. Όπως ανέφερε ο Νόμος 2932/2001 προβλέπει ότι «το κράτος και ειδικότερα το Υπουργείο μπορεί να παρεμβαίνει κατ' εξαίρεση και στο αναγκαίο μέτρο στις ελεύθερες δρομολογήσεις όταν ο προγραμματισμένος χρόνος διακοπής των δρομολογίων παρακωλύει την τακτική παροχή υπηρεσιών στη συγκεκριμένη γραμμή.»
«Δεν υπάρχουν επιμέρους αιτήματα. Το αίτημα είναι ένα και μοναδικό. Καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά. Αυτό θα απαιτήσουμε και είναι υποχρέωση του κράτους και του πρωθυπουργού να παρέμβουν κατά το Νόμο 2931/2001», σημείωσε ο κ. Γανιάρης.
Η συγκεκριμένη λογική πάντως έχει πολλάκις προσκρούσει στην πρόσφατη απόφαση του Σ.Α.Σ. και κατ' επέκταση του Υπουργείου. Το πράσινο φως στη «Blue Star Ferries» για αποδρομολόγηση του «Πάτμος», με το σκεπτικό ότι με αυτή της την κίνηση η εταιρία «δεν παρακωλύει την τακτική παροχή υπηρεσιών», μάλλον καταδικάζουν εκ προοιμίου οποιοδήποτε αίτημα των τοπικών κοινωνιών.
Από την άλλη η γνώμη του Σ.Α.Σ. και του Μ. Βαρβιτσιώτη ότι η γραμμή εξυπηρετείται επαρκώς με τα 4 δρομολόγια του «Νήσος Χίος» αλλά και την άγονη που δύναται να εκτελεί το δρομολόγιο από Λαύριο, περνώντας πρώτα από Μεστά, καταρρίπτει τους ισχυρισμούς των φορέων.
Στην ίδια λογική κυμάνθηκαν και τα λεγόμενα του περιφερειάρχη, Ν. Γιακαλή, που μιλώντας στον «π» έκανε λόγο για εθνικό ζήτημα αναφερόμενος στην καθημερινή σύνδεση των νησιών της Περιφέρειας με τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας.
«Κανένα αίτημα που ζητάμε εμείς οι νησιώτες δεν είναι παράλογο ούτε κοστοβόρο, όπως κάποιοι εντέχνως προσπαθούν να το παρουσιάσουν. Εμείς επιμένουμε στην απαίτησή μας να έχουμε καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά, όπως οι Αθηναίοι έχουν καθημερινή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη ή αντίστροφα.
Η λογική που επιτάσσει οι εταιρίες να έρχονται στα νησιά μας το καλοκαίρι, να παίρνουν τον "αφρό" και μετά να μας παρατούν, δεν θα περάσει. Επιμένω μέχρι τέλους ότι αυτή η κατάσταση θα πρέπει να βρει μαζικά διέξοδο. Να φθάσει το μήνυμα εκεί που πρέπει και να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα», δήλωσε ο κ. Γιακαλής.
Ερωτώμενος πάντως για το ποιες προτάσεις θα καταθέσουν ενώπιον του Αν. Σαμαρά, αν τελικά επιτευχθεί η συνάντηση, ο ίδιος απάντησε με την πρόταση που διατυπώθηκε στη διακομματική σύσκεψη των βουλευτών Β. Αιγαίου για επιδότηση γραμμής από Πειραιά προς Χίο- Μυτιλήνη και επέκταση έως την Καβάλα, ώστε να συμπληρωθεί το κενό που άφησε πίσω του το «Blue Star Patmos».
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.